2015-09-28, 21:20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Går fortfarande inte att bevisa Guds existens hur mycket du än svälter eller svullar.
Det är bara att gilla läget så att säga Och tro eller inte på det som skrivits i de heliga skrifterna.
Om 70 år finns i stort sett ingen av oss medlemmar här på Flashback.
Så tröstlöst kan de gamla förfäderna ha förgäves också ha sökt gud och kommit fram till samma slutsats som nuför tiden, att bönen är ett självhjälpande självkramande att försöka uppbringa tro på sig, förutom dem som väl är rädda för sig själv.

Men de gamla ur svunna tider, hade ju inte ens förmågan att kommunicera det, idag kan mänskligheten kommunicera med varandra... och lite slängar av olika medvetna missförstånd bryter upp och får till de där så igenkännliga hämdkedjorna , ännu...

när ska det egentligen sluta?, som det ser ut så har ju de flesta apologeter öppet sagt att de inte tänkt för ett ögonblick tänkt sluta strida för sina gudar. (och en del av dessa, säger att de vet att gud är bevisad, det jag ser som indikation på att tillräcckl många är beredda på att fortsätta folkslakt och kommer slakta barn, så fort de känner sig i form att göra så)

och allt, utan bevisen på plats.: men fanatiken i öppen dager
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-09-28 kl. 21:23.
Citera
2015-09-28, 21:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Går fortfarande inte att bevisa Guds existens hur mycket du än svälter eller svullar.
Det är bara att gilla läget så att säga Och tro eller inte på det som skrivits i de heliga skrifterna.
Om 70 år finns i stort sett ingen av oss medlemmar här på Flashback.

Japp, mitt mantra: "Faith is faith, and facts are fact" är tydligen i krithuset i din tilfälliga retorik. Kunne du bara vara konsekvent.
Citera
2015-09-28, 21:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Japp, mitt mantra: "Faith is faith, and facts are fact" är tydligen i krithuset i din tilfälliga retorik. Kunne du bara vara konsekvent.
Lilla vän. Detta är jag och har varit hela tiden.
Du har haft vanföreställningar om mig och pratat åt mig i ett år snart. Försökt i alla fall.
Att du ej kan lyssna på dina diskutanter är ditt problem inte mitt.
Har sagt från första början Jag diskuterar och spekulerar om fenomenet Gud.
Har sagt hela tiden att det ej går att bevisa Guds existens. Men Gud är mycket spekulerbar då man ej befinner sig i ett religiöst fängelse ala islam. Eller ala kristendom eller ala ateist.
Senast redigerad av goran744 2015-09-28 kl. 21:44.
Citera
2015-09-28, 21:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Lilla vän. Detta är jag och har varit hela tiden.
Du har haft vanföreställningar om mig och pratat åt mig i ett år snart. Försökt i alla fall.
Att du ej kan lyssna på dina diskutanter är ditt problem inte mitt.
Har sagt från första början Jag diskuterar och spekulerar om fenomenet Gud.
Har sagt hela tiden att det ej går att bevisa Guds existens. Men Gud är mycket spekulerbar då man ej befinner sig i ett religiöst fängelse ala islam. Eller ala kristendom eller ala ateist.

Och 'guds'-"bevisat" kommer in vart i detta?
Citera
2015-09-28, 21:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Så tröstlöst kan de gamla förfäderna ha förgäves också ha sökt gud och kommit fram till samma slutsats som nuför tiden, att bönen är ett självhjälpande självkramande att försöka uppbringa tro på sig, förutom dem som väl är rädda för sig själv.

Men de gamla ur svunna tider, hade ju inte ens förmågan att kommunicera det, idag kan mänskligheten kommunicera med varandra... och lite slängar av olika medvetna missförstånd bryter upp och får till de där så igenkännliga hämdkedjorna , ännu...

när ska det egentligen sluta?, som det ser ut så har ju de flesta apologeter öppet sagt att de inte tänkt för ett ögonblick tänkt sluta strida för sina gudar. (och en del av dessa, säger att de vet att gud är bevisad, det jag ser som indikation på att tillräcckl många är beredda på att fortsätta folkslakt och kommer slakta barn, så fort de känner sig i form att göra så)

och allt, utan bevisen på plats.: men fanatiken i öppen dager
Du får faktiskt ta fighten med de människorna som slåss om Gud hörru.
Jag har fullt upp med livet.
Gud är intresset endast.. Ett av mina intressen.
Trådarna berör frågor runt intresset. Vill inte läsa bibeln i varje trådstart eller beskriva kyrkohistoria och liturgin.
Nej gud går ej att bevisa. Präster, påvar, imamer osv pratar om ett fenomen de tror på.
De existerar endast och skrifterna.
Citera
2015-09-28, 22:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja vart har du beviset? Finns det? Varför är du på tråden och pratar om allt utom just trådämnet?
Citera
2015-09-28, 22:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ja vart har du beviset? Finns det? Varför är du på tråden och pratar om allt utom just trådämnet?

Kom till saken --> Ett 'guds'-"bevis".
Citera
2015-09-28, 22:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kom till saken --> Ett 'guds'-"bevis".

Går ej att bevisa Guds existens tyvärr Bogomil.
Kan ej trösta dig idag heller.
Du får fråga någon annan i tråden nu.
Tyvärr jag är ledsen men finns inga bevis.
Citera
2015-09-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ser man Gud i skogen? Varför just där?
varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är att dyrka din gud,

Trams.

Tror nu inte på panteism så nej det ger mig inget mer än en dator mindre.

vadå gud? jag sa skogen. jag dyrkar skogen, naturen, omgivningen, naturens lagar, fysiken, matematiken.

du är pantad själv.
Citera
2015-09-28, 22:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Går ej att bevisa Guds existens tyvärr Bogomil.

Och vilken relevans har då ditt "vittnande"?
Citera
2015-09-28, 22:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Och vilken relevans har då ditt "vittnande"?
Var så god tråden är din. Sätt igång.
Bevisa det obevisbara och utan Bibel tack.
Citera
2015-09-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yukongold
varför inte?

vadå gud? jag sa skogen. jag dyrkar skogen, naturen, omgivningen, naturens lagar, fysiken, matematiken.

du är pantad själv.
Hur går det dyrkandet till? Några speciella riter? Och varför kallar du det Gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in