2015-10-02, 02:57
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Halleluja!! Nya rekord överallt, både positiva och negativa. Vårt samhälle utsätts för påfrestningar som aldrig förr.

Jag tror att det blir nya rekord. 1200 personer kan mycket väl bli 1500 personer. Frågan är om det ökar eller ebbar ut nu under vintern.

Rekordår verkar det bli hursomhelst.

Asylsökande, så det är inte ens alla invandrare.

Asylsökande kan få avslag, men räkna med att migrationsverket behöver väldigt lång tid på sig. Så i praktiken sitter alla asylsökande och väntar och väntar och väntar och väntar. Under tiden kostar de oss massor av skattepengar.

Man får väl hoppas att vintern sätter stopp för en del.. Det är väl inte lika kul att fortsätta i minusgrader när man kommit till Tyskland.

Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Det är DU som sitter i rodret över ditt liv, ta tillbaka er kraft och makt över er själva.

Ja man får väl flytta till Norge igen då.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-10-02 kl. 03:00.
Citera
2015-10-02, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
sökte asyl menas väl inte att dom är beviljad asyl
Var det någon som såg programmet Debatt igår. Handlade om nån slags elektrisk Nallebjörn för dementa!!! Ja, det är verkligen att ämne att tala om, medans det står tusentals bidrag sökare från tredje världen i dörren till Sverige. Var detta program ett skämt?!
Citera
2015-10-02, 06:55
Bannlyst
FYFAN! Har inte haft möjlighet att läsa tråden, hur många av dessa beräknas komma? Snart har vi hela Syriens befolkning här dvs drygt 17 000 000 människor och stödet för flyktingar att hjälpa har ökat. Detta land är inte snart förlorat , de är förlorat. Fitt media, de hjärntvättar människor totalt. Aylan som hittades död i vattnet var startskottet för detta dagiset. En ända bild. Dra åt helvete journalister ni är tydligen inte bättre än Kim Jung II.
Senast redigerad av iFun 2015-10-02 kl. 06:57.
Citera
2015-10-02, 07:06
Medlem
Just nu och under en lång tid framöver behövs ett starkt inre gränsskydd. Främst kusten från Götaland ner runt Malmö och en bit upp mot Oskarshamn. Alla ska uppvisa giltigt pass eller legitimation. Har man inte medborgarskap ska det noggrant utredas var personen gör här, var den ska, när den återvänder ut från Sverige och vem det är. Alla fordon som passerar gränsen ska genomsökas.

Inom Sverige ska illegala invandrare jagas med blåslampa. Tremånaders regeln gäller, men går det inte bevisas att man befunnit sig i landet kortare tid - kastas man ut. Är man icke EU-medborgare utan uppehållstillstånd kastas man ut om man befunnit sig i landet längre än tre månader. Jag tror även att denna regel bör ses över och eventuellt sänkas till en månad. Tiden i landet kan intygas med pass-stämpel.

Polisen bör få mer resurser och stöttning av det militära när det kommer till upplopp med mera i utanförskapsområden. Stenkastning och våld mot polis bemöts med stridsvagnar och skarp eld. Vidare konsekvenser av att människor kastar sten kan vara att få indraget visum samt fängelse i isolering (tre kvm, inga fönster, inga böcker, inga tidningar, inga besök, inga telefonsamtal - helt enkelt inlåsning i 24 timmar).
Citera
2015-10-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Vidare släpper Sverige, som enda land, in i princip alla som påstår sig komma från Syrien, så avvisningsfrekvensen är ju inte jättehög direkt.
Nej det där stämmer inte. Man kan inte fejka att vara syrian sådär lätt. Det är skillnad mellan arabfolket, både språk, seder och kultur. Asylprocessen tar över 1 år och det innebär intervjuer för att kontrollera om den asylsökande är en syrian eller inte.

Vi måste ha korrekt fakta på bordet och inte förvränga saker med känsloargument. Jag är som du nog lika trött på religiös invandring och polarisering i samhället. Men jag vill ha korrekt fakta från båda sidor.
Citera
2015-10-02, 07:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om det stämmer att det kommer upp mot 1500-2000 på en enda dag (räknat de som inte hunnit registreras) så får man väl anse att systemet kollapsat helt.

Det betyder att det kommer ett Öregrund, eller ett Sorsele per dag till Sverige. Helt ofattbart, och detta måste ju vara den enskilt största händelsen i modern historia. Diskuteras konsekvenserna i media? Skulle inte tro det...

Så här kan det ju inte fortgå någon längre tid, då blir ju kaoset totalt. Migrationsverket har inte en chans att skaffa fram boenden i denna takt, det är ju helt bisarrt.

Det sjuka är också att mindre än hälften av de som kommer anges vara syrier (senaste veckan 2693 av 6826). Så även utan syrier, så skulle vi ligga på en årstakt på > 200.000 !!!
För mig är detta största beviset på att massinvällningen just nu i huvudsak beror på helt andra saker än kriget i Syrien.
Citera
2015-10-02, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Nej det där stämmer inte. Man kan inte fejka att vara syrian sådär lätt. Det är skillnad mellan arabfolket, både språk, seder och kultur. Asylprocessen tar över 1 år och det innebär intervjuer för att kontrollera om den asylsökande är en syrian eller inte.

Vi måste ha korrekt fakta på bordet och inte förvränga saker med känsloargument. Jag är som du nog lika trött på religiös invandring och polarisering i samhället. Men jag vill ha korrekt fakta från båda sidor.

För det första är det syrier vi pratar om och inte syrianer. Det är två helt skilda folkslag.

Och hur jävla svårt är det att googla nuförtiden!? Den här artikeln googlade jag fram på 1 minut:

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/handel-med-falska-syriska-pass

Det är Frontex som är källan! Det börjar bli löjligt med alla dessa tangentbordsdiplomater som säger att vi måste ha fakta på bordet som inte ens orkar göra ett par googlingar för att ta reda på hur det ligger till.

Gör din medborgerliga plikt istället och ta reda på hur det ligger till på egen hand. Förvänta dig inte att du ska bli sondmatad med information i pauserna till Idol och flipprandet med Facebook och din iPhone...
Citera
2015-10-02, 07:38
Medlem
Vore katastrof om Stockholm blir som New York för det är bedrövligt där. Precis vad jag menar, på debatt igår diskuteras struntsaker. Kan inte någon diskutera och undersöka konsekvenser av asylpolitiken Sverige bedriver eller är alla naiva i Sverige?
Citera
2015-10-02, 07:39
Medlem
Stäng gränserna för säkerhets skull.
Citera
2015-10-02, 07:44
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VECTROTALENZIS
Det är bara att fira att 1297 sökte asyl i Sverige igår, högsta rekordet någonsin på en dag!
Nu siktar vi mot 2000 per dag! Eller varför inte 10 000 nu när vi ändå håller på!

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-10-01-Nastan-1-300-asylsokande-under-onsdagen.html
Bara drömerier.... Tack vara den imbecille "svetsaren" (hörde att hen inte ens kan svetsa!) har Sverige fått dåligt rykte så att de invandrare vi så väl behöver tyvärr söker sig till andra länder. Men med en alliansregering är nog siffran 10 000 inte omöjlig. Jag har ingen lust att vänta tre år på att byta regering. Kunde de i Ukraina så kan vi här! Majdananda!!!
Citera
2015-10-02, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
Dom väller in som kackerlackor överallt!

De har vällt in även i Iran, förstås. I Teheran ska det enligt uppgift finnas cirka en miljoner jävla afghaner. Iranierna hatar dem förstås också.

Primitivt lågtstående platthuvat bergsfolk som inte kommer utgöra något mysigt element alls i det svenska samhället.

Grattis alla ni svenska kvinnor & män som röstat för det här. Alla ni andra svenskar, skydda er så gott ni kan, jag lider med er.

Fy fan!
Citera
2015-10-02, 07:55
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
De har vällt in även i Iran, förstås. I Teheran ska det enligt uppgift finnas cirka en miljoner jävla afghaner. Iranierna hatar dem förstås också.

Primitivt lågtstående platthuvat bergsfolk som inte kommer utgöra något mysigt element alls i det svenska samhället.

Grattis alla ni svenska kvinnor & män som röstat för det här. Alla ni andra svenskar, skydda er så gott ni kan, jag lider med er.

Fy fan!
Exakt! Att rösta de rödgröna till regering var ju katastrofalt, men när alliansen kommer tillbaka kan vi nog nå10 000 per dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in