2015-09-29, 10:11
Medlem
Rednas avatar
Att sex st på mitt jobb, vi är 18 pers, skulle vilja ha en helt främmande människa i sitt hem finns inte på kartan. Inte av fikasnacket att döma.
Denna undersökning tror jag inte ett skit på. 6 av 18. Björkbark!
Citera
2015-09-29, 10:19
Medlem
Jag har inte hittat det i tråden, men finns det någonstans redovisat vilka frågor som ställdes?

Jag har svårt att tro att 31% är beredda att ta emot en slumpmässig flykting i sitt hem. Handlar det om ett barn under 10, och i synnerhet flickor, tror jag siffran är relevant.
Citera
2015-09-29, 10:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Som du vet har vi ingen fri invandring utan asylskäl krävs.
Det krävs inget asylskäl för att invandra till Sverige. Det krävs inget asylskäl för att ta sig över gränsen. Det krävs inget asylskäl för att få bidrag. Inget för att barnen ska få gå i skolan. Inget för att få tillgång till subventionerad vård. Inget för att få tillgång till tandvård för femtio kr. Inget för att få ett arbete. En person som får avslag på sin ansökan har inga problem att stanna kvar i Sverige.

Sverige har fri invandring. Det är bara du som inte klarar av att se det, alternativt bluffar/spelar ignorant.
Citera
2015-09-29, 12:53
Medlem
En del gör det för att de får pengar för det.

http://norran.se/nyheter/kommun/sa-manga-vill-bli-familjehem-absolut-ett-extremt-stort-intresse-460142
Citera
2015-09-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Som du vet har vi ingen fri invandring utan asylskäl krävs.

Det stämmer inte alls. Man kan få stanna i Sverige av många andra anledningar som arbete, anhörig, utbildning eller bara för att man är EU-medborgare.

Om vi bara talar om flyktingar så har vi inte fri invandring i teorin, men i praktiken blir det nästan så eftersom alla från vissa länder får stanna. Exempelvis får alla Syrier och alla Eritreaner stanna.
Flyktingar som inte kommer från ett sådant land kan bara kasta bort sina resehandlingar.
Kommer du till Sverige och säger att du är från Syrien och tala flytande arabiska så har du goda chanser att få stanna.
Sedan är det dessutom så att när MV är så överbelastat som nu så har man inte resurser att bedöma alla fall och man har ännu mindre resurser att betala hemresan för det som inte skulle få stanna så i praktiken har vi fri invandring just nu.
Citera
2015-09-29, 18:05
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag har inte hittat det i tråden, men finns det någonstans redovisat vilka frågor som ställdes?

Jag har svårt att tro att 31% är beredda att ta emot en slumpmässig flykting i sitt hem. Handlar det om ett barn under 10, och i synnerhet flickor, tror jag siffran är relevant.
Nej. Det är många som undrar men den informationen är inte redovisad.
Citera
2015-09-29, 18:35
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Varför speglas inte detta i mätningarna då, sist var mätningen för SD 26%. Resterande 74% gillade invandringen. Nu vill bara 31% verkligen hjälpa en flykting med mat och boende. Så de resterande 43% ville bara att flyktingarna skulle bo i asylboende och gå på bidrag?

Så jävla rolig utveckling haha. Egentligen är det nog bara 2-3% som verkligen ville ta hem en flykting. De resterande 28-29% ville bara ta foto på flyktingen hemma hos sig och lägga upp på fb och fixa likes.

De kan nog tänka sig om de får lika bra betalt som vissa hyresvärdar, jag menar vissa hyresvärdar får 46000 för en tvåa. Kan de få 46000 för en blatte i månaden så är de nog nöjda, det är en halv miljon på ett år, ha en blatte i ett år få en halv miljon. Det är nog så de tänker de 31%, förutsatt att de får välja vem de vill ta emot.

Sånt där kommer ju alltid med krav. Sen givetvis en massa av de där som bara säger det som är PK för att de förväntas eller för att de känner sig goda, samma åsnor som tror att de är god för att de ger en femma till en tiggaråsna eller som pratar med tiggaråsnorna som ser till att cementera problemet i Sverige, PK-packet helt enkelt. Samma PK som tror att de är goda för att de är med i "hela Sverige skramlar" som borde heta "Kändispatrasket och deras idoldyrkare skramlar till 25 årigar våldtäktsmän från MEA".
Citera
2015-09-29, 19:17
Medlem
Perignons avatar
Jag trodde det var 87%. Jo, det brukar ju heta så, att "vi är 87%".
Citera
2015-09-29, 19:18
Medlem
Europes avatar
Vi får väl hoppas att man samtidigt registrerade vilka som svarade positivt på frågan, så staten kan skicka iväg en anmodan om att ta emot flyktingarna om en månad eller så. Det är kris nu och stora tältläger planeras, så det är dags att visa sin godhet lite mer konkret än genom att klicka "like" på Facebook.
Citera
2015-09-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Man behöver inte vara rasist för att man inte vill ha en främlings hos sig. Sant.
Röstar man dock SD, uttrycker sig rasistiskt och vill slänga ut invandrarna för att sverige ska vara ett etniskt vitt land, fritt från negrer och blattar. Då bör man fundera...

Jag vill ha ett tryggt land som vi hade för 15-20 år sedan och är jag rasist för det så är jag en stolt rasist. Trygghet och ekonomi före "medmänsklighet" alla dagar i veckan
Citera
2015-09-29, 20:24
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag har inte den tiden som krävs för detta - det krävs ett fullvärdigt engagemang. Detta är sköra, ofta traumatiserade människor som behöver mycket stöd i sin nya situation. Hade läget varit annorlunda hade jag mycket gärna ställt upp.

Hahahahaaaa....
Men du tror inte att du kan ge bättre stöd än nu när de proppar in dem i förläggningar?
Vilken skitundanflykt som bara stålfäster fördomarna om "de goda svenskarna".
Jag skulle gärna men....
Det är säkert sånna som du som svarat att de gärna tar in flyktingmän i sitt hushåll, men....
Citera
2015-09-29, 20:30
Medlem
Lägg ner Migrationsverket!

Nu har vi fri invandring och då har MV spelat ut sin roll. Varför spärra in folk på flyktingboenden i väntan på Godot. Har vi fri invandring så behöver ju inte ansökningarna utredas. Det är bara att säga välkommen till alla som kommer. De får naturligtvis klara sig på egen hand, men de får i alla fall komma hit.
En annan anledning att lägga ner MV är ju att snart varannan svensk vill ju ha flyktingar hemma, så då kan de ju få ha det. Det är mycket trevligare än flyktingläger.

Sverige skulle spara 100 miljarder per år om man la ner MV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in