Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Att uttrycka sig bestämt, att säga ifrån, är en sak. Att börja prata om hur man tror att vederbörande mår, att säga att hon inte kan läsa osv. är något annat.
Många i tråden hävdar att ordningsvakten visst varit förtroendeingivande, jag menar att så inte är fallet. Vi kan hålla på och gaffla om det "Jo!", "Nej!", "Jo!" "Nej!" i all evighet, men vad jag menar, rent konkret, är alltså exempelvis:
"Har du svårt att läsa?"
"Vet du, jag tror inte du mår så bra."
"Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan föra mig som folk, det kan inte du."
(Samtliga citat från minnet.)
Och många andra kommentarer i liknande ton.
Är detta att bete sig förtroendeingivande? Jag menar att så inte är fallet, medan andra i tråden menar att det är det. Det är nog det diskussionen kokar ned till.
Du övertolkar och misstolkar hans kommentarer medvetet i din kulturrelativistiskt impregnerade hjärna.
Att svara med "har du svårt att läsa" när hon om och om igen tjatar om hur värdelös han är, hur han inte gått 4 år på högskola utan bara har en veckas utbildning är helt korrekt när hon inte vet att han är ORDNINGSVAKT och inte väktare. Han skämtar till det lite för att poängtera att han inte är väktare utan ORDNINGSVAKT och att hon med 4 års högskola borde kunna se det om hon nu inte varit så överberusad.
"jag tror inte du mår så bra" kommentaren är ett försök till att väcka henne, vad håller du på med, gå hem och lägg dig, sluta sup ner dig till schimpansnivå.
Det finns inget i paketet OV som säger att han ska tåla vad som helst eller inte får svara på ett skämtsamt sätt.
Folk har ett ansvar för sitt beteende oavsett de är onyktra eller inte.
Men i din värld så kan ju inte en kvinna vara ett svin.