2015-09-28, 00:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Bor redan i nyproduktion utanför stan med ockerhyra sen alliansens härjningar och jag är på min äckliga privatvärd hela tiden om att dom ska redovisa sina byggkalkyler för mig och direktavkastning vilket dom vägrar.
Ber du icahandlarn redovisa sina inköpspriser i mataffären du handlar i också?

Citat:
1200 kr för en jävla garageplats under huset vilket gör jag fulparkerar gratis och myglar som vanligt.
låter ganska normalt i sthlmsområdet. Både du och jag vet vad det kostar i innerstaden att stå i garage.

Citat:
Snart bor jag i en hyressubventionerad lägenhet igen, trevligt område, noll ekonomisk risk och lika låg hyra som en motsvarande bostadsrätt. Jag ska även renovera i den, byta kakel, bänkskivor, lägga in laminat och måla alla snickerier och väggar. har kvar fog, bänkskivor och massa annat kul sen min bostadsrättsrenovering för länge sen. Kommer bli som en bostadsrätt nästan och ganska nice standard.
Varför renovera något du inte äger själv?

Citat:
Slemhog= vinnare med nästan 1 mille på banken och väntar ut kraschen i trevlig boning.
Bostadsrättsköparen i stan och nyproduktion= Får snart flytta in i kåkstaden med eu-migranter, eu-migranterna är tillskillnad från åsnan skuldfria.
Förstår inte riktigt hur du kan spara om du betalar en "ockerhyra"?

Behåller nog hellre mitt bolån än att bo granne med EU-migranterna skuldfri. hehe...
2015-09-28, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Vad kostar en lgh i sthlm innerstad idag? Om man vill ha en mindre tvåa? Får man pröjsa 2 mille?
2 miljoner för en 2:a kan du glömma. Var inne på hemnet nyss. En lgh i innerstan (Kungsholmen) 17kvm. Utgångspris 1 7500kr. Budgivningen är nu uppe i 2,4 milj
2015-09-28, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Visst - en bubbla kan spricka, men det är ju inget som staten vill ska ske, nu när så många har köpt upp sig. Vill de ha en masskris? Det verkar ologiskt. De har också väljare. De gör vad de kan, varnar, eller sätter ut regler som ska användas som "varnande". Problemet är att teorin om pengar och ekonomi är så enkelriktad, att en investering alltid är bättre än en utgift. Folk köper hellre bostadsrätt att leva i, och för framtiden, än att shoppa loss
VI har helt enkelt lärt oss av 80 - talet, när shoppa loss på elektronikprylar eller mode faktiskt gjorde folk lyckligare.

Vi har högre priser i Stockholm att vänta oss. Hur förskräckligt det än låter.

Det smäller när det smäller och då kan inte ens en Gud hindra det.

Och folk shoppar! Drinkar, datorer, telefoner, resor, bilar. Precis som på 80-talet. Vi var lyckligare på 80-talet dock därför att vi slapp EU, feminismen, självcensuren, massinvandringen och mångkulturen och faktiskt - internet.
2015-09-28, 08:48
Medlem
http://www.dn.se/debatt/lat-alla-invanare-i-sverige-fa-en-betydande-utbetalning/

Ekonomi är en fantastisk "vetenskap".

"Någon vill säkert invända att politiken kan ha kostnader längre fram, och att ”den som är satt i skuld är inte fri.” Men dessa invändningar vilar ofta på missförståndet att statens lån är av samma karaktär som hushållens lån. Så är inte fallet. Hushållen har ingen egen valuta och de måste någon gång betala av sina lån. Staten råder över svenska kronan och den kan låna i all evighet. För staten är det dock naturligtvis viktigt att inte bli så skuldsatt att långivarna börjar kräva högre kompensation för att låna ut, av rädsla exempelvis för skenande statsfinanser följt av hög inflation. Med andra ord får inte skuldkvoten (statsskulden som andel av bruttonationalprodukten) bli alltför hög."

Apropå vem som bör låna, staten eller alla enskilda ...
2015-09-28, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det smäller när det smäller och då kan inte ens en Gud hindra det.

Och folk shoppar! Drinkar, datorer, telefoner, resor, bilar. Precis som på 80-talet. Vi var lyckligare på 80-talet dock därför att vi slapp EU, feminismen, självcensuren, massinvandringen och mångkulturen och faktiskt - internet.

Inte ens FLASHBACK fanns väl då. Möjligen som tidning ...
2015-09-28, 09:13
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
och vad händer med preferensaktiekursen när räntan börjar gå upp?? för att inte tala om bolagsrisken i SAS, ungefär lika hög som i Ferronordic preferensaktie...

.

Helt riktigt påpekande. Därav direktavkastningen. SAS gynnas dock av det fallande oljepriset och därför är direktavkastningen lägre i Balder pref.

Om räntan stiger lär preferensaktier utsättas för viss prispress.
2015-09-28, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
då fler och fler kommer lämna innerstan till slut.
Varför detta nu då?
2015-09-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Helt riktigt påpekande. Därav direktavkastningen. SAS gynnas dock av det fallande oljepriset och därför är direktavkastningen lägre i Balder pref.

Om räntan stiger lär preferensaktier utsättas för viss prispress.
ägde själv Ferronordic pref med en direktavkastning på över 12%, hade tur och sålde innan ryssland-ukrainakrisen, nu är aktiekursen halverad, och gissar att utdelningen är fryst ... jag har i dagsläget hellre väl utvalda lågriskhedgefonder och liknande.

ontopic - nyproduktion i Sthlm närförort kommer att stiga rejält kommande 2 åren, visserligen tar byggbolagen hutlösa priser, som påpekats i tråden, men jag tror det går göra sej lite pengar ändå, kommande två åren.
2015-09-28, 10:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Grattis, och bra jobbat. Priserna i Sthlm kommer inte att fortsätta stiga 19% per år framöver, utan ca 5-7%, men det ger jävligt bra vinster också. Skål på dej kompis!!
Så priserna skall sluta skena och bara stiga 30-40 % på 5 år? Får man fråga begåvningsreserven varför?
2015-09-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så priserna skall sluta skena och bara stiga 30-40 % på 5 år? Får man fråga begåvningsreserven varför?
var skrev jag "stiga 30-40% på 5 år"? Din jävla mongoloidvattenskalle.
2015-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
var skrev jag "stiga 30-40% på 5 år"? Din jävla mongoloidvattenskalle.
5-7% per år blir väl ca 30-40% på 5 år
2015-09-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
5-7% per år blir väl ca 30-40% på 5 år
var skrev jag 5 år? din jävla skåneidiot?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in