2015-10-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Så du menar att du skulle kunna ta reda på det men låter bli för att du inte är intresserad? herre min skapare i himlen för er logik?!! ''Vet inte'' är inget svar. Och nej jag gissar inget. Jag har en övertygelse och tro samt indikationer och evidens.
Ja,vissa saker som jag inte vet svaret på, kan jag ta reda på. Inget konstigt med det.
Och "jag vet inte" är et bra svar när man inte vet.
Kan du förklara hur Gud skapades? Som du vet så behöver allting en skapare....
Citera
2015-10-02, 20:08
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Sitter du och hoppas på att någon ska hoppa in och förklara och bevisa att jag har fel? Det kommer inte att ske. Evolution är inte fakta det är därför. Ta till hjälp alla forskare du kan tänka dig och de kommer inte kunna ha svar på dessa frågor.

Bara för att du är så efterbliven att du inte förstår vad de säger betyder inte att du har rätt och de har fel.

Citat:
Om det är så sjukt enkelt kan du ge mig förkalringar och om du tycker att det är jobbigt med så många frågor kan jag reducera det till endast 2 frågor:

Varför är människans förstånd överlägset alla andra arter? Varför kunde inga andra arter av hundratusentals utveckla lika avancerade tankeförmåga eller ännu högre än människans?

Var kommer allt vatten som finns på jorden ifrån? Varför fylldes inte hela jorden med vatten eller bestod av torrt land?

Det där var fyra frågor. Matematiker är du inte heller, men ok:

Evolution.
Evolutionen är inte på något magiskt sätt avslutad.
Ja du, är det helt osannolikt om det kommer från samma ställe som all annan materia?
Varför skulle det?
Citera
2015-10-02, 20:09
Medlem
Citat:
Definiera ordet perfekt först och främst. Jag vill inte leka med ord och uttryck eller hålla på med korsord. Så ge mig en klar definition på vad du menar med ordet perfekt?

Jag använder mig inte av ordet, du gjorde.
Citera
2015-10-02, 20:09
Medlem
Citat:
=iSlash|54896505]Jo.

Nej.

Citat:
Det kvittar hur mycket du pladdrar, det blir inte mer rätt för det.

Du har fått svar på dina frågor och det räcker för mig-

Citat:
Hmm jag nominerar detta stycke till dagens mest korkade.

Varför? Du måste kunna förklara också. Du särbehandlar människor efter kön, och ålder och när jag säger att du inte bör göra det blir du ledsen. Varför bör man särbehandla människor? Är inte alla människor lika? haha din råtta du är urbota dum i huvudet.

Citat:
Jag är helt säker på att du befinner dig långt under mig på den intellektuella trappan.

Du är vad du är och det vet du redan om. Inget blir bättre genom att höja dig själv till skyn på Flashback.

Citat:
Du har snälla lärare, lillgrabben.

Hur vet du det? Har du sett dom? nej. Har du diskuterat med dom? Nej. Förstod du frågan som jag ställde till dig? Nej. På vilka grunder göra sådana påståenden? Du är urbota dum i huvudet. Din hjärna är rutten.

Citat:
Som du själv skriver, antagligen utan att inse det förstås, är de olika förmågorna inte binära. Så ej heller intellektet.

Du kommer inte kunna argumentera mot dig oavsett om du tar till personangrepp eller försöker göra dig till en clown. Varje bokstav som skrivs av den dummaste människan på jorden är mer överlägset än alla andra arters hjärnförmåga. Att du fortfarande argumenterar emot dig bara för sakens skull?!

Citat:
Det är bara det att jag finner det roande att bli kallad saker av sagotroende småungar. That's all.

Det gör du absolut inte! Okej du är urbota dum men inte ens de dumma vill bli kallade för saker av någon. Du ljuger så dåligt också.

Citat:
Nja, snarare tappar jag tron på mänskligheten. Du är en evolutionär missbildning.

Du har tappat tron på dig själv.
Citera
2015-10-02, 20:10
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jag gav dig dussintals anledningar och frågor på varför evolution inte stämmer

Jasså? Det inlägg jag läste var massa frågor som varken du eller jag riktigt verkar kunna svara på. Jag gav dig ett svar... "Men om du är intresserad och söker svar så skulle jag rekommendera dig att googla ordet "evolution". Det finns hur mycket som helst att läsa om ämnet om du har lust. "

Hade du frågat någon riktigt påläst inom ämnet så hade den personen garanterat gett dig bra svar på dina frågor.

Att skrika "GUUUUUD" över allting som man inte riktigt kan svara utförligt på, det är så jävla knäppt och görs bara av folk som ses som väldigt korkade. En normalt funtad människa kan tänka lite själv.
Citera
2015-10-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja,vissa saker som jag inte vet svaret på, kan jag ta reda på. Inget konstigt med det.
Och "jag vet inte" är et bra svar när man inte vet.

Nej, Gud är oskapad. Om x har skapat Gud vem har skapat x då? om y har skapat x vem har skapat y då? om z har skapat y vem har skapat z då? Om n har skapat z vem har skapat n då? Vi kan fortsätta i all oändlighet och det går inte. Gud är oskapad och oändlig. Vill du tro och leva en evighet i salighet eller förneka och välja helvetet ett eländigt viloplats.
Citera
2015-10-02, 20:11
Medlem
Citat:
Snack!! Det är vad du har hört och läst men du saknar egen vilja till förståelse och reflektion. Alla troende människor syftar på en entitet, någon/något som har skapat den fysiska världen. Alla troende människor menar att den fysiska världen är resultatet av en skapares vilja. Dina ursäkter hjälper dig föga. Men låt mig fråga DIG om en sak. Vi struntar för en stund i vad olika människor har för definition på skaparen. Låt oss omformulera frågan; Anser du att universum med allt vad det rymmer, jorden och allt vad den innebär, liv, arterna, människan, tanke, förnuft, förstånd, känsla är resultatet av olika processer eller är dessa ting resultatet av att en skapare med oändligt visdom har skapat alltet? Vad säger du? var ärlig i ditt svar.

Trams igen, finns och har funnits flertalet polyteistiska religioner där flertalet av gudarna inte har haft några "skaparkrafter".

Nej jag tror inte på något övernaturligt väsen, bra så?
Citera
2015-10-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Gud står inte under kausala principer om orsak och verkan. Gud är orsakslös. Hade Gud haft en orsak hade den orsaken varit den yttersta aspekten av tillvaron och därmed själv varit "Gud"
Citera
2015-10-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jasså? Det inlägg jag läste var massa frågor som varken du eller jag riktigt verkar kunna svara på. Jag gav dig ett svar... "Men om du är intresserad och söker svar så skulle jag rekommendera dig att googla ordet "evolution". Det finns hur mycket som helst att läsa om ämnet om du har lust. "

Hade du frågat någon riktigt påläst inom ämnet så hade den personen garanterat gett dig bra svar på dina frågor.

Att skrika "GUUUUUD" över allting som man inte riktigt kan svara utförligt på, det är så jävla knäppt och görs bara av folk som ses som väldigt korkade. En normalt funtad människa kan tänka lite själv.

Alltså är ni på riktigt? haha jag ställde en massa frågor för att ställa dig till eftertanke. Jag kan redan svaret. Inget av dessa frågor som jag tog upp kan utvecklas stegvis. Det går inte, det är helt omöjligt för att nya kroppsdelar ska utvecklas och bildas. Det påverkar hela organismen. Jag vet redan vad svaren blir men att ställa er till eftertanke är tanken.
Citera
2015-10-02, 20:13
Medlem
hhööhöö det va typ jävligt tyst från gud i miljoner år
seen slog han till och uppenbarade sig för ca 2000år sen
och sen typ tyst igen hööhö
Citera
2015-10-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Trams igen, finns och har funnits flertalet polyteistiska religioner där flertalet av gudarna inte har haft några "skaparkrafter".

Nej jag tror inte på något övernaturligt väsen, bra så?

Fel. alla religioner har trott på en skapare som stått över alla andra så kallade gudar. Ge mig en enda religion som inte trott på en Gud som står över alla andra.
Citera
2015-10-02, 20:14
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej, Gud är oskapad. Om x har skapat Gud vem har skapat x då? om y har skapat x vem har skapat y då? om z har skapat y vem har skapat z då? Om n har skapat z vem har skapat n då? Vi kan fortsätta i all oändlighet och det går inte. Gud är oskapad och oändlig. Vill du tro och leva en evighet i salighet eller förneka och välja helvetet ett eländigt viloplats.

Nu kom du precis med ett bevis att Gud inte finns. Allt som existerar har en skapare. Gud har ingen skapare= han finns inte.

Nått som är oskapat kan ju inte existera, hallå eller....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in