Citat:
Ursprungligen postat av
yanki
Bumpar.
Har ätit Propavan i flera år, haft oftast sovit väldigt bra (helst i kombination med Melatonin). Lider av hemsk konstant trötthet, och börjar nu fundera på om Propavanen kan ha en större effekt än jag tidigare tänkt? Alla är förstås olika, men då man läser om Propavan här på FB skriver nästan alla "bakfylletrötthet dagen efter". Hur länge sitter den i för er som upplever detta, in på dagen?
Att ta Melatonin i kombination med Propavan tycker jag personligen inte är överflödigt som det anförs här i tråden. Det är nog individuellt.
Själv har jag tagit Propavan i två-års perioder under åren men slutat på grund av viktuppgång framför allt. Eftersom jag har en hög oro/rastlöshets nivå ständigt så fungerar Propavan bra att sova på och effekten kvarstår dan efter. Jag blir lugnare - och segare. Om jag inte har något jag måste göra så blir jag gärna sittande. Som svar på din fråga så tycker jag att segheten sitter i nästan hela dan.
När jag började med Melatonin utan Propavan så fungerade det utmärkt med 1 mg varje kväll. Har sällan sovit så bra som då, men sen hände väldigt oroande saker som gjorde att jag fick ta Propavan också och nu verkar Melatonin ha tappat i effekt.
Nu har jag för fyra dagar sen slutat med Propavan igen och det är nästan som att sluta med nåt narkotiskt preparat. Väldigt orolig sömn, svettningar och märkliga drömmar och orolig även på dan som vanligt. Men vikten rasar iallafall väldigt snabbt med nåt halvkilo per dag.
Bra sömn, lugn, seg och fet
eller orolig, alert och smal. Pest eller kolera. För mig iallafall.