Citat:
Ursprungligen postat av
RockySvensson
Ibland undrar jag om såna som du lever på en annan planet! Du sitter här och tycker samtidigt som du inte ens orkar googla på fakta. Ja, du är ju inte ens tillräckligt bildad för att skilja på syrier och syrianer. Då tycker jag att man ska vara lite mer ödmjuk och ta reda på fakta istället för att sitta och tycka.
Vilka kontroller på Migrationsverket menar du? 90-95% slänger ju sina pass när de är på väg in i landet. Vilken kontroll menar du Migrationsverket ska göra? Sen kan du ju fråga dig varför det är en omfattande svarthandel med svenska pass? Vad flyr de ifrån, Danmark? Vilket krig finns i Danmark? Vi är det enda landet i världen vad jag vet som ger Syrier PUT direkt. I Danmark har de också sänkt bidragen för ekonomiska asylanter. Så vad händer då tror du?
Alltså jag skiter i dina påståenden om svarta pass, det är såklart sant. Jag skiter också i yttranden som handlar om vad dom gör här eller inte eller varför de inte stannade i Turkiet. Det jag påstår är att det inte alltid räcker att bara komma helt "passlös" och säga att man är syrier. Migrationsverket genomför intervjuer under asylprocessen och har sakkunniga rådgivare samt Syrier som arbetar på Migrationsverket som de konsulterar med.
Jag litar på vår statsapparat, det är politikerna som använder den fel. Migrationsverket sköter sin uppgift exemplariskt, samma gäller i stort sätt alla statliga organ. Vi har väldigt lite korruption i Sverige.
Och nu har du för andra gången tagit upp syrian/syrier. Tänker du föra det vidare i varje inlägg? börjar bli tjatigt.