2015-09-29, 17:53
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopisk.illusion
Hon kanske skött sig prickfritt, eller så kanske hon haft tvivelaktiga episoder där detta får bägaren att rinna över. Hon kanske betett sig illa under en längre period utan konsekvenser vilket denna video kan få stopp på. Förstår inte varför det ena överväger det andra, potentiellt så kan hon ju förstöra för massvis av andra människor. Men trots det så ska hennes agerande inte uppdagas för arbetsgivaren eftersom det riskerar hennes jobb? Hur långt hade hon kunnat gå innan du tycker arbetsgivaren borde få reda på det?

Det är ju lite märkligt hur du anser att folk är naiva inför hennes beteende, hur detta är nånting helt normalt som inte alls behöver påverka hur man är inom andra roller i sitt liv men samtidigt säger att du inte hade velat anställa henne baserat på denna video. Det tycks aningen motsägelsefullt.

Ingen vet något om kvinnan, vad som hände egentligen, vad hon gör och inte gör. Du får se några minuters dyngsnack. Den som agerar medvetet är vakten. Han vet vad han gör.
Citera
2015-09-29, 17:59
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Men det är ju redan relativt säkert fastställt vem "liket" är..eller?

Jag har inte sett att identiteten på liket ("socionomen") i videon är fastställd. Jag har sett en mängd påståenden i tråden men inget som har godtagits av folket i tråden.
Jag har själv kikat på olika förslag, men inte alls blivit övertygad!

Jag tror fortfarande att denna fyllekaja drog en story för vakten om att hon var socionom och att han gick på den, synd bara att många andra i tråden också tror på hennes fylleljug!
Citera
2015-09-29, 18:05
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att uttrycka sig bestämt, att säga ifrån, är en sak. Att börja prata om hur man tror att vederbörande mår, att säga att hon inte kan läsa osv. är något annat.

Många i tråden hävdar att ordningsvakten visst varit förtroendeingivande, jag menar att så inte är fallet. Vi kan hålla på och gaffla om det "Jo!", "Nej!", "Jo!" "Nej!" i all evighet, men vad jag menar, rent konkret, är alltså exempelvis:

"Har du svårt att läsa?"
"Vet du, jag tror inte du mår så bra."
"Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan föra mig som folk, det kan inte du."

(Samtliga citat från minnet.)

Och många andra kommentarer i liknande ton.

Är detta att bete sig förtroendeingivande? Jag menar att så inte är fallet, medan andra i tråden menar att det är det. Det är nog det diskussionen kokar ned till.

Du övertolkar och misstolkar hans kommentarer medvetet i din kulturrelativistiskt impregnerade hjärna.

Att svara med "har du svårt att läsa" när hon om och om igen tjatar om hur värdelös han är, hur han inte gått 4 år på högskola utan bara har en veckas utbildning är helt korrekt när hon inte vet att han är ORDNINGSVAKT och inte väktare. Han skämtar till det lite för att poängtera att han inte är väktare utan ORDNINGSVAKT och att hon med 4 års högskola borde kunna se det om hon nu inte varit så överberusad.

"jag tror inte du mår så bra" kommentaren är ett försök till att väcka henne, vad håller du på med, gå hem och lägg dig, sluta sup ner dig till schimpansnivå.

Det finns inget i paketet OV som säger att han ska tåla vad som helst eller inte får svara på ett skämtsamt sätt.

Folk har ett ansvar för sitt beteende oavsett de är onyktra eller inte.
Men i din värld så kan ju inte en kvinna vara ett svin.
Citera
2015-09-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ingen vet något om kvinnan, vad som hände egentligen, vad hon gör och inte gör. Du får se några minuters dyngsnack. Den som agerar medvetet är vakten. Han vet vad han gör.
Vad har det med saken att göra vad vi vet om henne utanför denna video? Nu diskuterade vi ju hennes arbetsgivare och om denne borde få reda på hennes agerande. Om detta inte räcker, hur långt hade hon behövt gå innan det är för omgivningens bästa att rapportera till hennes arbetsgivare? Du hade ju inte anställt henne själv säger du, eller missförstod jag dig där? Om inte, vad är då felet med att hennes nuvarande arbetsgivare får reda på detta?
Citera
2015-09-29, 18:08
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NejTillAllt
Jag har inte sett att identiteten på liket ("socionomen") i videon är fastställd. Jag har sett en mängd påståenden i tråden men inget som har godtagits av folket i tråden.

Jag tror fortfarande att denna fyllekaja drog en story för vakten om att hon var socionom och att han gick på den, synd bara att många andra i tråden också tror på hennes fylleljug!

Vi får se.

Fyllekajan har oavsett gjort bort sig.
Citera
2015-09-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NejTillAllt

Märkligt att det inte kommit ut vem personen ifråga är. Om inte kollegor skvallrar här så borde
" brukare " göra det. Är folk rädda för personen ifråga eller som det kan vara man skvallrar internt men håller ihop utåt. Eller är det nån form av konstprojekt där alla agerar statister för att det ska bli debatt.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-09-29 kl. 18:17.
Citera
2015-09-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Alltså han är vakt. Han ska kunna ta precis vad som helst från ett fyllo. Tror att du missförstått uppgiften helt. Sök inte polisutbildning eller liknande.
Varför skulle han behöva göra det? Däremot så gör denna kille det och sköter samtidigt sitt jobb!
Citera
2015-09-29, 18:18
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Märkligt att det inte kommit ut vem personen ifråga är. Om inte kollegor skvallrar här så borde
" brukare " göra det. Är folk rädda för personen ifråga eller som det kan vara man skvallrar internt men håller ihop utåt.
Hon kanske inte har det arbete hon påstod sig ha??

Citat:
Vi får se.

Fyllekajan har oavsett gjort bort sig.

På den punkten är vi helt överens!
Citera
2015-09-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skulle han behöva göra det? Däremot så gör denna kille det och sköter samtidigt sitt jobb!
Förstår inte heller det här resonemanget, låter enbart som nåt man försvarar om man inte kan hantera alkohol. Eller har man ur ett rent moraliskt perspektiv rätt att bete sig hur som helst bara för att man är full? Eller förstör det kanske för andra gäster som är mer fredliga och skötsamma om väktare säger ifrån när de stöter på as som henne?
Citera
2015-09-29, 18:23
Bannlyst
Den bakfylleångesten, tur man knegar och aldrig behövt ha någon kontakt med socionomer.

Hur fan uppför hon sig det är skrämmande hoppas hon får sparken och sedan hjälp med sina alkohol/drogproblem, sådana där människor ska inte jobba med människor passar bättre ensamma i ett skitigt hörn i en gammal industri. (Inget ont om industriarbetare! )
Citera
2015-09-29, 18:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Håller du inte med om att största skillnaden mellan väktare och ordningsvakt är att den ena har förordnande och är därigenom myndighetsperson?

En väktare har ingen mer laglig rätt på sin sida än av en vanlig medborgare har.
Det enda som skiljer en väktare från mig som vanlig medborgare är att väktaren har utökat rättsskydd genom att han är "tjänsteman" och har rätt att bära batong och handfängsel.

En väktare är en PRIVATANSTÄLLD vakt. Alltså en person som någon betalar för.
I min värld borde väktare rensas bort helt från samhället. De ställer till mer skit än de fixar.
Hur mycket insider förekommer det inte bland väktare? Vem har förtroende för en väktare?
Ytterst få! Juridiskt är jag väldigt tveksam till väktare.
De har inga befogenheter alls utöver vad en vanlig medborgare har.

En ordningsvakt har förordnande och utökade befogenheter.
Det borde på fler sätt tydliggöras att det är oerhört stor skillnad i befogenhet för väktare och ordningsvakter.

Jag tror den här donnan på snefylla hade handlat annorlunda om hon visste skillnaden mellan väktare och ordningsvakt. Hon trodde säkert att det är samma sak.

Fram för fler ordningsvakter, bort med väktare, de kostar bara pengar och gör ingen nytta.

Jag förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg? Jag har full koll på skillnaderna, och jag ser gärna fler ordningsvakter. Det diskuteras för fullt att förlänga utbildningen för ordningsvakter med upp till 12 veckor. Återstår att se hur det går med det.

/ Leif
Citera
2015-09-29, 19:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

"Har du svårt att läsa?"
"Vet du, jag tror inte du mår så bra."
"Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan föra mig som folk, det kan inte du."

(Samtliga citat från minnet.)
.

Har du svårt att läsa var en onödig kommentar, men det andra ser jag inte som något fel. Han kommunicerar, i ett relativt lugnt tonläge, och han verkar ändå vara samlad. Ibland behöver vissa personer upplysas om hur de uppfattas och mår. En påverkad person är ju som känt oftast på en annan planet.

Det gäller att skapa så lite uppmärksamhet som möjligt, felet han gör är att han inte transporterar henne till en plats/utrymme där han får jobba ifred samt slippa den uppståndelse som ofta sker från den obegåvade pöbeln som ska leka Leif Silbersky, experter i juridik.

Det är bättre att knipa igen, eller bara kort svara: Ja, ok, kul att du tycker så, javisst, det blir bra så osv.

/ Leffe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in