2015-10-02, 19:50
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Först och främst vill jag ha förklaring på hur liv uppstått? Vilka komponenter behövs? Syre, kol, vatten och vad mer? Om vi vet komponenterna, hur kommer det sig att vi inte kan skapa liv i laboratorier? Sedan vill jag ha förklaring på hur evolution som är en process som inte kan tänka, veta eller har mål, skapa protein, läs om protein och förklara för mig hur nåt sånt kan komma till genom naturliga processer? Jag vill vidare ha förklaring på var vattnet på jorden har kommit ifrån? Varför fylldes inte hela jorden med vatten? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är mjöligt med att DNA skapas med hjälp av naturliga processer?

Eller så kan du googla och se vad experterna har att säga i ämnet. Fast du vill förstås inte ha svar och om någon hade berättat för dig så skulle du trots din fullständiga okunskap gaffla emot och göra dig till åtlöje som vanligt.

Citat:
Hur kan ögonen ha utvecklats stegvis? Kan ett par ögon som är funktionella endast 5% vara tillräckligt för att en organism ska kunna orientera sig? Ögonen måste vid en tidpunkt ha varit = med noll för att sedan utvecklas stegvis. Du vet väl att ögonen måste vara funktionella 100% för att organismen ska kunna orientera sig? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är möjligt att förbindelserna mellan ögonen och hjärnan kan ha utvecklats stegvis. Du är väl medveten om hur komplicerad förbindelsen mellan ögonen och hjärnan är? Dessa två svarta prickars enda uppgift är att fånga externt ljus, alla tolkningar sker i hjärnan. Utvecklades dessa områden i hjärnan som är ansvariga för att tolka omvärlden samtidigt som dessa två svarta prickar (ögonen dvs). Det innebär med andra ord att dessa områden fanns inte i hjärnan vid en given tidpunkt. Inser du vilken omställning det är för hjärnan och kroppen om nya områden eller organ bildas hela tiden? Förstår du att alla celler och organ i kroppen samarbetar med varandra och lilla minsta förändring skulle påverka organismen på ett negativt sätt?

Evolution bygger på mutationer. Vi vet och har undersökt och sett på sjukhusen och laboratorier att mutationer leder endast till cancer och tumörer. Men enligt evolutionen så ska mutation ibland leda till förändring hos arterna. detta har dock aldrig observerats eller verifierats. Förklara för mig hur nåt som leder till cancer och tumörer samtidigt leda till att arterna förändras över tid?

Hur kan hjärtat bildas stegvis? Du förstår väl att hjärtat måste vara på plats och vara 100% funktionell redan från början annars faller organismen och dör på fläcken. Hur är det möjligt att hjärtat utvecklas stegvis? Du vet väl att könsorganen måste fungera 100%ig för att förökning ska vara möjligt? Hur kan könsorgan utvecklas stegvis. Om könsorgan och andra organ utvecklas stegvis innebär det alltid att dessa vid en tidpunkt var 0%ig funktionell för att sedan stegvis utvecklas. Hur kan detta vara möjligt? Hur förökade sig arterna under tiden könsorganet utvecklades? Och om de hade andra förmågor att föröka sig på varför bilda könsorgan?

Miljön för liv var inte den bästa, liv är skör. Hur kunde liv anpassa sig till miljön från första början? men det viktigaste frågan. Varför vara istället för att icke vara?

Det är så jäkla sjukt enkelt att förklara allt det där för dig, men det är också helt meningslöst att lägga någon energi på att försöka skola om en fanatiker. Dina frågor får man svar på om man inte sover på högstadiebiologin.
Citera
2015-10-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så, alla gissningar har lika stor sannolikhet att vara sanning, enligt dig?

Gissa på du så kan vi föra diskussionen vidare därefter.
Citera
2015-10-02, 19:53
Medlem
Citat:
....
Varför vara istället för att icke vara?

Den sista frågan gäller ju både de som tror på Gud samt de som tror att den yttersta aspekten är någon fundamental fysikalisk lag. Varför Gud över huvud taget existerar är väl lika omöjligt att förklara som varför någon fundamental fysikalisk lag bara för all evighet existerar...

Angående evolutionssnacket och bristen på en trolig modell för hur evolutionen faktiskt har gått till vill jag tillägga att de största svårigheterna med evolutionsteorin, att allt uppstod av en slump, är att den allra minsta mest okomplicerade lilla bakterie är betydligt mer komplex än allt vi människor har lyckats åstadkomma i form av ingenjörskonst. Varje cell är fullproppad med självunderhållande nanoteknologi (4 real) som hånar både NASA och Google. Detta är också varför Stephen Hawkin, det stora geniet, tvingas sitta i en motoriserad rullstol, vi behärskar inte kroppens teknik såpass väl att vi kan laga nerverna hos den store fysikern, vi får förlita oss till vår mänskliga lowtech, dvs elektrisk datoriserad rullstol med röstsyntes.

Denna inneboende komplexitet hos det allra mest löjeväckande lilla slemdjur var något man inte kände till på 1800-talet då Darwin presenterade sina idéer. Man ansåg att livet var simpelt, lite slem o senor ungefär, och vissa organismer består ju i princip bara av slem, exempelvis maneter. Att slem skulle kunna uppstå slumpmässigt verkade då troligt.

Numera är det allmänt accepterat i forskarvärlden att sannolikheten för att ett enda protein ska uppstå av en slump är såpass låg att det i princip omöjligen kan ha hänt med tanke på det totala antalet atomer i universum och universums livslängd. Dock har man ej släppt tron på ateismen, frestelsen är stor hos forskarna att själva vara existensens intellektuella grädda. Jakten på nya förklaringsmodeller pågår...
Senast redigerad av esmond 2015-10-02 kl. 19:57.
Citera
2015-10-02, 19:55
Medlem
Citat:
iSlash|54896420]Eller så kan du googla och se vad experterna har att säga i ämnet. Fast du vill förstås inte ha svar och om någon hade berättat för dig så skulle du trots din fullständiga okunskap gaffla emot och göra dig till åtlöje som vanligt.

Sitter du och hoppas på att någon ska hoppa in och förklara och bevisa att jag har fel? Det kommer inte att ske. Evolution är inte fakta det är därför. Ta till hjälp alla forskare du kan tänka dig och de kommer inte kunna ha svar på dessa frågor.

Citat:
Det är så jäkla sjukt enkelt att förklara allt det där för dig, men det är också helt meningslöst att lägga någon energi på att försöka skola om en fanatiker. Dina frågor får man svar på om man inte sover på högstadiebiologin.

Om det är så sjukt enkelt kan du ge mig förkalringar och om du tycker att det är jobbigt med så många frågor kan jag reducera det till endast 2 frågor:

Varför är människans förstånd överlägset alla andra arter? Varför kunde inga andra arter av hundratusentals utveckla lika avancerade tankeförmåga eller ännu högre än människans?

Var kommer allt vatten som finns på jorden ifrån? Varför fylldes inte hela jorden med vatten eller bestod av torrt land?
Citera
2015-10-02, 19:56
Medlem
Citat:
Gissa på du så kan vi föra diskussionen vidare därefter.
Nä, gissningsleken får du syssla med själv. Jag nöjer mig med "jag vet inte" , eller så tar jag reda på svaret om jag är intresserad.
Och du har fortfarande inte bevisat Gud....
Citera
2015-10-02, 19:57
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Om du inte är professor i ämnet och inte kan besvara frågorna, hur kan du då svälja teorin med hull och hår och godta det som fakta? Jag har läst allt som går att läsa om evolution och jag ser rakt igenom hela teorin.

Eftersom jag finner inget inom ämnet som man inte skulle tro på, varför ska jag då tro annat? Inget känns ologiskt med hela grejen för min del. Du ser rakt igenom den teorin av den anledningen att du redan innan bestämt dig för att det är en Gud som ligger bakom allt. Vilket är sjukt osannolikt i mina ögon.

Finns inga anledningar för mig att inte tro på evolutionsteorin, det är den solklart mest troliga teorin anser jag. Hade du inte trott på gudar o annat påhitt så hade även du tyckt evolution är kanon

Förresten ställer du mängder av frågor som du själv inte har en blekaste aning om svaret, aldrig förstått vad som är fel på "jag vet inte"
Citera
2015-10-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esmond
Den sista frågan gäller ju både de som tror på Gud samt de som tror att den yttersta aspekten är någon fundamental fysikalisk lag. Varför Gud över huvud taget existerar är väl lika omöjligt att förklara som varför någon fundamental fysikalisk lag bara för all evighet existerar...

Angående evolutionssnacket och bristen på en trolig modell för hur evolutionen faktiskt har gått till vill jag tillägga att de största svårigheterna med evolutionsteorin, att allt uppstod av en slump, är att den allra minsta mest okomplicerade lilla bakterie är betydligt mer komplex än allt vi människor har lyckats åstadkomma i form av ingenjörskonst. Varje cell är fullproppad med självunderhållande nanoteknologi (4 real) som hånar både NASA och Google. Detta är också varför Stephen Hawkin, det stora geniet, tvingas sitta i en motoriserad rullstol, vi behärskar inte kroppens teknik såpass väl att vi kan laga nerverna hos den store fysikern, vi får förlita oss till vår mänskliga lowtech, dvs elektrisk datoriserad rullstol med röstsyntes.

Denna inneboende komplexitet hos det allra mest löjeväckande lilla slemdjur var något man inte kände till på 1800-talet då Darwin presenterade sina idéer. Man ansåg att livet var simpelt, lite slem o senor ungefär, och vissa organismer består ju i princip bara av slem, exempelvis maneter. Att slem skulle kunna uppstå slumpmässigt verkade då troligt.

Numera är det allmänt accepterat i forskarvärlden att sannolikheten för att ett enda protein ska uppstå av en slump är såpass låg att det i princip omöjligen kan ha hänt med tanke på det totala antalet atomer i universum och universums livslängd. Dock har man ej släppt tron på ateismen, frestelsen är stor hos forskarna att vara existensens intellektuella grädda. Jakten på nya förklaringsmodeller pågår...

Jag tycker bara synd om enfaldiga människor som sväljer allt med hull och hår det läser och hör utan att tänka på konsekvenserna.
Citera
2015-10-02, 19:59
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ingen utav mina frågor har besvarats.

Jo.

Citat:
åhh You get me at your hello hahah Ska jag behöva förklara? Förståndet kan skapa flygplan så att människan kan flyga bland fåglarna. Förståndet kan med hjälp av att använda sitt förnuft och redskap som hon själv tillverkat fånga lejon, tiger, elefant. Förstånd kan tillverka u-båtar så att människan kan vistas under vattnet. Förståndet kan tillverka bilar så att hon färds snabbare än tiger, leopard, hästar. Förståndet kan göra så att människan kan odla mat och bevara mat. Förståndet kan bota många olika sjukdomar. Förståndet kan bygga hus som skyddar människan från kyla, värme och andra hot. Förståndet kan skapa konst, matematik, förståndet kan undersöka tillvaron och reflektera. Ska jag verkligen fortsätta. Gud har gjort dig för dum i huvudet och det är synd om dig.

Det kvittar hur mycket du pladdrar, det blir inte mer rätt för det.

Citat:
Varför ska du vara snäll mot flickor? Anser du att de är minde värda? Din jävla råtta!! Flickor är precis som oss män människor och behandlas som vilken människa som helst. Sluta nedvärdera flickor. Du har väl en mamma?! Vilken urbota dum människa har lärt dig att du ska särbehandla människor efter ålder, kön och handikapp? Jag har lärt mig att jag ska behandla alla människor rättvist. Inklusive sådana urbota dumma människor som du.

Hmm jag nominerar detta stycke till dagens mest korkade.

Citat:
För att du ska förstå. Är det för mycket för dig kan jag göra det ännu enklare för dig mitt barn, bara säga till.

Jag är helt säker på att du befinner dig långt under mig på den intellektuella trappan.

Citat:
HAHAHA, Är du helt jävla urbota dum i huvudet? Gå och sök arbete din arbetslöse jävel Jag har ställt samma fråga till min biologilärare, fysiklärare och kemilärare och alla precis alla utav dom ville diskutera ämnet på djupet och tyckte att det var en udda fundering på ett positivt sätt. Frågan kan du inte nonchalera din råtta. Samma fråga har jag ställt människor som du inte ens i dina drömmar kommer se för att inte säga diskutera med.

Du har snälla lärare, lillgrabben.

Citat:
Är leopard den enda arten som springer fort? Svar nej! Vargen springer också fort, vissa hundraser gör det också, de flesta kattdjuren springer fort. Snabbhet är inget unikt för en enda art men förståndet är unikt för människan. Det finns inte en enda egenskap som är unik för en enda art förutom förståndet hos människan. Du är så dum och din dumhet kommer leda till din egen fördärv.

Som du själv skriver, antagligen utan att inse det förstås, är de olika förmågorna inte binära. Så ej heller intellektet.

Citat:
Du förtjänar det. Jag ger tillbaka med samma medel.

Det är bara det att jag finner det roande att bli kallad saker av sagotroende småungar. That's all.

Citat:
Jag vet att mina ord sätter djupa spår i dig och får dig att reflektera och det är tanken. Jag gör det för Guds skull, jag gör mitt jobb och sprider kunskapen om Guds allsmäktighet i den mån jag kan om du och ina gelikar sedan vill godta det är det till gagn för er om ni inte vill det är det till fördärv för er, Vad ni än väljer väntar jag min belöning hos den vise. Mitt arbete är gjort oavsett ert val.

Nja, snarare tappar jag tron på mänskligheten. Du är en evolutionär missbildning.
Citera
2015-10-02, 19:59
Medlem
Citat:
Jag tycker bara synd om enfaldiga människor som sväljer allt med hull och hår det läser och hör utan att tänka på konsekvenserna.
Vilka konsekvenser??
Citera
2015-10-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä, gissningsleken får du syssla med själv. Jag nöjer mig med "jag vet inte" , eller så tar jag reda på svaret om jag är intresserad.
Och du har fortfarande inte bevisat Gud....

Så du menar att du skulle kunna ta reda på det men låter bli för att du inte är intresserad? herre min skapare i himlen för er logik?!! ''Vet inte'' är inget svar. Och nej jag gissar inget. Jag har en övertygelse och tro samt indikationer och evidens.
Citera
2015-10-02, 20:01
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Om du inte är professor i ämnet och inte kan besvara frågorna, hur kan du då svälja teorin med hull och hår och godta det som fakta? Jag har läst allt som går att läsa om evolution och jag ser rakt igenom hela teorin.

Ett klassiskt fall av Dunning Kruger således. We get it.
Citera
2015-10-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Eftersom jag finner inget inom ämnet som man inte skulle tro på, varför ska jag då tro annat? Inget känns ologiskt med hela grejen för min del. Du ser rakt igenom den teorin av den anledningen att du redan innan bestämt dig för att det är en Gud som ligger bakom allt. Vilket är sjukt osannolikt i mina ögon.

Finns inga anledningar för mig att inte tro på evolutionsteorin, det är den solklart mest troliga teorin anser jag. Hade du inte trott på gudar o annat påhitt så hade även du tyckt evolution är kanon

Förresten ställer du mängder av frågor som du själv inte har en blekaste aning om svaret, aldrig förstått vad som är fel på "jag vet inte"

Jag gav dig dussintals anledningar och frågor på varför evolution inte stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in