2015-08-24, 16:52
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Måste ha varit ett introduktionserbjudande. Sen B&J lanserades på stor front har den aldrig legat under 50-lappen.
Faktum är att på mitt Ica får man alltid två för 85 kr. Tänkte på detta nyligen, att de legat kvar på ungefär samma pris/sjunkit i pris sedan de introducerades, vilket, med tanke på index, måste innebära en (rejäl) prissänkning. Kommer inte ihåg när BJ lanserades, men det är väl minst 10 år sedan?

/Alplandskap
Citera
2015-08-24, 16:56
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Faktum är att på mitt Ica får man alltid två för 85 kr. Tänkte på detta nyligen, att de legat kvar på ungefär samma pris/sjunkit i pris sedan de introducerades, vilket, med tanke på index, måste innebära en (rejäl) prissänkning. Kommer inte ihåg när BJ lanserades, men det är väl minst 10 år sedan?

/Alplandskap

http://web.archive.org/web/20120214080959/http://www.7-eleven.se/arkiv/Prm%20Ben%20&%20Jerrys%20040504.pdf
Citera
2015-08-24, 17:59
Medlem
BJ - Godaste glassen som finns!

Chocolate fudge brownie är dödligt god, half baked också!

Äter väl en till tre i månaden, räcker till 2-3 kvällar med tanke på den fylliga smaken.

Är acceptabelt dyr, men hade ju inte klagat på en prissänkning.
Citera
2015-08-24, 18:05
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Måste ha varit ett introduktionserbjudande. Sen B&J lanserades på stor front har den aldrig legat under 50-lappen.

Den har aldrig legat över 50-lappen snarare. Iallafall inte i större mataffärer som ica maxi butiker. I vår butik kostade dom förut 42.95 och nu 44.95, kört 2 för 85 erbjudande nu ett bra tag, alltså 42.50 kr. I samma prisklass som t.ex häägen dazs och lejonet och björnen.
Citera
2015-08-24, 23:44
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
1. Tja, du kan ju testa att samtidigt väga en Big Pack i ena handen och en BJ i andra handen och sedan dra en slutsats utifrån det. Big Pack är gjord på skummjölkspulver och luft medan BJ är gjort på grädde. Ingredienserna är dyrare i BJ, helt enkelt. Att du uppfattar märket som ungdomligt kan bero på att det ursprungligen vände sig till den genomsnittlige amerikanen.

2. BJ är alltid dyrare än "vanlig glass" i alla länder, men prisglappet är större i Sverige (Norden).

1 liter Häagen-Dazs (likvärdig BJ) väger 888 gram, medan 1 liter Big Pack väger 446 gram. Skillnaden i kilopris är fortfarande enorm, dock.

https://www.gp.se/konsument/granskningar/1.708212-kvalitet-kan-vaga-tungt?m=print

http://www.testfakta.se/guider-och-artiklar/livsmedel/mycket-luft-i-glassen

/Alplandskap

1. Finns väl ingen som jämför priser genom att jämföra jämnstora förpackningar, fordras ju inget större intellekt för att inse att man bör jämföra pris per viktenhet, Skillnaderna i ingredienser motiverar för övrigt inte prisskillnaden, dels för att prisskillnaden på de insatsvaror det handlar om inte är tillräckligt stor, dels för att insatsvarornas andel av den totala kostnaden för en given viktenhet av produkterna är för liten.

2. Ungdomlig var nog ett dåligt ordval av mig, trendig/cool hade nog varit bättre. Vi verkar i vart fall gilla "den amerikanska imagen", precis som vi gör med en del andra produkter (en del godis, vissa kafékedjor, donutbutiker m.m.).

Själv föredrar jag för övrigt s.k. lättglass eller riktigt billiga sorter som Xtra, ICA Basic och liknande, kan inte med tunga och kompakta gräddglassar.
Citera
2015-09-27, 16:52
Medlem
Prövade nyss nya Cookie coren med karamellglass. Asgott!
På Willys kostar de 47 och 53 kr.
Citera
2015-09-27, 20:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellin
Prövade nyss nya Cookie coren med karamellglass. Asgott!
På Willys kostar de 47 och 53 kr.

Tyckte den var skittråkig, smakade bara strösocker och lite caramel. Ganska äcklad när man ätit hela.
Citera
2015-09-29, 21:16
Medlem
Urinlasses avatar
B&J spelar (enligt mig) i en helt annan liga än all annan glass jag har testat. Pricksäkra smaker och fantastisk gräddig konsistens. Visst, 50 spänn för en burk glass är dyrt - för att vara glass. Men när jag köpt mig en burk så känner jag mig varken lurad eller rånad på något sätt. För 50 spänn har du något som är jävligt gott och varar ett tag, om du så vill.
Citera
2015-09-30, 00:57
Medlem
Takiidas avatar
Alla är inte goda, men man har sina favoriter.

/Takiida
Citera
2015-10-09, 23:03
Medlem
Germanofils avatar
Om jag någon gång åker till USA så ska jag lätt testa denna:
http://www.benjerry.com/flavors/nutty-caramel-swirl-ice-cream

Gillar annars Karamel Sutra. Men varför finns inte valnötsglassen längre?
Citera
2015-10-10, 13:58
Medlem
KickAss-1337s avatar
Provade cheesecake/blueberry ur Greekyoghurt-serien, riktigt god faktiskt
Citera
2015-10-10, 14:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Smakade den med vanilj och honung häromdagen, förvånansvärt god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in