2015-06-21, 00:45
Medlem
Mr.Banzais avatar
På måndag är det nog dags att kontakta Finansinspektionen. Känns inte seriöst längre.
Citera
2015-06-22, 11:03
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Idag har det dragits 87 DebtCollectionCost och 1 payback har kommit in....

9,29 i DebtCollectionCost
10 kr i payback...

Undrar om man nånsin kommer att få ut några pengar....

Jag har också noterat ett stort antal dragningar av DebtCollectionCost. Det står i villkoren att låntagaren kan påföras kostnader för indrivning. Att vi som långivare får stå för det har alltså inget stöd i avtalet.

Läge med andra ord att de upphör debitera för detta samt återbetalar alla tidigare dragningar. Skall ta kontakt med dem.
Citera
2015-06-22, 15:42
Medlem
Jesper har visst lämnat det sjunkande skeppet. Autosvar när jag mailade honom.
Citera
2015-06-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Jesper har visst lämnat det sjunkande skeppet. Autosvar när jag mailade honom.

Det vore ju trevligt att bli av med Jesper. Men du tror inte att det kan vara en semester som är förklaringen?
Citera
2015-06-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Idag har det dragits 87 DebtCollectionCost och 1 payback har kommit in....

9,29 i DebtCollectionCost
10 kr i payback...

Undrar om man nånsin kommer att få ut några pengar....

Det är skumt det här med DebtCollectionCost. Den 12:e juni hade jag en massa DebtCollectionCost och när jag adderade alla DebtCollectionCost blev resultatet positivt. Jag förstår inte hur en kostnad kan bli positiv för den som betalar?

Jag ska skriva till TB och fråga hur detta fungerar.
Citera
2015-06-22, 21:23
Medlem
Vi verka vara många som inte får ut våra pengar när vi begär uttag. Är det någon som försökt få hjälp av jurist eller dyl?
Citera
2015-06-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Det vore ju trevligt att bli av med Jesper. Men du tror inte att det kan vara en semester som är förklaringen?

nix

"My engagement in TrustBuddy has come to an end."
Citera
2015-06-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Vi verka vara många som inte får ut våra pengar när vi begär uttag. Är det någon som försökt få hjälp av jurist eller dyl?
Var en process igång tidigare som någon här höll på med, osäker på hur det gått
Citera
2015-06-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
nix

"My engagement in TrustBuddy has come to an end."

Men vad härligt! Får hoppas att Jesper ersätts av någon som faktiskt kan svara på frågor istället då.
Citera
2015-06-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Men vad härligt! Får hoppas att Jesper ersätts av någon som faktiskt kan svara på frågor istället då.

Tja, jag frågade om vi långivare ska stå för kostnaden för inkasso. Speciellt då jag i samband med att pengar dragits så kommer inga nya in. Dvs för mig en ren avgift så vitt jag kan se. Fick bara en copy paste ifrån villkoren ifrån hans ersättare:

"10. SÄRSKILDA BESTÄMMELSER

(F) långivaren överför samma till Trustbuddy rätt långivare vägnar lämnats långivare krav på låntagaren, helt eller delvis, till tredje part eller, i stället för överföring av fordran, lämna in uppgifter om återvinning av sådana tredje part med de tillämpliga kraven. Trustbuddy vara i det senare fallet, fungera som så kallade inkassomandat aria för långivaren."

Dvs inget direkt svar på min fråga så vitt jag förstår.

I detta läget spelar det nog ingen roll vem som fyller upp Jespers skor, tyvärr ... De gör helt enkelt som de vill med våra pengar.
Citera
2015-06-23, 16:13
Medlem
Det måste ju gå att göra något juridiskt. Kan inte fatta att man kan bli så här lurad av ett svenskt börsföretag. Har själv 70 tusen kvar hos dom som verka hopplöst att få ut.
Citera
2015-06-24, 21:19
Medlem
Jaha idag var det nytt rekord igen.... 342 DebtCollectionCost.... Detta börjar ju bli helt absurt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in