Citat:
Ursprungligen postat av
hax1
Skulle säga att Telenor är bland de som har bäst 4G. Täckningen blir man inte missnöjd med, om man inte har otur med terräng och byggnader.
@Sathulken: Blir det inte tröttsamt att gnälla på datamängden i varenda litet inlägg du skriver i denna tråden? Dagens mobilabonnemang är dyrare än förr men om man använder mobilen som en telefon för samtal, sms och surf så kan man absolut klara sig med ett abonnemang som inte kostar skjortan. Sitter man däremot hemma och streamar på sin mobildata och gnäller över att den inte räcker så kanske man borde fundera på vad det är man har köpt istället. I dagens samhälle kan man få 10/10 fiber för under 200kr, ADSL är en smula dyrare. Bor man där det inte finns Fiber/Adsl? Då kan man knappast gnälla på operatörerna.
Angående datamängder, ställer då en motfråga vad gör man med 4G då om man använder wifi och orkar jaga efter wifi koder när man ute och reser?
Att läsa mailen och spela små spel klarar man gott med 3g, tom med edge då det inte kräver så mycket data!
Varför jag gnäller, ja det är så löjligt när svenska operatörer tävlar med data alltid näms ordet data på reklamen är så jävla trött på det!
Finns dock en finsk reklam (på engelska/finska) som ni borde nog se. Där gör man reklam om data dock.
Dom är i USA och predikar om just fri data.
Sen i slutet på finska "...utan idiotiska datagränser"
Är just det dom är och rätt mot en enda operatör i Finland som har gräns på sina prepaid (kontantkort). Känner personligen ingen som är kund hos dem den operatör som har denna gränsen 10gb *lol*.
Men nog om det.
Tycker det tråkigt att Telenor gick denna vägen med begränsningar.
Dom har bra nät men förstörde det på denna vis.
Jag tog Telenor just för fri datas skull.
Tror även att en hel del andra gjort det som har Telenor då dom inte vågade röra dom gamla abben mer än att höja priset!
Jag förstår att dom måste ha pengar, men tycker det är ologiskt att ha tusentals sms och samtal fritt för en spottstyver.
Medans data ger man bara i sämsta fall 100mb/mån. Där behövs inte ens youtube för att datan skall ta slut!