2015-09-25, 21:17
Medlem
Mitt flashback har krånglat länge , alla rubriker brukar försvinna ibland försvinner texten på nästan hela sidan om jag lyckas komma till ett inlägg brukar det gå att läsa,
det är bara på denna sida jag har det krånglet .
Citera
2015-09-25, 22:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det hände mig härom dagen, när Flashback krånglade, annars har det aldrig hänt.

Hur kommer det sig att endast ett ytterst fåtal personer har såna problem?
Händer mig ibland men väldigt sällsynt, brukar räcka att ladda om sidan för de ska fixa sig.
Citera
2015-09-28, 22:05
Medlem
Bara jag som inte kan se citerade inlägg? Står hela tiden typ "sökmotorn överbelastad"
Citera
2015-09-28, 23:09
Medlem
snipaass avatar
Som flera ovan redan påpekat, problemet är inte löst. Har fortfarande samma problem som jag skrev i mitt inlägg #99, med den enda skillnaden att jag nu kan få göra "New Tor Circuit for this Site" upp till en 5 - 6 gånger innan sidan går att läsa.

Bara problem om jag använder Tor browser, och endast här på Flashback.
Citera
2015-09-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snipaas
Som flera ovan redan påpekat, problemet är inte löst. Har fortfarande samma problem som jag skrev i mitt inlägg #99, med den enda skillnaden att jag nu kan få göra "New Tor Circuit for this Site" upp till en 5 - 6 gånger innan sidan går att läsa.

Bara problem om jag använder Tor browser, och endast här på Flashback.

Jag har exakt samma problem, sedan några veckor. Det lär bero på ett trasigt certifikat. Anmärkningsvärt, dock, att flashback inte lyckas - eller vill - laga det....att behöva uppdatera sidan femtielva gånger om är klart irriterande.

Man skulle nästan kunna tro, att flashback VILL kunna bidra till en kartläggning av skribenterna...för något år sedan var det databasläckan - och nu detta...
Citera
2015-09-30, 15:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag har exakt samma problem, sedan några veckor. Det lär bero på ett trasigt certifikat. Anmärkningsvärt, dock, att flashback inte lyckas - eller vill - laga det....att behöva uppdatera sidan femtielva gånger om är klart irriterande.

Man skulle nästan kunna tro, att flashback VILL kunna bidra till en kartläggning av skribenterna...för något år sedan var det databasläckan - och nu detta...
Hm, vad är det som skiljer att surfa genom TOR och att surfa "vanligt" med tex Chrome? Jag hade bara problem när man glömde förnya certifikatet, utöver det har det fungerat...
Citera
2015-09-30, 16:13
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14

Det är nog någon cachning nånstans som ställer till det. Vad jag förstod så var det ett nytt certifikat som inte hade lyckats distribueras automatiskt ut till alla webbnoder för statisk information vilket fick följden att vissa användare fick certifikatsfel på dessa requester, t ex css och ikoner.

Men det ska ju vara löst och det är bara ett fåtal som är drabbade i vissa situationer (via TOR), vilket nog tyder på att problemet inte ligger hos FB. Cachningsinställningarna på det statiska är ju ganska snälla, så det ligger nog en del cachat i vissa TOR-exitnoder nånstans.
Citera
2015-09-30, 16:30
Medlem
Skriuws avatar
Har fortfarande problem med ikoner och övriga problem andra användare rapporterat om. Kommer och går titt som tätt, med och utan TOR inblandat.
Citera
2015-09-30, 17:00
Medlem
SilentVictorys avatar
Jösses, vad är det som händer?
Fortfarande massa bekymmer, i synnerhet när jag surfar med telefonen.

Det jag möts av 95/100 gånger är bara en vit bakgrund med massa text i en stor gröt.
Får uppdatera 20-30 gånger nu för tiden innan det fungerar bra för en stund.

Började som sagt för någon vecka sedan, fungerade klanderfritt innan.
Är det mer grejer som hänt än ett utgånget certifikat? Som borde vara löst nu.

Edit: Tömde cache nu ännu en gång så får vi se. Återkommer om det skiter sig igen.

Ännu en erikdavidivartore: Ingen lycka här inte, 23 gånger fick jag uppdatera nu innan det ville sig.
Provat med både standardswebbläsare samt opera i samsung galaxy.
Senast redigerad av SilentVictory 2015-09-30 kl. 17:27.
Citera
2015-09-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hm, vad är det som skiljer att surfa genom TOR och att surfa "vanligt" med tex Chrome? Jag hade bara problem när man glömde förnya certifikatet, utöver det har det fungerat...

Jag använder i princip alltid Tor, och där är det fortfarande, i skrivande stund, problem. Jag tvingas uppdatera via "New Tor circuit for this site" mycket, mycket ofta.

Att surfa "vanligt" d.v.s. utan anonymisering via t. ex. Chrome, har jag väl gjort någon enstaka gång från ett internetcafé - och där har jag inte mött några problem med flashback.
Citera
2015-09-30, 17:52
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jösses, vad är det som händer?
Fortfarande massa bekymmer, i synnerhet när jag surfar med telefonen.

Det jag möts av 95/100 gånger är bara en vit bakgrund med massa text i en stor gröt.
Får uppdatera 20-30 gånger nu för tiden innan det fungerar bra för en stund.

Började som sagt för någon vecka sedan, fungerade klanderfritt innan.
Är det mer grejer som hänt än ett utgånget certifikat? Som borde vara löst nu.

Edit: Tömde cache nu ännu en gång så får vi se. Återkommer om det skiter sig igen.

Ännu en erikdavidivartore: Ingen lycka här inte, 23 gånger fick jag uppdatera nu innan det ville sig.
Provat med både standardswebbläsare samt opera i samsung galaxy.
Starta active apps manager och avsluta alla appar samt töm ramminet med den widgeten. Funkar på min samsung, oftast. Prova även att söka på flashback via google och gå in den vägen. Funkar bäst av nån anledning.
Citera
2015-09-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är nog någon cachning nånstans som ställer till det. Vad jag förstod så var det ett nytt certifikat som inte hade lyckats distribueras automatiskt ut till alla webbnoder för statisk information vilket fick följden att vissa användare fick certifikatsfel på dessa requester, t ex css och ikoner.

Men det ska ju vara löst och det är bara ett fåtal som är drabbade i vissa situationer (via TOR), vilket nog tyder på att problemet inte ligger hos FB. Cachningsinställningarna på det statiska är ju ganska snälla, så det ligger nog en del cachat i vissa TOR-exitnoder nånstans.

Intressant, ja kanske är det inte så många som drabbats - men jag hoppas ändå att det kommer att bli löst. OM nu felet ligger hos Tor, är det ju anmärkningsvärt, att jag aldrig haft problem med någon annan sajt jag surfat in på via Tor....detsamma verkar gälla andra användare med detta problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in