2015-09-27, 17:12
Medlem
DIdes avatar
Man skulle gärna se ipsos/dns frågeenkät.
Hur frågan ställs styr utfallet.

"Kan du få rum med en flykting?"
"Kan du tänka dig husera en flykting mot ersättning av 2000 kr per dygn?"
"Om flyktingen är tjejj, pratar engelska, är kristen och läser på kth, kan du tänka dig...?"
Citera
2015-09-27, 17:16
Medlem
Fris avatar
Jag kan ta emot massor. En ny i timmen utom kontorstid. Ska bara hyra en grävmaskin för att låta gräva en stor djup grop i trädgården där jag kan lägga dem efter att de har kommit på visning en och en. Migrationsverket och lokalpressen kommer att älska mig för att jag framstår som så jättegenerös. Rubrik: "Snälle Svenne Svensk har tagit emot hela 1800 ensamma stackars barn i sin villa! Ett föredöme som många fler borde följa." Men det skulle ju bara lösa en enda dags mottagande så jag behöver lite fler som hänger på.
Senast redigerad av Fri 2015-09-27 kl. 17:19.
Citera
2015-09-27, 17:16
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jag har 10 pensionärer boendes hemma hos mig förtillfället med full service och jag lägger ny räls varje kväll efter mitt vanliga jobb är slut och pensionärerna har somnat.

Vill du se bättre villkor för lärare? Då undrar jag hur mycket skänker du av din nästa lön?

Tycker du illa om isis-slaktande av kvinnor? Min fråga hur många av dessa kvinnor din feminism räddar och du tar hem till dig?
Citera
2015-09-27, 17:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Vill du se bättre villkor för lärare? Då undrar jag hur mycket skänker du av din nästa lön?

Tycker du illa om isis-slaktande av kvinnor? Min fråga hur många av dessa kvinnor din feminism räddar och du tar hem till dig?
Jaha, nu står det klart. Det handlar alltså enbart om vem som kan göra flest "goda gärningar". En tävling kan man säga. Du får jättemånga likes på Facebook va?
Citera
2015-09-27, 17:24
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Vill man se bättre villkor för lärare så vill man normalt sett omfördela resurser till dessa. Säg ta några miljarder ur det svarta hålet som är migrationspolitiken och ge till lärare.

Betalar vi redan en av världens absolut högsta skatter så ska vi inte behöva betala ännu mer för att lärare ska få en vettig lön.

Citat:

Jag tycker illa om arabisk kultur överlag, men vad jag tycker kommer inte förändra araberna. Såvida du inte föreslår att jämna Mellanöstern med marken så spelar det ingen roll vad du gör för att "hjälpa".
Citera
2015-09-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Vilken skräll. Som vanligt är det lätt att tala sig varm om detta, men när det gäller att gå från fina ord till handling så är det alltid någon annan som ska ställa upp.

Jag har inte den tiden som krävs för detta - det krävs ett fullvärdigt engagemang. Detta är sköra, ofta traumatiserade människor som behöver mycket stöd i sin nya situation. Hade läget varit annorlunda hade jag mycket gärna ställt upp.
Citera
2015-09-27, 17:37
Medlem
henrikos avatar
"Det är fortfarande ingen majoritet som förordar att Sverige ska ta emot fler flyktingar, men flertalet gör det."

Va?
Citera
2015-09-27, 17:38
Medlem
Mjukisnallens avatar
Citat:

Det kommer ju flest män hit, då de överger kvinnor och barn i hemlandet där de riskerar våldtäkt och lever farligt.
Jag tycker det är vidrigt med flyktingar som välfärdsshoppar, där vissa "hotar" med att de hellre åker hem till Syrien, än att hamna i ett annat land än Tyskland... Och varför vägrar flyktingar att söka asyl i fredliga Danmark?

Är så less på PK svenskar... Och det kommer att stå oss alla dyrt, både med skattehöjningar, lägre levnadsstandard och dåligt integrerade flyktingar.
Hjälp folk i närområdet = hjälp fler, och låt dem resa hem när det är fred.
Citera
2015-09-27, 18:38
Medlem
Jo, men det ringde om en liknande sån där till mig, inte exakt samma, men så gott som.
--Men sådär kan du ju inte fråga, själva frågorna hindrar ju mig från att ge mitt svar.
--Men nu ser frågorna ut såhär.
--Tror du jag är dum i huvudet, oberoende hur jag svarar så blir jag ju landsförrädare.
--...Ehh, men du bor ju på Södermalm (och är kvinna är hon på väg att säga, men jag klipper in för det är ingenting jag lägger någon vikt vid på arbetstid)
--Jo, jag gör ju det, och det har jag och de mina nästan alltid gjort så det betyder inte att jag är landsförrädare.
Citera
2015-09-27, 19:11
Medlem
Bittersteels avatar
Låter som rena rappakalja i mina öron. Inte en chans att 31 % är så dumma.
Citera
2015-09-27, 19:28
Medlem
rojass avatar
Citat:

Fast det man kan göra är att organisera sig politiskt för att se till att en större del utav dina skattepengar används för att höja lärarlöner istället för att finansiera rådande folkutbytespolitik.

I slutändan så har du rätt liten möjlighet att t.ex dra järnsvägsspår för att rusta upp den svenska järnvägen,däremot så kan du utan problem knalla till Stockholms centralstation och plocka upp migranter som kan bo hos dig.
Citera
2015-09-27, 19:43
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Inte precis just nu. De har åkt vidare, men nästa vecka kommer fem st.

Har du några gamla pensionärer som behöver torkas i rumpan hemma hos dig nu?
SD gnäller ju på att sj är så dåligt. Har du lagt ut nån ny räls?

Jag är också intresserad av att tjäna lite extra på asylkaoset, hur gick du till väga för att få ha dem boendes hos dig? Vad får du per dygn? Vilken ålder är det på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in