2015-09-27, 23:54
Medlem
Drömmer ofta om att jag misslyckas oftast gäller de prov, även att jag blir påkommen om hemilgheter.
Vad betyder detta?
Tack på förhand för svar!
Citera
2015-09-30, 10:44
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth

Den första är väl ganska normal, det är en panikdröm som handlar om att jag verkligen behöver gå på toa men det är någon som inte lämnar mig ifred. Det har varit allt från min egen mamma till totala främlingar som gör allt för att få stå och titta på mig när jag kissar men samtidigt verkar de nonchalant ointresserade, ungefär som man ibland kan iaktta en duva på torget som går och pickar i sig smulor och dem beter sig ungefär som om jag vore den som uppför mig konstigt. Ofta får jag kämpa med att låsa dörrar som genast går upp eller har stora glipor i sig och inte sällan har jag försökt sätta mig i badkaret istället i ett försök att ha iaf draperiet att skyla mig med. Ibland har denna dröm avbrutit sexdrömmar och då vill personen att jag ska leka med mig själv samtidigt som jag kissar. INTE sexigt. Vaknar alltid förbannad, frustrerad och jättekissnödig.

Det låter som att den här drömmen handlar om att människor trampar över dina privata gränser. Du blir sedd i en alldeles för privat och intim situation, där du helst inte vill behöva visa upp dig. En känsla av att inte riktigt få vara i fred när man väl behöver det.

Har människor respekterat dina gränser i livet, eller har du fått utstå övertramp på den fronten?
Citera
2015-09-30, 16:18
Medlem
Marwolaeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Det låter som att den här drömmen handlar om att människor trampar över dina privata gränser. Du blir sedd i en alldeles för privat och intim situation, där du helst inte vill behöva visa upp dig. En känsla av att inte riktigt få vara i fred när man väl behöver det.

Har människor respekterat dina gränser i livet, eller har du fått utstå övertramp på den fronten?

Jag vet faktiskt inte. Jag isolerar mig ganska mycket i dagsläget och går sällan ut. Kan kanske vara något som ligger kvar sen jag blev våldtagen under uppväxten?
Citera
2015-09-30, 16:27
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth
Jag vet faktiskt inte. Jag isolerar mig ganska mycket i dagsläget och går sällan ut. Kan kanske vara något som ligger kvar sen jag blev våldtagen under uppväxten?

Beklagar att höra det.

Det är inte omöjligt att det har med det att göra.
Citera
2015-09-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davkei
Jag hade en dröm som suttit kvar i minnet trots det gått mer än 10 år sedan jag hade den. Vissa drömmar verkar sätta sig fast i minnet av någon anledning så pass att man minns hela förloppet.

Jag befann mig i skogen vid ett tjärn där en vitklädd kvinna bär ett barn inlindat i tyg som kommer gåendes emot stranden och ger mig det.

Någon som vet vad det kan betyda eller symbolisera?

Vatten symboliserar känslor, och en tjärn är djup, så det handlar om känslor djupt inom dig. Kvinnan i vitt är sanningen, och sanningen hon ger dig är att du måste släppa ut ditt inre barn, det fantasifulla, oskuldsfulla barnet.
Citera
2015-09-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
Vad betyder det om man drömmer om att man försvarar folk i krig?

Det kan betyda att du har en inre strid, och att du undviker andra för att inte göra dem oroade eller besvärade.
Citera
2015-10-01, 03:29
Medlem
Marwolaeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Beklagar att höra det.

Det är inte omöjligt att det har med det att göra.

Jag var 9 år. Har gått igenom en massa terapi för det och är kanske inte ok med det men nånting mer liknande likgiltig idag. Det har hänt och jag kan inte göra något annat än att försöka glömma det och gå vidare.
Citera
2015-10-01, 07:49
Bannlyst
Dröm 1. Drömmer att jag och min bror ständigt är i sammanhang då vi jagas av en mördare som har övernaturliga förmågor. Ibland är vi jagade i hus, ibland är själva huset det onda som vill tränga in i oss. Liksom i våra tankar, som en mörk kraft. Återkommande dröm.

Dröm 2: Ny dröm. Jag har skaffat en hundvalp som jag tycker jättemycket om. Jag lämnar den med min pojkvän som jag bor med på ett amerikanskt motell (?). När jag kommer tillbaka har min pojkväns större hund bitit ihjäl min hundvalp och jag blir förstås väldigt ledsen. Han står iskallt i duschen och duschar av sig blod (pojkvännen då). Hundvalpen ligger bredvid död. Det finns inget som säger att det inte egentligen är min pojkvän som dödat valpen, men jag kan inte se ordentligt för duschen är placerad precis för ytterdörren, så man kan inte gå in i rummet.

Edit: Nej, jag kollar inte på mycket film för närvarande.
Citera
2015-10-01, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synestesi
Det kan betyda att du har en inre strid, och att du undviker andra för att inte göra dem oroade eller besvärade.

Ja det stämmer. Tack!
Citera
2015-10-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
Dröm 1. Drömmer att jag och min bror ständigt är i sammanhang då vi jagas av en mördare som har övernaturliga förmågor. Ibland är vi jagade i hus, ibland är själva huset det onda som vill tränga in i oss. Liksom i våra tankar, som en mörk kraft. Återkommande dröm.

Dröm 2: Ny dröm. Jag har skaffat en hundvalp som jag tycker jättemycket om. Jag lämnar den med min pojkvän som jag bor med på ett amerikanskt motell (?). När jag kommer tillbaka har min pojkväns större hund bitit ihjäl min hundvalp och jag blir förstås väldigt ledsen. Han står iskallt i duschen och duschar av sig blod (pojkvännen då). Hundvalpen ligger bredvid död. Det finns inget som säger att det inte egentligen är min pojkvän som dödat valpen, men jag kan inte se ordentligt för duschen är placerad precis för ytterdörren, så man kan inte gå in i rummet.

1. Du känner dig stressad över att något du kämpat för kan ta slut.
Kan du berätta mer om huset?
Citera
2015-10-01, 20:55
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine

Spännande drömmar.

Skulle tro att den andra handlar om att du är orolig över att din pojkvän ska vara känslokall gällande något som betyder mycket för dig.

Skulle kunna föreställa mig att det handlar om att din pojkväns behov går före dina, att det är han som kommer först. Att han får ta mest plats i ert gemensamma förhållande.
Citera
2015-10-06, 07:31
Bannlyst
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här