2015-09-16, 20:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philipeksson
Hur mycket EAA ska jag ta. Är helt ny och har inte använt aminosyror tidigare. Det står 12gran rekomenderad daglig dos men skopan är 25 ml. Jag tog en halv skopa men det smakar otroligt mycket så jag blev ganska orolig i efterhand

Svara gärna fort för jag vet inte hur bra det är med för stor dos

Du vet, 1g behöver inte vara ekvivalent med 1ml. Det brukar stå på burken hur många gran en skopa motsvarar, om skopan kom med i burken vill säga.

Och ja, man brukar köra på 12g EAA.
Citera
2015-09-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Du vet, 1g behöver inte vara ekvivalent med 1ml. Det brukar stå på burken hur många gran en skopa motsvarar, om skopan kom med i burken vill säga.

Och ja, man brukar köra på 12g EAA.

Det har du helt rätt i, tack. I övrigt, hur mycket behöver det lösas. Räcker att vispa runt det i ett glas vatten va?(ingen shaker)
Citera
2015-09-17, 11:28
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philipeksson
Det har du helt rätt i, tack. I övrigt, hur mycket behöver det lösas. Räcker att vispa runt det i ett glas vatten va?(ingen shaker)

Du kan äta det helt utan vatten om du vill, det blandas ändå i magen.
Citera
2015-10-01, 11:37
Medlem
Vilka EAA/BCAA använder folk här inne? Har en xtend som snart är slut, så har ni tips på någon som är god och värd det?
Citera
2015-10-01, 11:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleopp
Vilka EAA/BCAA använder folk här inne? Har en xtend som snart är slut, så har ni tips på någon som är god och värd det?

Cola och vattenmelon tycker jag alltid är godast, oavsett märke. Billiga märken hittar du på de stora sidorna.
Citera
2015-10-12, 17:19
Medlem
Vassknivs avatar
Har väl frågats 70 gånger.

Men ska nog börja köra med bcaa, har lite frågor.

Vilken är "bäst i test" eller vilken rekommenderar ni? Bryr mig inte särskilt om smak men det är väl potitivt med bra smak Hade tänkt ta under eller innan träning.

Kör redan på protein, är lite överviktig men tränar flitigt, blir det för mycket med aminosyror också? Tror inte det men man vet aldrig.

Finns där koffein i?

Kan man dricka det utan att träna en dag, ger det något?

Brukar köpa saker från gymgrossisten
Senast redigerad av Vasskniv 2015-10-12 kl. 17:24.
Citera
2015-10-12, 17:43
Medlem
General.Maximus.s avatar
Köp det inte alls. Enbart skit.
Citera
2015-10-12, 18:23
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Köp det inte alls. Enbart skit.

Varför det? Har bara hört positivt om aminosyror
Citera
2015-10-12, 18:47
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv

Finns väl vissa fördelar om du inte äter tillräckligt men köp inte bcaa isåfall utan eaa.
Citera
2015-10-12, 19:23
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Oväntat att kosttillskottsindustrin gärna talar varmt om sina produkter, än mindre att sponsrade atleter - som får gratis kosttillskott och i vissa fall pengar i ersättning för att marknadsföra produkter - också talar varmt om dem. Lyssna till forskningen istället. BCAA är troligen pengar i sjön om du redan äter tillräckligt med protein (1.6-2.2 g/kg/d), men om du ändå vill spendera pengar på det så är jag skeptisk till att det skulle finnas någon "bäst i test". De flesta tillverkare deklarerar respektive aminosyra på förpackningen så det är ju bara att hitta någon som du anser har OK aminosyraprofil, smak och pris. Jag vill minnas att Extend Raspberry var rätt god, om än med en aning kemisk bismak.
Citera
2015-11-16, 21:38
Avstängd
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Finns väl vissa fördelar om du inte äter tillräckligt men köp inte bcaa isåfall utan eaa.

Vad tror du om den här BCAAn då?
Rätt så unikt att få HMB i en BCAA, kostar ju annars en hel del extra att köpa på sidan om.
Citera
2015-11-16, 21:52
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Vad tror du om den här BCAAn då?
Rätt så unikt att få HMB i en BCAA, kostar ju annars en hel del extra att köpa på sidan om.
Alla BCAA-produkter innehåller l-leucin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in