2015-09-27, 23:37
Medlem
Kvalificerat skitsnack. 10 % max. 20 % är för rädda/hjärntvättade att säga "Nej" direkt...
Citera
2015-09-28, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Många vill hjälpa RIKTIGA flyktingar. Dessa RIKTIGA flyktingar är ca 10% av alla som kommer hit.

Snarare 2%. 98% är ute efter västerlandets välstånd. Men bland dessa 98% är det rimligt att tänka sig att en mängd kristna och andra vill komma bort från muslimer evig tid. Men flyktingar är de inga för den sakens skull.

Ta emot främmande i det egna hemmet är en befängd tanke, lika befängd som att kunna tänka sig att bli våldtagen. "Joo vars, om jag först får en massa vaselin kring analhålet, jo då ska det väl gå an, kan jag tänka".
Citera
2015-09-28, 07:01
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har tyvärr inte möjlighet till detta, annars skulle jag gärna ställa upp.

Vem har möjlighet då? Förklara hur du bor och hur man ska bo för att ha möjlighet?

Det vill till att du bor i tält banne mig, för annars har du bara stärkt tesen om att det är lätt som en plätt att "tänka sig".
Citera
2015-09-28, 07:42
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag har inte den tiden som krävs för detta - det krävs ett fullvärdigt engagemang. Detta är sköra, ofta traumatiserade människor som behöver mycket stöd i sin nya situation. Hade läget varit annorlunda hade jag mycket gärna ställt upp.

Precis. Och därmed är det också kvalificerat skitsnack att en tredjedel av folket skulle kunna tänka sig ta emot flyktingar i sitt hem. Det är säkerligen endast någon enstaka procent som skulle göra det, resten skulle ha massa ursäkter för att inte tvingas öppna sitt hem.

Jag kan också tänka mig att öppna mitt hem för flyktingar. Ge mig två miljoner i månaden så gör jag det med glädje.
Citera
2015-09-28, 08:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citerar min undertext nedan:

"You talk the talk, but do you walk the walk".

Att 31% av Svenskarna välkomnar flyktingar in i sina hem är givetvis bara skitsnack.
Citera
2015-09-28, 08:21
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtest11
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

"I undersökningen uppger 31 procent av de tillfrågade att de kan tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem."

Det svenska propagandaministeriet har talat... igen...
Citera
2015-09-28, 08:39
Medlem
Återigen: Hur var frågan ställd? Visade man en bild på Alan Kurdi, eller på de arga unga skäggiga män som idag fyller våra flyktingboenden? Jag skulle tro att man får olika svar om frågan gäller föräldralösa Fatima, 7, eller 32-årige Mehmet.
Citera
2015-09-28, 09:08
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Nu handlar det väl om att det påstås att 31% av svenskarna kan tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem. Det är ganska konkret, och därför är frågan som ställdes till dig relevant.
Dina motfrågor, däremot, är helt irrelevanta och ger bara intryck av att du troligen är flexibel med sanningshalten gällande dina inneboende.

Ingen har redovisat HUR frågorna till "svenska folket" var formulerade.

Många vill hjälpa RIKTIGA flyktingar. Dessa RIKTIGA flyktingar är ca 10% av alla som kommer hit.
Majoriteten av "svenska folket" vill garanterat INTE hjälpa åldersljugande 25-30-åringar som påstår att de är 17 år, balkanfolk som kommer hit som FLYKTINGAR bara för att de har det lite fattigare hemma och övriga som påstår sig vara från Syrien när de egentligen kommer från ett tryggt land som råkar ha lägre levnadsstandard än Sverige (vilket är ganska många länder på jorden).

Jag tänker inte diskutera föregående stycke med dig eftersom jag vet att jag har rätt. Och det vet du också.

Har du nån undersökning som BEVISAR att "Svenska Folket", garanterat INTE hjälpa åldersljugande 25-30-åringar som påstår att de är 17 år?
Citera
2015-09-28, 09:09
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det svenska propagandaministeriet har talat... igen...

Du menar Svenska folket?
Eller, vänta... är den en konspirations av en osynlig mask som är större en en fågel, som äter små barn och som äger alla strumpor, jorå, bevis finns... bara läsa på vilken hemsida som helst, då är det sant...

Citera
2015-09-28, 09:35
Medlem
dwgs avatar
Låt don göra det, men kommer att ångra sig rätt så fort.
+ att grannarna kommer va jätte glada
Citera
2015-09-28, 09:43
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det känns märkligt att när Svenska folket äntligen förstår flyktingproblematiken, visar mogenhet och humanism och den trovärdiga median median tydligt speglat detta.

Då misstror rasister, främlingsfientliga och invandringskritiska detta och pratar om lögner och bedrägeri.

Varför ?
Varför är motståndet mot flyktingpolitiken så starkt på Flashback och så svagt hos oss vanliga svenskar ?
Tanken, att den dagen politikerna inser konsekvenserna av fri invandring och måste dra ner på invandringen och därmed med din "logik" genast måste betecknas som rasister o främlingsfientliga, har inte slagit dig?? Eller ser du det som "den dagen den sorgen"?
Citera
2015-09-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Tanken, att den dagen politikerna inser konsekvenserna av fri invandring och måste dra ner på invandringen och därmed med din "logik" genast måste betecknas som rasister o främlingsfientliga, har inte slagit dig?? Eller ser du det som "den dagen den sorgen"?

Som du vet har vi ingen fri invandring utan asylskäl krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in