2015-10-02, 20:15
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Nej.

Jo.

Citat:
Varför? Du måste kunna förklara också. Du särbehandlar människor efter kön, och ålder och när jag säger att du inte bör göra det blir du ledsen. Varför bör man särbehandla människor? Är inte alla människor lika? haha din råtta du är urbota dum i huvudet.

Nä, alla människor är inte lika. Jag tror du tillhör en underart till människan: Homo retardus.

Citat:
Hur vet du det? Har du sett dom? nej. Har du diskuterat med dom? Nej. Förstod du frågan som jag ställde till dig? Nej. På vilka grunder göra sådana påståenden? Du är urbota dum i huvudet. Din hjärna är rutten.

Jag har erfarenhet i ämnet. De ville bara vara snälla mot dig eftersom de har tröttnat på dina korkade frågor.

Citat:
Du kommer inte kunna argumentera mot dig oavsett om du tar till personangrepp eller försöker göra dig till en clown. Varje bokstav som skrivs av den dummaste människan på jorden är mer överlägset än alla andra arters hjärnförmåga. Att du fortfarande argumenterar emot dig bara för sakens skull?!

Du skriver inte sammanhängande längre. Knarkar du, snorunge?
Citera
2015-10-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Bara för att du är så efterbliven att du inte förstår vad de säger betyder inte att du har rätt och de har fel.

Det där var fyra frågor. Matematiker är du inte heller, men ok:

Evolution.
Evolutionen är inte på något magiskt sätt avslutad.
Ja du, är det helt osannolikt om det kommer från samma ställe som all annan materia?
Varför skulle det?

Två frågor alltså två rader. Vad reglerade vattnet så att vattnet inte skulle fylla hela jorden?
Citera
2015-10-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Nu kom du precis med ett bevis att Gud inte finns. Allt som existerar har en skapare. Gud har ingen skapare= han finns inte.

Nått som är oskapat kan ju inte existera, hallå eller....

Fel! Gud är oskapad och oändligt. När vi pratar om att allting har en skapare syftar vi på den materiella världen Gud hör till den icke-materiella.
Citera
2015-10-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esmond
Gud står inte under kausala principer om orsak och verkan. Gud är orsakslös. Hade Gud haft en orsak hade den orsaken varit den yttersta aspekten av tillvaron och därmed själv varit "Gud"
"Det bara är så"?
Citera
2015-10-02, 20:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Alltså är ni på riktigt? haha jag ställde en massa frågor för att ställa dig till eftertanke. Jag kan redan svaret. Inget av dessa frågor som jag tog upp kan utvecklas stegvis. Det går inte, det är helt omöjligt för att nya kroppsdelar ska utvecklas och bildas. Det påverkar hela organismen. Jag vet redan vad svaren blir men att ställa er till eftertanke är tanken.

Ska vi utveckla en fråga stegvis?

Och vad är svaret på dina frågor isåfall? Gissar att du skriver "Gud"
Citera
2015-10-02, 20:18
Medlem
Citat:
Om du inte är professor i ämnet och inte kan besvara frågorna, hur kan du då svälja teorin med hull och hår och godta det som fakta? Jag har läst allt som går att läsa om evolution och jag ser rakt igenom hela teorin.

Det säger tack och lov bra mycket mer om dig en den påstådda facklitteraturen du påstår dig ha läst.

Du är medveten om att det finns hundratusentals människor som dagligen arbetar och forskar med ämnen som knyter an till just evolutionsmekanismer? Allt från molekylärbiologer till virologer, men alla dessa människor kan bara ge upp och gå hem, för du vet bättre än en samlad vetenskapsår och miljoner timmar av gedigen forskning? Som sagt, du är löjligt arrogant och din låga bildningsnivå skiner igenom.
Citera
2015-10-02, 20:19
Medlem
Citat:
Fel! Gud är oskapad och oändligt. När vi pratar om att allting har en skapare syftar vi på den materiella världen Gud hör till den icke-materiella.
Vad får du allt ifrån?
Citera
2015-10-02, 20:20
Medlem
Citat:
=iSlash|54896667]Jo.

Nej.

Citat:
Nä, alla människor är inte lika. Jag tror du tillhör en underart till människan: Homo retardus.

Finns inget sånt. Det finns endast en enda sorts människa över hela jordklotet men din ruttna hjärna kan inte greppa det. Du lever i din illusion.

Citat:
Jag har erfarenhet i ämnet. De ville bara vara snälla mot dig eftersom de har tröttnat på dina korkade frågor.

Jag kan svära på att du inte kan mer än din näsa räcker. Och jag svär inte om jag inte är riktigt säker på nåt. Du är rutten och lika så din hjärna och jag säger inte det för att nedvärdera utan du har visat det gång på gång genom dina texter.

Citat:
Du skriver inte sammanhängande längre. Knarkar du, snorunge?

Ett citat som används flitigt på Flashback haha. Din hjärna är rutten.
Citera
2015-10-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Det säger tack och lov bra mycket mer om dig en den påstådda facklitteraturen du påstår dig ha läst.

Du är medveten om att det finns hundratusentals människor som dagligen arbetar och forskar med ämnen som knyter an till just evolutionsmekanismer? Allt från molekylärbiologer till virologer, men alla dessa människor kan bara ge upp och gå hem, för du vet bättre än en samlad vetenskapsår och miljoner timmar av gedigen forskning? Som sagt, du är löjligt arrogant och din låga bildningsnivå skiner igenom.

Nej, inga mediciner har utvecklats eller tillverkats genom att ta hänsyn till evolution.
Citera
2015-10-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ska vi utveckla en fråga stegvis?

Och vad är svaret på dina frågor isåfall? Gissar att du skriver "Gud"

Hjärtat, hjärnan, könsorgan, ögonen, förbindelsen mellan ögonen och hjärnan, njurar, lungor är alla organ som måste existera fulländat och 100%ig funktionell. Så hur kom de till? ploppade de upp bara eller fanns det en vis skapare bakom det hela? make your mind.
Citera
2015-10-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad får du allt ifrån?

Genom att använda hjärnan. Nåt som ni icke-troende låter andra människor göra åt er.
Citera
2015-10-02, 20:25
Medlem
Citat:
Fel. alla religioner har trott på en skapare som stått över alla andra så kallade gudar. Ge mig en enda religion som inte trott på en Gud som står över alla andra.

Buddhism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in