Citat:
Ursprungligen postat av
CAKARIM
Du kan inte jämföra Cuba- krisen med det här din vattenskalle!

Det var upprustningskrig, skrämsel, det som sker idag är krig på riktigt din idiot. Syrien inte viktigt, självklart är Syrien inte ett så viktigt land för starten till ett ww3 men glöm inte vad om var orsaken till ww1- Sarajevoskotten idiot.
Väldigt fula ord du använder. Men liknande situationer har vi varit i tidigare också, utan att WW3 bröt ut. Bästa exemplet är flygplatsen Prishtina, där NATO och Rysslands soldater stod emot varandra, och hade alla chanser i världen att kriga. Blev dock inget WW3 av det.
Citat:
Först har du USA och EU som pressar Ryssland vilket gör Ryssland tvungen att kriga mot Ukraina.
Ryssland krigar mot Ukraina för att jävlas med Ukraina, och utöva sin makt. Det är inte tvunget till någonting av varken USA eller EU.
Citat:
Sen har vi redan ett krig mer eller mindre som pågår i Irak och delvis hos kurdernas mark som dom ockuperat av Irak. Vi har Iran som fått lättade sanktioner, Israel och Saudiarabien väntar som rabiessmittade hundar på att kunna anfalla Iran.
Jaså? Har Saudi eller Israel stora mobilisationsövningar?
Citat:
Kina, Kina vet inte hur dom tänker, dom är som joker.
Om du inte vet hur de tänker, sluta spekulera och hitta på.
Citat:
Vi har NK som har et enormt hat mot USA vilket jag tycker dom har helt rätt i, vad skulle hindra NK att avyra atombomber mot usa ifall det här skulle eskalera mer nu.
Um.. Nordkorea är ett hot mot sin egen befolkning och de sydkoreaner som bor nära gränsen. Sluta fantisera. De har inte kärnvapen.
Citat:
Vi har hela Sydamerikanska länder som hyser ett stort agg mot USA. I princip har vi hela omvärlden som hyser agg mot USA och delvis mot Europa.
Och dessa "resten av världen" som "hyser agg" har kapacitet att starta enorma krig, och är beredda att dö för detta "agg"? Okej. Jag ska fnittra lite åt dig.
Citat:
Vet du inte borde du slå dig ner och börja läsa lite om USAs och Europas inblandning i alla konflikter din idiot. Vem var första landet som släppte bomber över Libyen? Glömde nämna Libyens inbördeskrig, Yemens, förmodligen har jag glömt en hel del nu. Du har mycket att lära in du lille människa!
Kalla inte mig idiot, det är inte trevligt. Ja, det finns inblandning i mycket, hos både USA och EU. Jag har absolut mycket att lära mig, men jag skulle välja bort dig som lärare.