2015-10-03, 09:58
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Well, du har ju rätt i sak o intressant ut historiskt perspektiv men betänk att dessa män redan gått genom helvetet i riktiga strider, milsvida marscher, flera ggr om tillsammans. Tror tyvärr inte er facebook grupp står lika enade.

Men hay, good luck chuck.
Spelar ingen roll hur härdade dem är. Ser de 1000 stycken 2 meters långa blonda vikingar så skiter de när byxorna fortare än vad du kan säga rabarberkräm.
Citera
2015-10-03, 10:01
Medlem
Bor i Malmö. Jag fick reda på det genom FB i morse men har inget annat för mig just denna lördagen så jag tar mig in till stortorget vid 12tiden.

Hoppas ni som kan också gör det.
Citera
2015-10-03, 10:02
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Trist initiativ Så långt söderut på så kort varsel. Ser gärna en stor uppslutning. Även om jag står för en liten del invandring har det spårat ur för längesedan.
Citera
2015-10-03, 10:02
Medlem
Hegamons avatar
Tror inte aktionen får någon vidare positivt genomslag. I Finland fanns ett syfte, att fysiskt stoppa eventuella flyktingar. De flesta som åker över bron är svenskar till och från jobbet. Det kan få märklig effekt.

Effektivare åtgärder jag kan komma på är att rikta in sig mot inblandade i invandringsindustrin:

Blockera politiker lokalt, som på riksdagsnivå att ta sig in på sin arbetsplats, dvs kommunhusen och riksdagshuset.

Hindra folk som äger asylboenden att ta sig dit.

Hindra anställda på Migrationsverket att ta sig in på sin arbetsplats, etc.
Senast redigerad av Hegamon 2015-10-03 kl. 10:48.
Citera
2015-10-03, 10:05
Medlem
Machinerators avatar
Bra initiativ men svenskar har det för bra fortfarande för att något betydande och massivt ska hända.

Det känns bättre att trycka på tjejen hemma eller käka chips än att stå på bron. Flashbackriddare är just vad ni är de flesta och håller sig bara hit. Verkligheten blir ett hot.
Citera
2015-10-03, 10:06
Bannlyst
Detta är mycket bra nu jävlar visar vi lite Nils Dacke takter.
Citera
2015-10-03, 10:11
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Som vanligt kommer inte mer än ett dussin komma. Hur färre än ett dussin ska hindra alla transportvägar in till Sverige är en gåta.

Det är väl tänkt som signal, en första trevande början. Att visa att det finns ett motstånd.
Då kan motståndet växa.
Det är väl inte bara migranter som ska få visa sitt missnöje?

– Cirka 00.30 (natten till lördag) tvingade ungefär 100 migranter fram en avstängning och insättande av säkerhetspersonal i tunneln, säger en taleskvinna för operatören Eurotunnel.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article21518925.ab
Citera
2015-10-03, 10:15
Medlem
Detta kommer inte bli något stort.

De flesta sitter hellre på Flashback och jagar bekräftelser från likasinnade än agerar i verkligheten.

De är alldeles för fega för att stå upp för sin unkna människosyn.

Dock all heder till de som kommer att delta. Förutsatt att yttringen är mot politiken och inte på något sätt kritiserar de utsatta.
Citera
2015-10-03, 10:15
Medlem
Snapcounts avatar
Uppmärksammas i Norge :

-Aksjo*nis*ter vil stenge Sveriges grenser for alle lørdag
Protesterer mot det de kaller en ukontrollert flyktningstrøm til landet

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/10/03/194875901/aksjonister-vil-stenge-sveriges-grenser-alle-lordag

Intressant att msm har väntat till klockan är 5 i 12, innan man skriver om detta. Aktionen lär ju inte ha kommit igång igår..
Citera
2015-10-03, 10:16
Medlem
Det enda som kan rädda oss( Sverige)är att folk ger f.n i att vara så PK och inser vad som händer i landet, kommuner och städer.
Citera
2015-10-03, 10:17
Medlem
batakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Trist initiativ Så långt söderut på så kort varsel. Ser gärna en stor uppslutning. Även om jag står för en liten del invandring har det spårat ur för längesedan.
Skrev om det här för någon vecka sedan.
(FB) "Nu stänger vi gränsen"
Citera
2015-10-03, 10:19
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Detta kommer inte bli något stort.

De flesta sitter hellre på Flashback och jagar bekräftelser från likasinnade än agerar i verkligheten.

De är alldeles för fega för att stå upp för sin unkna människosyn.

Dock all heder till de som kommer att delta. Förutsatt att yttringen är mot politiken och inte på något sätt kritiserar de utsatta.

Varför anser sådana som du att det är en unken människosyn att vilja bevara Sverige till eftervärlden? Jag har aldrig fått någon bra förklaring till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in