2015-10-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du frågar om samma saker som jag gav dig svar på i förra inlägget.
Tillhör du då inte den arten som kan läsa och reflektera?

Och vi skulle skada oss själva med sådan logik säger du?
Vem skadar vem i Syrien idag då?
Vem spränger moskéerna i Irak?
Vilka mördar varandra i Libyen?
Med vilken logik...

Var du glad att vi kaafirs uppträder mer som muslimer i form av kristna och ateister än dina bröder och systrar i er umma. Du skall skämmas som en hund som biter den hand som hjälper era offer för er egoism och kärlek till guld. Dina bröder i Saudi, Dubai, Bahrain, Kuwait och Emiratet ljuger hellre öppet för hela världen än att hjälpa sina systrar och bröder i nöd. Än mindre barnen.
Vad har ni kelbs att lära oss?

Muhammad, Allahs frid och välsignelser vara över honom, hade skämts ögonen ur sig om han hade sett hur ni kelbs låter broder döda broder och syster döda syster och kaafirs får rädda deras barn från att svälta ihjäl och ta emot dem i dar al-harb medans ni som redan fått vårt skydd understår er att klaga och bära er illa emot era värdar som hjälper och beskyddar de bröder, systrar och barn som er umma vänt ryggen i sin jakt på guld. Muhammad, Allahs frid och välsignelser vara över honom hade tagit tillbaka koranen och givit den åter till Gabriel och konstaterat att ni i umman inte var värda Guds ord utan profeten, Guds son Jesus sallā Allahu ʿalayhi wa sallam valde rätt folk att bära ordet.
Ni är inte ordet värdiga.

Så stäng av datorn du tangentbordsjihadist från förorten och skäms.
För ni har inget att lära oss, för vårt ord var sanningen och ni kryper på era knän från umman för att få ta del av det land, den frid och de gåvor det givit oss.
Så vet din plats kelb, den är under bordet vid din herres fötter.
För ni har inget att lära oss annat än en studie i idioti...
Allahu Akbar

Är du på riktigt? Det som händer i de länder du radade upp har inget med Islam att göra. jag är inte för Saudi eller andra rika muslimska länder som vägrar hjälpa sina medmänniskor men det är mycket du inte fattar och förstår. Jag anser att Saudi borde göra mycket mer än vad de gör idag men de hjälper faktiskt behövande och människor i nöd mer än du din lilla råtta någonsin kommer veta om. De hjälper fattiga i smyg för att de inte vill syns. Gud älskar de som hjälper behövande i smyg och inte för att synas och berömmas av människor. Att Saudi inte tar emot flyktingar beror på politiken. Syrien är shiiter och Saudi är rädd att deras land drabbas av oro om de släpper in för många människor med en annan ideologi än vad de har. Tycker jag att de gör rätt? Nej, är det förståeligt? JA! Du din lilla råtta, ska inte ens öppna käften. Vi pratar inte om religion här utan om Guds existens. Vilken religion som är den rätta är en annan diskussion men det är för mycket för din ruttna hjärna att förstå. Dra dig tillbaka i ditt ruttna skal för du har inte mycket att komma med.

Gud har en plan och ett syfte med allt som sker. Gud vill att Islam ska bli känd över hela världen och det har den nu blivit. Många muslimer flyttar från sina länder till främmande länder och på så sätt sprids Islam och främmande folkslag får veta mer om religionen och om de trots att de kommit i kontakt med den och vet vad som gäller avvisar den, har de fördärvat sina själar. Detta sker för att de på domedagen inte ska säga ''om detta visste vi inget'' Gud utplånar ondska i de muslimska länderna genom allt det som sker idag men samtidigt sprider sin religion över hela världen. Jag är inget jihadist. Jag är en muslim som tror på min Gud, profet och koranen. Vad människor i muslimska länder gör håller jag mig avvaktande till. Jag är inte som du, din lilla råtta. Jag gör inga förhastade slutsatser av det jag ser och hör. Det kan ligga andra motiv bakom det som sker i världen men Guds plan går i uppfyllelse alltid. Nu tycker jag att du ska låta någon smiska dig och lär dig veta hutt. Du fattar föga av det om sker i världen.
Citera
2015-10-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Är du på riktigt? Det som händer i de länder du radade upp har inget med Islam att göra. jag är inte för Saudi eller andra rika muslimska länder som vägrar hjälpa sina medmänniskor men det är mycket du inte fattar och förstår. Jag anser att Saudi borde göra mycket mer än vad de gör idag men de hjälper faktiskt behövande och människor i nöd mer än du din lilla råtta någonsin kommer veta om. De hjälper fattiga i smyg för att de inte vill syns. Gud älskar de som hjälper behövande i smyg och inte för att synas och berömmas av människor. Att Saudi inte tar emot flyktingar beror på politiken. Syrien är shiiter och Saudi är rädd att deras land drabbas av oro om de släpper in för många människor med en annan ideologi än vad de har. Tycker jag att de gör rätt? Nej, är det förståeligt? JA! Du din lilla råtta, ska inte ens öppna käften. Vi pratar inte om religion här utan om Guds existens. Vilken religion som är den rätta är en annan diskussion men det är för mycket för din ruttna hjärna att förstå. Dra dig tillbaka i ditt ruttna skal för du har inte mycket att komma med.

Gud har en plan och ett syfte med allt som sker. Gud vill att Islam ska bli känd över hela världen och det har den nu blivit. Många muslimer flyttar från sina länder till främmande länder och på så sätt sprids Islam och främmande folkslag får veta mer om religionen och om de trots att de kommit i kontakt med den och vet vad som gäller avvisar den, har de fördärvat sina själar. Detta sker för att de på domedagen inte ska säga ''om detta visste vi inget'' Gud utplånar ondska i de muslimska länderna genom allt det som sker idag men samtidigt sprider sin religion över hela världen. Jag är inget jihadist. Jag är en muslim som tror på min Gud, profet och koranen. Vad människor i muslimska länder gör håller jag mig avvaktande till. Jag är inte som du, din lilla råtta. Jag gör inga förhastade slutsatser av det jag ser och hör. Det kan ligga andra motiv bakom det som sker i världen men Guds plan går i uppfyllelse alltid. Nu tycker jag att du ska låta någon smiska dig och lär dig veta hutt. Du fattar föga av det om sker i världen.
Forfarande inget bevis för denne "Gud" du nämner hela tiden?
Citera
2015-10-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Va löjlig du är, bättre du säger att du inte har en aning. Det tar väl inte lång tid att förklara vad du tror är Guds syfte med Pluto

Och jag frågade varför man INTE skulle vilja tro på evolution, vad är icketroligt med den biten egentligen?

Först och främst vill jag ha förklaring på hur liv uppstått? Vilka komponenter behövs? Syre, kol, vatten och vad mer? Om vi vet komponenterna, hur kommer det sig att vi inte kan skapa liv i laboratorier? Sedan vill jag ha förklaring på hur evolution som är en process som inte kan tänka, veta eller har mål, skapa protein, läs om protein och förklara för mig hur nåt sånt kan komma till genom naturliga processer? Jag vill vidare ha förklaring på var vattnet på jorden har kommit ifrån? Varför fylldes inte hela jorden med vatten? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är mjöligt med att DNA skapas med hjälp av naturliga processer?

Hur kan ögonen ha utvecklats stegvis? Kan ett par ögon som är funktionella endast 5% vara tillräckligt för att en organism ska kunna orientera sig? Ögonen måste vid en tidpunkt ha varit = med noll för att sedan utvecklas stegvis. Du vet väl att ögonen måste vara funktionella 100% för att organismen ska kunna orientera sig? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är möjligt att förbindelserna mellan ögonen och hjärnan kan ha utvecklats stegvis. Du är väl medveten om hur komplicerad förbindelsen mellan ögonen och hjärnan är? Dessa två svarta prickars enda uppgift är att fånga externt ljus, alla tolkningar sker i hjärnan. Utvecklades dessa områden i hjärnan som är ansvariga för att tolka omvärlden samtidigt som dessa två svarta prickar (ögonen dvs). Det innebär med andra ord att dessa områden fanns inte i hjärnan vid en given tidpunkt. Inser du vilken omställning det är för hjärnan och kroppen om nya områden eller organ bildas hela tiden? Förstår du att alla celler och organ i kroppen samarbetar med varandra och lilla minsta förändring skulle påverka organismen på ett negativt sätt?

Evolution bygger på mutationer. Vi vet och har undersökt och sett på sjukhusen och laboratorier att mutationer leder endast till cancer och tumörer. Men enligt evolutionen så ska mutation ibland leda till förändring hos arterna. detta har dock aldrig observerats eller verifierats. Förklara för mig hur nåt som leder till cancer och tumörer samtidigt leda till att arterna förändras över tid?

Hur kan hjärtat bildas stegvis? Du förstår väl att hjärtat måste vara på plats och vara 100% funktionell redan från början annars faller organismen och dör på fläcken. Hur är det möjligt att hjärtat utvecklas stegvis? Du vet väl att könsorganen måste fungera 100%ig för att förökning ska vara möjligt? Hur kan könsorgan utvecklas stegvis. Om könsorgan och andra organ utvecklas stegvis innebär det alltid att dessa vid en tidpunkt var 0%ig funktionell för att sedan stegvis utvecklas. Hur kan detta vara möjligt? Hur förökade sig arterna under tiden könsorganet utvecklades? Och om de hade andra förmågor att föröka sig på varför bilda könsorgan?

Miljön för liv var inte den bästa, liv är skör. Hur kunde liv anpassa sig till miljön från första början? men det viktigaste frågan. Varför vara istället för att icke vara?
Citera
2015-10-02, 19:24
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Skitsnack. Frågan återstår.

Du menar frågan som redan besvarats?

Citat:
Att du är dum i huvudet visste vi redan men att du var så här dum är enastående. Vi pratar specifikt om logik och förnuft och förstånd. Hur kan du ens i din enfald jämföra människans förstånd och logik med fiskar och fåglar och dylikt? Vi pratar om hjärnan din idiot. Hur ska jag skriva för att du ska fatta.

Varför vill du inte tala om andra egenskaper? På vilket sätt är de mindre värda? Varför skulle intellektet vara överlägset andra egenskaper?

Citat:
HAHAH säger den som jämför fiskar och fåglar med människans förstånd

Nja, det är ju snarare ditt begåvningshandikapp som gör att du inte vet bättre. Jag fick lära mig att man ska vara snäll mot flickor, gamla och utvecklingsstörda.

Citat:
Det är för att sådana som du ska förstå. Ditt sär!

Du argumenterar fortfarande som en femåring ser jag.

Citat:
HAHAH där kom det! Evolution var det ja. Frågan kvarstår. Varför gav evolution endast människan en hjärna som är bättre än alla andra arter?

Du är för outbildad och efterbliven för att det ens ska vara lönt att förklara varför du gör bort dig. Varför gav evolution endast människan en hjärna som är bättre än alla andra arter? vittnar om en total avsaknad av kunskap i ämnet. Du borde fråga om du får följa med någon förskoleklass på utflykter till skogen så du får en grund att bygga vidare på.

Citat:
Jajaja, Försök med dina personangrepp. Du kommer inte långt och jag hoppas att du förstår det själv, att du inte är så enastående urbota dum i huvudet att du förbiser frågan. Du har inget svar, men dina personangrepp hjälper dig ju inte. Filosofiskt eller teologiskt. Varför endast en enda art av hundratusen tals arter, varför just människan? Låt mig förklara för dig din idiot! Det hela är reglerat av en skapare som är oändligt vis. Dina ord kommer leda till din egen fördärv.

Kort svar: varför springer just geparden så jävla fort? Jag tvivlar starkt på att du förstår svaret då din bildningsnivå är så extremt låg.

Apropå personangrepp så skriver du i enbart detta inlägg:

du är dum i huvudet
din idiot
Ditt sär!
enastående urbota dum i huvudet
Låt mig förklara för dig din idiot!

Fast det är ok. Du vet ju inte bättre. Men det blir lite som när ett litet barn blir argt och försöker slå en så man kiknar av skratt
Citera
2015-10-02, 19:26
Medlem
Citat:
Först och främst vill jag ha förklaring på hur liv uppstått? Vilka komponenter behövs? Syre, kol, vatten och vad mer? Om vi vet komponenterna, hur kommer det sig att vi inte kan skapa liv i laboratorier? Sedan vill jag ha förklaring på hur evolution som är en process som inte kan tänka, veta eller har mål, skapa protein, läs om protein och förklara för mig hur nåt sånt kan komma till genom naturliga processer? Jag vill vidare ha förklaring på var vattnet på jorden har kommit ifrån? Varför fylldes inte hela jorden med vatten? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är mjöligt med att DNA skapas med hjälp av naturliga processer?

Hur kan ögonen ha utvecklats stegvis? Kan ett par ögon som är funktionella endast 5% vara tillräckligt för att en organism ska kunna orientera sig? Ögonen måste vid en tidpunkt ha varit = med noll för att sedan utvecklas stegvis. Du vet väl att ögonen måste vara funktionella 100% för att organismen ska kunna orientera sig? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är möjligt att förbindelserna mellan ögonen och hjärnan kan ha utvecklats stegvis. Du är väl medveten om hur komplicerad förbindelsen mellan ögonen och hjärnan är? Dessa två svarta prickars enda uppgift är att fånga externt ljus, alla tolkningar sker i hjärnan. Utvecklades dessa områden i hjärnan som är ansvariga för att tolka omvärlden samtidigt som dessa två svarta prickar (ögonen dvs). Det innebär med andra ord att dessa områden fanns inte i hjärnan vid en given tidpunkt. Inser du vilken omställning det är för hjärnan och kroppen om nya områden eller organ bildas hela tiden? Förstår du att alla celler och organ i kroppen samarbetar med varandra och lilla minsta förändring skulle påverka organismen på ett negativt sätt?

Evolution bygger på mutationer. Vi vet och har undersökt och sett på sjukhusen och laboratorier att mutationer leder endast till cancer och tumörer. Men enligt evolutionen så ska mutation ibland leda till förändring hos arterna. detta har dock aldrig observerats eller verifierats. Förklara för mig hur nåt som leder till cancer och tumörer samtidigt leda till att arterna förändras över tid?

Hur kan hjärtat bildas stegvis? Du förstår väl att hjärtat måste vara på plats och vara 100% funktionell redan från början annars faller organismen och dör på fläcken. Hur är det möjligt att hjärtat utvecklas stegvis? Du vet väl att könsorganen måste fungera 100%ig för att förökning ska vara möjligt? Hur kan könsorgan utvecklas stegvis. Om könsorgan och andra organ utvecklas stegvis innebär det alltid att dessa vid en tidpunkt var 0%ig funktionell för att sedan stegvis utvecklas. Hur kan detta vara möjligt? Hur förökade sig arterna under tiden könsorganet utvecklades? Och om de hade andra förmågor att föröka sig på varför bilda könsorgan?

Miljön för liv var inte den bästa, liv är skör. Hur kunde liv anpassa sig till miljön från första början? men det viktigaste frågan. Varför vara istället för att icke vara?
Så , om det inte finns svar på allt, så blir svaret automatiskt "Gud" istället? Och just den gud du tror på?
Citera
2015-10-02, 19:33
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Åhh det tar minst 1000 000 dagar att få dig att förstå. Läs på lite är mitt råd till dig. Börja först och främst med filosofi och försök att förstå den. Sedan kan du börja med universums struktur och hur maskineriet fungerar, sedan tycker jag att du borde läsa historien och då menar jag inte antika Grekland utan historia i allmänhet som går längre tillbaka än så. För att få dig att förstå och svara på dina frågor kommer ta mig veckor och månader. Helt visst existerar det en skapare för utan en skapare skulle universum och allt vad det rymmer, jorden och vad allt den innebär inte existera.

Hahaha fy fan vad kass du är!

Du är sannolikt helt jävla filosofisk obildad, t o m i jämförelse med mig som nästan är helt ointresserad av ämnet.

Hur universum fungerar har du inte den blekaste aning om. Du är för efterbliven för att förstå ens de enklaste delarna.

Du visar så otroligt tydligt att jag har rätt i dessa två påståenden i din sista mening. Man kiknar ju för fan av skratt
Citera
2015-10-02, 19:34
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Får först tacka så jättemycket för att du fick känslan av att jag är en professor i evolution Jag har dessvärre varken kunskap eller tid att utförligt besvara dina frågor. Men om du är intresserad och söker svar så skulle jag rekommendera dig att googla ordet "evolution". Det finns hur mycket som helst att läsa om ämnet om du har lust.

För övrigt är jag besviken över att du inte gett mig ett svar på plutofrågan jag ställt i varje inlägg
Citera
2015-10-02, 19:35
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
HAHAH om jag har hört om evolution?!! Evolution är bara skitsnack. Evolution är en teori och är inte fakta och vi har diskuterat det hundratals gånger. Beträffande pluto har den och varje atom i universum ett eget syfte men det tar som sagt tid för att få dig att förstå.

Och du är alldeles för efterbliven för att inse skillnaden och varför du har fel.
Citera
2015-10-02, 19:42
Medlem
Citat:
=iSlash|54896170]Du menar frågan som redan besvarats?

Ingen utav mina frågor har besvarats.

Citat:
Varför vill du inte tala om andra egenskaper? På vilket sätt är de mindre värda? Varför skulle intellektet vara överlägset andra egenskaper?

åhh You get me at your hello hahah Ska jag behöva förklara? Förståndet kan skapa flygplan så att människan kan flyga bland fåglarna. Förståndet kan med hjälp av att använda sitt förnuft och redskap som hon själv tillverkat fånga lejon, tiger, elefant. Förstånd kan tillverka u-båtar så att människan kan vistas under vattnet. Förståndet kan tillverka bilar så att hon färds snabbare än tiger, leopard, hästar. Förståndet kan göra så att människan kan odla mat och bevara mat. Förståndet kan bota många olika sjukdomar. Förståndet kan bygga hus som skyddar människan från kyla, värme och andra hot. Förståndet kan skapa konst, matematik, förståndet kan undersöka tillvaron och reflektera. Ska jag verkligen fortsätta. Gud har gjort dig för dum i huvudet och det är synd om dig.

Citat:
Nja, det är ju snarare ditt begåvningshandikapp som gör att du inte vet bättre. Jag fick lära mig att man ska vara snäll mot flickor, gamla och utvecklingsstörda.

Varför ska du vara snäll mot flickor? Anser du att de är minde värda? Din jävla råtta!! Flickor är precis som oss män människor och behandlas som vilken människa som helst. Sluta nedvärdera flickor. Du har väl en mamma?! Vilken urbota dum människa har lärt dig att du ska särbehandla människor efter ålder, kön och handikapp? Jag har lärt mig att jag ska behandla alla människor rättvist. Inklusive sådana urbota dumma människor som du.

Citat:
Du argumenterar fortfarande som en femåring ser jag.

För att du ska förstå. Är det för mycket för dig kan jag göra det ännu enklare för dig mitt barn, bara säga till.

Citat:
Du är för outbildad och efterbliven för att det ens ska vara lönt att förklara varför du gör bort dig. Varför gav evolution endast människan en hjärna som är bättre än alla andra arter? vittnar om en total avsaknad av kunskap i ämnet. Du borde fråga om du får följa med någon förskoleklass på utflykter till skogen så du får en grund att bygga vidare på.

HAHAHA, Är du helt jävla urbota dum i huvudet? Gå och sök arbete din arbetslöse jävel Jag har ställt samma fråga till min biologilärare, fysiklärare och kemilärare och alla precis alla utav dom ville diskutera ämnet på djupet och tyckte att det var en udda fundering på ett positivt sätt. Frågan kan du inte nonchalera din råtta. Samma fråga har jag ställt människor som du inte ens i dina drömmar kommer se för att inte säga diskutera med.

Citat:
Kort svar: varför springer just geparden så jävla fort? Jag tvivlar starkt på att du förstår svaret då din bildningsnivå är så extremt låg.

Är leopard den enda arten som springer fort? Svar nej! Vargen springer också fort, vissa hundraser gör det också, de flesta kattdjuren springer fort. Snabbhet är inget unikt för en enda art men förståndet är unikt för människan. Det finns inte en enda egenskap som är unik för en enda art förutom förståndet hos människan. Du är så dum och din dumhet kommer leda till din egen fördärv.

Citat:
Apropå personangrepp så skriver du i enbart detta inlägg:

du är dum i huvudet
din idiot
Ditt sär!
enastående urbota dum i huvudet
Låt mig förklara för dig din idiot!

Du förtjänar det. Jag ger tillbaka med samma medel.

Citat:
Fast det är ok. Du vet ju inte bättre. Men det blir lite som när ett litet barn blir argt och försöker slå en så man kiknar av skratt

Jag vet att mina ord sätter djupa spår i dig och får dig att reflektera och det är tanken. Jag gör det för Guds skull, jag gör mitt jobb och sprider kunskapen om Guds allsmäktighet i den mån jag kan om du och ina gelikar sedan vill godta det är det till gagn för er om ni inte vill det är det till fördärv för er, Vad ni än väljer väntar jag min belöning hos den vise. Mitt arbete är gjort oavsett ert val.
Citera
2015-10-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Får först tacka så jättemycket för att du fick känslan av att jag är en professor i evolution Jag har dessvärre varken kunskap eller tid att utförligt besvara dina frågor. Men om du är intresserad och söker svar så skulle jag rekommendera dig att googla ordet "evolution". Det finns hur mycket som helst att läsa om ämnet om du har lust.

För övrigt är jag besviken över att du inte gett mig ett svar på plutofrågan jag ställt i varje inlägg

Om du inte är professor i ämnet och inte kan besvara frågorna, hur kan du då svälja teorin med hull och hår och godta det som fakta? Jag har läst allt som går att läsa om evolution och jag ser rakt igenom hela teorin.
Citera
2015-10-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så , om det inte finns svar på allt, så blir svaret automatiskt "Gud" istället? Och just den gud du tror på?

Givetvis! Om du har ett annat svar så fram med det.
Citera
2015-10-02, 19:47
Medlem
Citat:
Givetvis! Om du har ett annat svar så fram med det.
Så, alla gissningar har lika stor sannolikhet att vara sanning, enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in