Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castiel-666
Nej, endast kontantkort Rörligt som man kan få pris/sms/minut/mms men då kostar surf 19:-/100mb.
Däremot kontantkort Fastpris så gäller detta/månad:

199 för 2 GB
249 för 6 GB
399 kr för 12 GB

Alternativt om du istället köper ett mobilt bredband om du ändå inte ringer och om du skulle ringa så finns det appar för det.
199:- för 10 GB
299:- för 20 GB
399:- för 40 GB

jaha okej då vet jag, kommer aldrig skaffa telenor igen :/
Citera
2015-09-10, 16:42
Medlem
Jag får ut MAX 7 Mbit/s på Telenor kontantkort. Ska det verkligen vara så? Jag lånar just nu ut det till en som bor i centralt i Trelleborg (ca 100 meter från en mast).

Har satt in SIM-kortet i en Huawei E398 och Dovado Pro
Senast redigerad av gowild 2015-09-10 kl. 16:44.
Citera
2015-09-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Jag får ut MAX 7 Mbit/s på Telenor kontantkort. Ska det verkligen vara så? Jag lånar just nu ut det till en som bor i centralt i Trelleborg (ca 100 meter från en mast).

Användaren kanske bor 100 meter från en gammal 3G mast? Att man bor centralt är ingen garanti, ibland kan det snarare vara en nackdel. Mycket mellan användare och mast. Får ni ut mer på annan plats?
Citera
2015-09-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gowild

Jag får ut Max 1mbit!

Brukar ligga på 0.8 ner och 0.1 upp.

Det må vara en gammal mast.
Men bättre än Telia och Tele2 där det bara edge.

Märker ingen skillnad var jag rör mig, får samma i Luleå.
Medans i Luleå får jag hela 9Mbit hos Telia då deras 3g funkar där.

Med samma saker!

Är kontantkort i alla fallen!

Men hastigheten godkänt från mitt håll, det värsta är kvoten på data som bara blir värre och värre!
Priset höjs med dubbla osv...

När pengarna slut blir det troligtvis ett operatörsbyte för min del.
Även om de mesta är pest o kolera på svenska marknaden.
Citera
2015-09-18, 19:45
Medlem
Dan88s avatar
Har telenor bra 4G täcking?

Vem har bäst 4G täckning?
Citera
2015-09-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Om jag får dock bara gissa så har Telenor inklusive Tele2 (dom använder samma mast) bäst 4g täckning!

Har dock ingen 4g mobil, men tanke på hur mycket efter Telia är när det gäller 3g/4g.
Telia ändrade här någon dag sen sin 3g till 900mhz och 4g till 800mhz.
Nu får jag 3g hos dem äntligen, dock svajar täckningen nåt enormt inte alls så stabilt som jag har hos Telenor!
Antar det är samma sak med 4G och det har redan Telenor haft flera år hos mig.

Såhär har det varit på flera orter jag varit med 3g att Telenor haft fullt men Telia, Tele2 inget eller dåligt.

Jag skulle nog välja Telenor, Tre eller Hallon!

Visst har Tele2 samma 4g, men ska du ringa går det på 3g eller gsm vilket Tele2 är det dålig täckning på!

Priserna är ju dock pest o kolera just på datamängderna oavsett vad du väljer!
Blir inte mycket surf i 4g och sen är datan slut!
Citera
2015-09-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Skulle säga att Telenor är bland de som har bäst 4G. Täckningen blir man inte missnöjd med, om man inte har otur med terräng och byggnader.

@Sathulken: Blir det inte tröttsamt att gnälla på datamängden i varenda litet inlägg du skriver i denna tråden? Dagens mobilabonnemang är dyrare än förr men om man använder mobilen som en telefon för samtal, sms och surf så kan man absolut klara sig med ett abonnemang som inte kostar skjortan. Sitter man däremot hemma och streamar på sin mobildata och gnäller över att den inte räcker så kanske man borde fundera på vad det är man har köpt istället. I dagens samhälle kan man få 10/10 fiber för under 200kr, ADSL är en smula dyrare. Bor man där det inte finns Fiber/Adsl? Då kan man knappast gnälla på operatörerna.
Citera
2015-09-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Skulle säga att Telenor är bland de som har bäst 4G. Täckningen blir man inte missnöjd med, om man inte har otur med terräng och byggnader.

@Sathulken: Blir det inte tröttsamt att gnälla på datamängden i varenda litet inlägg du skriver i denna tråden? Dagens mobilabonnemang är dyrare än förr men om man använder mobilen som en telefon för samtal, sms och surf så kan man absolut klara sig med ett abonnemang som inte kostar skjortan. Sitter man däremot hemma och streamar på sin mobildata och gnäller över att den inte räcker så kanske man borde fundera på vad det är man har köpt istället. I dagens samhälle kan man få 10/10 fiber för under 200kr, ADSL är en smula dyrare. Bor man där det inte finns Fiber/Adsl? Då kan man knappast gnälla på operatörerna.
Angående datamängder, ställer då en motfråga vad gör man med 4G då om man använder wifi och orkar jaga efter wifi koder när man ute och reser?

Att läsa mailen och spela små spel klarar man gott med 3g, tom med edge då det inte kräver så mycket data!

Varför jag gnäller, ja det är så löjligt när svenska operatörer tävlar med data alltid näms ordet data på reklamen är så jävla trött på det!

Finns dock en finsk reklam (på engelska/finska) som ni borde nog se. Där gör man reklam om data dock.
Dom är i USA och predikar om just fri data.
Sen i slutet på finska "...utan idiotiska datagränser"
Är just det dom är och rätt mot en enda operatör i Finland som har gräns på sina prepaid (kontantkort). Känner personligen ingen som är kund hos dem den operatör som har denna gränsen 10gb *lol*.

Men nog om det.
Tycker det tråkigt att Telenor gick denna vägen med begränsningar.
Dom har bra nät men förstörde det på denna vis.

Jag tog Telenor just för fri datas skull.
Tror även att en hel del andra gjort det som har Telenor då dom inte vågade röra dom gamla abben mer än att höja priset!

Jag förstår att dom måste ha pengar, men tycker det är ologiskt att ha tusentals sms och samtal fritt för en spottstyver.
Medans data ger man bara i sämsta fall 100mb/mån. Där behövs inte ens youtube för att datan skall ta slut!
Citera
2015-09-25, 17:52
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castiel-666
Fri säljs inte längre men kommer vara giltigt tills datumet du angav.

För 99:- får du 100 mb att utnyttja under 31 dagar, under denna perioden har du fria samtal, sms och mms (så länge du har surf kvar då du behöver mobildata för att skicka mms).
Saldo kommer du inte att få utan vill du även ha saldo så finns det Fast Extra saldo som man kan använda till internationella/betalsamtal.

Laddningsbelopp/pris
99 kr för 0,1 GB
149 kr för 0,5 GB
199 för 2 GB
249 för 6 GB
399 kr för 12 GB
699 kr för 2 GB/mån. (Du får fria samtal/sms/mms samt 2 GB/mån i 6 månader)*

* = Begränsat erbjudande, gäller fram till den 30/9.

När du har laddat med fast så kommer du efter 31 dagar gå till Telenor Rörligt (istället för Bas) och då gäller 0,69:-/samtal/sms/mms.
19:-/100 mb stämmer.
var just det där 19kr/100mb som fick mig att byta operatör, det värsta jag varit med om med priser för surf. Telenor som var Sveriges bästa operatör ett tag är sämst numera
Citera
2015-09-29, 21:30
Medlem
Tjena

Tänkte höra hur processen fungerar när man förbeställer en ny telefon(Iphone 6s) i det här fallet. Har nyss fyllt 18, men mitt abonemang står skrivet på morsan. Mitt abonemang är sjukt bra med fri-surf som Telenor erbjöd som jag hållit fast vid! Men fick höra att om jag vill skriva över abonemanget på mig själv kan jag inte hålla kvar vid mitt abonemang utan skriva nytt.
Fråga 1: Är det verkligen så att jag inte kan skriva över mitt abonemang som är skrivet på morsan utan måste skaffa nytt(vilket jag kommer torska mkt på, för jag streamar mkt på mobilen i 4G)
Fråga 2: Hur är processen att förbeställa telefon? Vilka uppgifter måste fyllas i?
OBS: Fråga 1 är inget jätteproblem, kan låta det vara skrivet på morsan, men skulle vara skönare att få hem räkning till sig själv istället för att skicka pengar till henne och sedan ska hon betala den.
Tacksam för svar!
Citera
2015-09-30, 18:52
Medlem
I februari köpte jag en ny LG G3 på SIBA och betalade med kort. Har Telenor som operatör. Blir mobilen automatiskt låst till Telenor eller är den olåst? Vil nämligen sälja den och köpa en billigare, är telefonen låst eller olåst?
Citera
2015-10-01, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRillsson
Tjena

Tänkte höra hur processen fungerar när man förbeställer en ny telefon(Iphone 6s) i det här fallet. Har nyss fyllt 18, men mitt abonemang står skrivet på morsan. Mitt abonemang är sjukt bra med fri-surf som Telenor erbjöd som jag hållit fast vid! Men fick höra att om jag vill skriva över abonemanget på mig själv kan jag inte hålla kvar vid mitt abonemang utan skriva nytt.
Fråga 1: Är det verkligen så att jag inte kan skriva över mitt abonemang som är skrivet på morsan utan måste skaffa nytt(vilket jag kommer torska mkt på, för jag streamar mkt på mobilen i 4G)
Fråga 2: Hur är processen att förbeställa telefon? Vilka uppgifter måste fyllas i?
OBS: Fråga 1 är inget jätteproblem, kan låta det vara skrivet på morsan, men skulle vara skönare att få hem räkning till sig själv istället för att skicka pengar till henne och sedan ska hon betala den.
Tacksam för svar!
Nu är jag ingen expert.

Men byter man inte avtal om man tar en ny mobil via Telenor?

Jag skulle råda dig att ha abbet kvar hos din morsa som den är!
Sen knallar du in eller köper online en obunden mobil (du kan tom ta på avbetalning och på ditt namn då det inte har något med abbet göra)!

Har själv såhär mitt finska bredband, samtliga operatörer i Finland vägrade abb på mitt namn.

Någon mycket märklig regel att man skall varit bosatt i landet minst 2år!
Men jag bor ju dessutom i Sverige!

Varför jag krånglat på detta vis? Är just också för fri surfs skull!!!
Som du absolut inte ska sumpa, har du begränsning då är det bye bye youtube etc...själv gör jag av med ca 1gb/mån bara på onlinespel (enkla spel i mobilen).

Gör ju inget bara man har nån som är villig att stå för abbet, sen löser man det själv via en banköverföring till den andras konto!
Går ju fixa en automatisk överföring själv via internetbank så du inte behöver tänka på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in