Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
"skit" Du också? Du och Lasse kanske har mer gemensamt än jag trott hittills.
Jag har redan angett tidigare vilka misstag polisen har gjort. Måste jag tjata om det?
Nu tar jag upp nyheter. Och ja - Lars Hypotesen Johanssons sätt att uttrycka sig inger inte förtroende Det ligger långt från en analytisk forskningsbaserad metodik. Han verkar helt enkelt dum. Förstår du nu?
Jag har inga problem att förstå dig. Jag noterar t ex att du inte svarat på frågan som ställdes.
Du har vad jag vet inte redogjort för några misstag polisen gjort. Du har bara tjatat om vad du TYCKER är misstag, utan att förankra med sakargument. Vilket iofs inte är så lätt att göra eftersom du inte har insyn i utredningen och vad den kommit fram till.
Jag vet inte om Lars Johansson är en skicklig, medelmåttig eller ganska dålig utredare. Dvs: Graden av analytisk metodik i hans arbete (whether forskningsbaserat eller inte). Däremot vet jag att det inte går att bedöma en sån sak på ett seriöst vis utifrån några meningar här och där i tidningsartiklar och intervjuklipp.
En sak har jag däremot lärt mig evidensbaserat (25 års utredningsarbete): Hur väl folk formulerar sig i tal (och även i viss mån skrift) är ett långt ifrån perfekt mått på deras analytiska förmåga. Gäller åt båda håll. Du kanske lär dig det en dag också och får kliva ner från dina höga hästar litegrann. Den resan har jag själv i viss mån gjort.