Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Det spelar ingen roll hur trötta de är. Att använda den vokabulären gentemot media visar på en mycket låg intellektuell nivå. Och för känslosam. Där känslorna går in går analytiskt tänkande bort.
Men kära du, du använder ju själv nedsättande eller kränkande tillmälen. " Lasse Hypotesen" och "Lasse och hans 8-mannalag". Föregå gärna själv med gott exempel.
Måhända använder han lite kraftig språk, men å andra sidan tycker jag att LGWP har fått alldeles för mycket uppmärksamhet i det här fallet, med all sin "oro", när han själv medger att han inte har någon insikt i fallet alls.
Han om någon har ju med denna outtalade oro spätt på spekulationerna. Jag har oftast full respekt för herr professorns kunskap men i detta fallet tycker jag han betett sig lite oprofessionellt. Varför han känt sig månad att titt som tätt uttala sig i pressen (jag tror inte han varit särskilt svårövertalad när pressen kontaktat honom) låter jag dock vara osagt.
Överhuvudtaget tycker jag inte det finns anledning att ifrågasätta kvalitén på polisens/åklagarens arbete i detta läge. Det kan vi väl vänta med tills FUP:en är genomläst. Då om något finns ju svart på vitt vad/när/hur saker utretts.