Citat:
Först och främst vill jag ha förklaring på hur liv uppstått? Vilka komponenter behövs? Syre, kol, vatten och vad mer? Om vi vet komponenterna, hur kommer det sig att vi inte kan skapa liv i laboratorier? Sedan vill jag ha förklaring på hur evolution som är en process som inte kan tänka, veta eller har mål, skapa protein, läs om protein och förklara för mig hur nåt sånt kan komma till genom naturliga processer? Jag vill vidare ha förklaring på var vattnet på jorden har kommit ifrån? Varför fylldes inte hela jorden med vatten? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är mjöligt med att DNA skapas med hjälp av naturliga processer?
Eller så kan du googla och se vad experterna har att säga i ämnet. Fast du vill förstås inte ha svar och om någon hade berättat för dig så skulle du trots din fullständiga okunskap gaffla emot och göra dig till åtlöje som vanligt.
Citat:
Hur kan ögonen ha utvecklats stegvis? Kan ett par ögon som är funktionella endast 5% vara tillräckligt för att en organism ska kunna orientera sig? Ögonen måste vid en tidpunkt ha varit = med noll för att sedan utvecklas stegvis. Du vet väl att ögonen måste vara funktionella 100% för att organismen ska kunna orientera sig? Sedan vill jag ha förklaring på hur det är möjligt att förbindelserna mellan ögonen och hjärnan kan ha utvecklats stegvis. Du är väl medveten om hur komplicerad förbindelsen mellan ögonen och hjärnan är? Dessa två svarta prickars enda uppgift är att fånga externt ljus, alla tolkningar sker i hjärnan. Utvecklades dessa områden i hjärnan som är ansvariga för att tolka omvärlden samtidigt som dessa två svarta prickar (ögonen dvs). Det innebär med andra ord att dessa områden fanns inte i hjärnan vid en given tidpunkt. Inser du vilken omställning det är för hjärnan och kroppen om nya områden eller organ bildas hela tiden? Förstår du att alla celler och organ i kroppen samarbetar med varandra och lilla minsta förändring skulle påverka organismen på ett negativt sätt?
Evolution bygger på mutationer. Vi vet och har undersökt och sett på sjukhusen och laboratorier att mutationer leder endast till cancer och tumörer. Men enligt evolutionen så ska mutation ibland leda till förändring hos arterna. detta har dock aldrig observerats eller verifierats. Förklara för mig hur nåt som leder till cancer och tumörer samtidigt leda till att arterna förändras över tid?
Hur kan hjärtat bildas stegvis? Du förstår väl att hjärtat måste vara på plats och vara 100% funktionell redan från början annars faller organismen och dör på fläcken. Hur är det möjligt att hjärtat utvecklas stegvis? Du vet väl att könsorganen måste fungera 100%ig för att förökning ska vara möjligt? Hur kan könsorgan utvecklas stegvis. Om könsorgan och andra organ utvecklas stegvis innebär det alltid att dessa vid en tidpunkt var 0%ig funktionell för att sedan stegvis utvecklas. Hur kan detta vara möjligt? Hur förökade sig arterna under tiden könsorganet utvecklades? Och om de hade andra förmågor att föröka sig på varför bilda könsorgan?
Miljön för liv var inte den bästa, liv är skör. Hur kunde liv anpassa sig till miljön från första början? men det viktigaste frågan. Varför vara istället för att icke vara?
Evolution bygger på mutationer. Vi vet och har undersökt och sett på sjukhusen och laboratorier att mutationer leder endast till cancer och tumörer. Men enligt evolutionen så ska mutation ibland leda till förändring hos arterna. detta har dock aldrig observerats eller verifierats. Förklara för mig hur nåt som leder till cancer och tumörer samtidigt leda till att arterna förändras över tid?
Hur kan hjärtat bildas stegvis? Du förstår väl att hjärtat måste vara på plats och vara 100% funktionell redan från början annars faller organismen och dör på fläcken. Hur är det möjligt att hjärtat utvecklas stegvis? Du vet väl att könsorganen måste fungera 100%ig för att förökning ska vara möjligt? Hur kan könsorgan utvecklas stegvis. Om könsorgan och andra organ utvecklas stegvis innebär det alltid att dessa vid en tidpunkt var 0%ig funktionell för att sedan stegvis utvecklas. Hur kan detta vara möjligt? Hur förökade sig arterna under tiden könsorganet utvecklades? Och om de hade andra förmågor att föröka sig på varför bilda könsorgan?
Miljön för liv var inte den bästa, liv är skör. Hur kunde liv anpassa sig till miljön från första början? men det viktigaste frågan. Varför vara istället för att icke vara?
Det är så jäkla sjukt enkelt att förklara allt det där för dig, men det är också helt meningslöst att lägga någon energi på att försöka skola om en fanatiker. Dina frågor får man svar på om man inte sover på högstadiebiologin.

You get me at your hello hahah
Ska jag behöva förklara? Förståndet kan skapa flygplan så att människan kan flyga bland fåglarna. Förståndet kan med hjälp av att använda sitt förnuft och redskap som hon själv tillverkat fånga lejon, tiger, elefant. Förstånd kan tillverka u-båtar så att människan kan vistas under vattnet. Förståndet kan tillverka bilar så att hon färds snabbare än tiger, leopard, hästar. Förståndet kan göra så att människan kan odla mat och bevara mat. Förståndet kan bota många olika sjukdomar. Förståndet kan bygga hus som skyddar människan från kyla, värme och andra hot. Förståndet kan skapa konst, matematik, förståndet kan undersöka tillvaron och reflektera. Ska jag verkligen fortsätta. Gud har gjort dig för dum i huvudet och det är synd om dig.