• 1
  • 2
2015-09-30, 21:04
Medlem
Har precis fått propavan utskrivet, så hade velat haft era erfarenheter av det.

Somnar man av det ?
Sover man en hel natt eller vaknar man efter ett tag?
Hur mår man dagen efter? känner man av medicinen?
Citera
2015-09-30, 21:10
Bannlyst
Det är jättedumt att gå in här och fråga då faktiskt åsikterna kan få resultatet att bli sämre en vad det vore utan dom åsikterna från fbare där allt förutom heroin är sockerpiller!

Mediciner lagliga som olagliga , alkohol tex fungerar olika från person till person endel blir trötta när dom super medans andra studsar omkring som gummibollar.
Senast redigerad av KaNacksving 2015-09-30 kl. 21:12.
Citera
2015-09-30, 21:12
Medlem
speedcolas avatar
Varför testar du inte och ser vad du själv tycker?
Citera
2015-09-30, 21:43
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag använder själv Propavan, och jag har tidigare haft Stilnoct, Imovane och något till receptbelagt narkotikapreparat. Jag föredrar Propavan. Jag blir helt enkelt skittrött och sover som en sten. Inga minnesluckor eller märkliga handlingar i sömnen. Inte beroendeframkallande på så sätt att man känner att man aldrig mer kommer kunna sova utan dem.

De nackdelar jag ser är:

1. Tar man för mycket så får man myrkrypningar utav själva helvete och får en skitnatt där man är riktigt trött kombinerat med att man ligger och vrider sig av att det kittlar i alla muskler. Proffsen säger att man ska tugga tabletterna för att slippa det. Men börja med 0,5-1 tablett är mitt råd, du kommer ångra dig annars. Prova dig fram under några kvällar.

2. Viss toleransökning, och i rätt snabb takt. Första gången jag tar dem på några dagar så tar jag en. Efter några dagar ökar jag till 1,25. Därefter 1,5. Osv. Om jag tar två första dagen så kommer äckelkrypningarna, men efter att ha använt dem i två-tre veckor så krävs i stället två för att ens bli trött.

3. Man blir väldigt trött även dagen efter, särskilt från början. Det är inte värt att ta för att få sova två timmar för man vaknar knappt då utan 7-8 timmar är nog optimalt.

4. Tar lång tid att verka, och dessutom olika lång tid. Ibland 45 minuter, ibland 2 timmar upplever jag. Så man får planera lite i förväg, inte ta då man plötsligt kommer på att NU måste jag sova.

Hoppas du får sova gott och allvarligt: Börja med låg dos! Myrkrypningarna är hemska och kommer få dig att tro att de är ren skit.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2015-09-30 kl. 22:10.
Citera
2015-09-30, 21:56
Medlem
Propavan är en sömntablett som ska göra att du sover längre, alltså inte som en insomningstablett.

Jag själv åt Propavan i cirka 9 månader och jag var konstant trött på dagarna! En vän till mig hade samma besvär. Jag fick även yrsel, att det snurrade i huvudet om jag t ex gick snabba promenader. När jag la av med tabletten försvann yrseln och jag var som en normal person igen, betydligt piggare på dagarna.

Börja med en halv tablett eller t om en kvarts tablett, pröva dig fram och se balansen mellan långvarig sömn och den trötthet som kan uppstå på dagtid.
Citera
2015-09-30, 22:00
Medlem
Propavanen gör precis det den ska. Du kommer sova hela natten. Dock kommer du vara "bakis" i flera timmar till. Seg, trött, less osv. Orkar du med det, så funksr den bra.

Och som förebyggande: bara för att man inte kan punda ihjäl sig på den, så betyder inte det att den är lögn. Utan det är helt enkelt en bra medicin utan knarkeffekterna som många andra har.
Citera
2015-09-30, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Propavanen gör precis det den ska. Du kommer sova hela natten. Dock kommer du vara "bakis" i flera timmar till. Seg, trött, less osv. Orkar du med det, så funksr den bra.

Och som förebyggande: bara för att man inte kan punda ihjäl sig på den, så betyder inte det att den är lögn. Utan det är helt enkelt en bra medicin utan knarkeffekterna som många andra har.

Som jag skrev tidigare så är den inte bra för alla och inte dåligt för alla, du upplevde att du sov på den men bakis" dagen efter ... det hade jag varit fine med!

MEN jag upplevde sömnparalys UTAV inte denna jävla världen, värre skräck har jag inte varit med om förutom då jag haft vapen riktat mot mitt huvud, medans andra som du bara upplevde att du blev seg dagen efter.

Men jag tror man ska ta sina mediciner i hopp om att dom ska ge god effekt precis som läkaren sa, och inte fråga andra individer om vad och hur osv ....
Citera
2018-09-11, 12:27
Medlem
Bumpar.

Har ätit Propavan i flera år, haft oftast sovit väldigt bra (helst i kombination med Melatonin). Lider av hemsk konstant trötthet, och börjar nu fundera på om Propavanen kan ha en större effekt än jag tidigare tänkt? Alla är förstås olika, men då man läser om Propavan här på FB skriver nästan alla "bakfylletrötthet dagen efter". Hur länge sitter den i för er som upplever detta, in på dagen?
Citera
2018-09-11, 20:17
Medlem
Asklords avatar
Melatonin kan du sluta med. Ingen idé att köra båda.
För en del så försvinner bakiskänslan efter kontinuerlig användning. För mig så var jag bakis in på eftermiddagen. Men slutade p.g.a allergisk reaktion.
Citera
2018-09-12, 16:41
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Melatonin kan du sluta med. Ingen idé att köra båda.
För en del så försvinner bakiskänslan efter kontinuerlig användning. För mig så var jag bakis in på eftermiddagen. Men slutade p.g.a allergisk reaktion.
Det går bra att kombinera.
Citera
2018-09-12, 23:12
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myst1c
Det går bra att kombinera.
Ja bra i den bemärkelse att dom inte interagera med varandra.
Det säger sig självt att det är meningslöst att ta melatonin när man söver ner sig med H1-antagonister. Melatoninet blir överflödigt.
Senast redigerad av Asklord 2018-09-12 kl. 23:15.
Citera
2018-09-13, 02:45
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Ja bra i den bemärkelse att dom inte interagera med varandra.
Det säger sig självt att det är meningslöst att ta melatonin när man söver ner sig med H1-antagonister. Melatoninet blir överflödigt.

Hur menar du att det blir överflödigt när de fungerar på olika sätt? Jag håller inte med att det skulle vara meningslöst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in