2015-09-27, 17:02
Medlem
OlleVieros avatar
Alltså va f-n!? Jag fick ett par Pistonhead Flat tire eller vad om heter och tog en till maten. Åhh, vidrig smak. Vad är det för skitöl? Hur kan systemet köpa in något sådant?
Citera
2015-09-27, 17:59
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Alltså va f-n!? Jag fick ett par Pistonhead Flat tire eller vad om heter och tog en till maten. Åhh, vidrig smak. Vad är det för skitöl? Hur kan systemet köpa in något sådant?

Antagligen är du bara van med riktigt sunkig eurolager så när du faktiskt känner smak av lite riktig humle så blir du skitskraj. Ungefär som ett litet barn som får en bit chili i munnen. Ganska gulligt faktiskt.
Citera
2015-09-27, 18:00
Medlem
ungluckselgeratlass avatar
Citat:
Jag tror att du har fått i dig humle. I detta fallet av typen Mosaic.
Citera
2015-09-28, 09:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Antagligen är du bara van med riktigt sunkig eurolager så när du faktiskt känner smak av lite riktig humle så blir du skitskraj. Ungefär som ett litet barn som får en bit chili i munnen. Ganska gulligt faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av ungluckselgeratlas
Jag tror att du har fått i dig humle. I detta fallet av typen Mosaic.

Vad det än var så var det inte gott.
Citera
2015-10-02, 15:08
Medlem
GusFrings avatar
Citat:

Finns nån viss artificiell smak över Flat Tire och det är inte finöl direkt, men det är en prisvärd öl och bättre än vilken europisslager som helst. Skulle gissa att dina smaklökar är ovana. Dock är Flat Tire sämre om man inte kyler den, men gissar att du hade kylt den.

Kan rekommendera Jever om du vill ha något beskare i lagerkategorin och som kanske går ner lättare i din strupe. Torr, besk tysk pilsneröl som inte är något jätteintressant för smaklökarna, men som levererar det den skall. Hög hinkabilitet på denna och passar bra till mat såväl som sällskapsdryck för överkomliga 13:90 för 33 cl.
Citera
2015-10-02, 16:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Finns nån viss artificiell smak över Flat Tire och det är inte finöl direkt, men det är en prisvärd öl och bättre än vilken europisslager som helst. Skulle gissa att dina smaklökar är ovana. Dock är Flat Tire sämre om man inte kyler den, men gissar att du hade kylt den.

Kan rekommendera Jever om du vill ha något beskare i lagerkategorin och som kanske går ner lättare i din strupe. Torr, besk tysk pilsneröl som inte är något jätteintressant för smaklökarna, men som levererar det den skall. Hög hinkabilitet på denna och passar bra till mat såväl som sällskapsdryck för överkomliga 13:90 för 33 cl.

Nej, jag dricker all öl rumstempererad. Precis som jag inte gillar för varm mat så gillar jag inte kalla drycker. Jag är en lagom kille, som tom dricker min julsnaps utan att kyla den.
Citera
2015-10-02, 16:38
Medlem
Paatiences avatar
Är det här en vanlig grej att dricka öl rumstempererad? Visst, en stout funkar väl men annars är väl i princip all öl godare kyld?
Citera
2015-10-02, 16:44
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Är det här en vanlig grej att dricka öl rumstempererad? Visst, en stout funkar väl men annars är väl i princip all öl godare kyld?
Nej, kyla döljer smaker, det är därför dålig/billig lager serveras riktigt kall och blir äcklig när kolsyran och kylan försvinner.
Citera
2015-10-02, 16:44
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Nej, jag dricker all öl rumstempererad. Precis som jag inte gillar för varm mat så gillar jag inte kalla drycker. Jag är en lagom kille, som tom dricker min julsnaps utan att kyla den.

Citat:
Ursprungligen postat av Paatience

Lageröl skall kylas. I synnerhet billig sådan. Pistonhead är lager. Annars är typ all öl bäst källarsval eller rumstempererad.
Citera
2015-10-02, 17:04
Medlem
OlleVieros avatar
Lagar mat och öppnade just en Spendrups mellanöl 4,2. Den var menlös.
Citera
2015-10-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, kyla döljer smaker, det är därför dålig/billig lager serveras riktigt kall och blir äcklig när kolsyran och kylan försvinner.

Finns det något vidrigare än pissljummen Falcon millennium? Smakar fan avslaget direkt vid öppnandet!
Citera
2015-10-03, 03:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Just Flat Tire är ju riktigt bra vardagsöl tycker jag. Extremt billigt också om man jäför med annan hantverksöl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in