2010-09-03, 20:27
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotspaj
En skillnad jag har hört, men inte haft tillfälle och kolla upp än (men som verkar stämma) är att det inte är en tillfällighet att typ GB's Carte do'r eler vad den heter inte är är "riktig" glass utan bara massa tillsatser för att den ska vara enkel att sleva upp. Där är ju inget motståd direkt även om den legat i frysen jättelänge. Ben and jerrys däremot får man ta i med båda armarna för att få upp en bit glass ur. Därav kan man ju tycka att priset kan vara värdigt om det nu faktikst är "äkta" glass....

Jo du har helt rätt, är ju stenhård i början
Citera
2010-09-03, 20:43
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotspaj
En skillnad jag har hört, men inte haft tillfälle och kolla upp än (men som verkar stämma) är att det inte är en tillfällighet att typ GB's Carte do'r eler vad den heter inte är är "riktig" glass utan bara massa tillsatser för att den ska vara enkel att sleva upp. Där är ju inget motståd direkt även om den legat i frysen jättelänge. Ben and jerrys däremot får man ta i med båda armarna för att få upp en bit glass ur. Därav kan man ju tycka att priset kan vara värdigt om det nu faktikst är "äkta" glass....
Det är ju bara att läsa innehållsförteckningen
står det grädde ägg socker & naturliga tillsatser såsom jordgubb äkta kakao naturligt gjord kola/chokladsås mm så har du riktig glass
för övrigt kan tipsa om Österhagens glass säljs i vissa få butiker i Sverige
tror 0,5 liter kosta en femtilapp men där har ni äkta glass
denna skall stå framme i 45 minuter innan denna serveras
& den har bara 4-5 ingridienser så som äkta glass skall ha (se ovan)
gräddig & otroligt god ja gräddsmaken sitter kvar ett tag i munnen efter att man har ätit glassen
det är skillnad på glass & "glass".
Citera
2010-09-05, 17:09
Medlem
superflash2s avatar
Köpte half baked idag, gott vare
Citera
2010-09-05, 19:14
Medlem
Käkade en sleten ben & fuckys för ett tag sen, fysatan va den smaka peck, helt vidrig, små jävla 4 -kantiga chokladbitar total disharmoni i munnen, uäääsch.
Citera
2010-09-17, 12:19
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Är inte den som brukar köpa sötsaker ofta, men i går när jag handlade kunde jag inte motstå frestelsen längre. Så det fick bli en förpackning Chocolate Fudge Brownie, och jääävlar vad god den var! Har bara ätit Cookie Dough tidigare, och den är också grymt god men CFB gillade jag bättre.

Känns nästan lite overkill att pynta ut med så mycket stålar för glass, men fan, smakar det så kostar det!
Nästa gång du köper Chocolate Fudge Brownie, köp en tub chokladsås och häll på en jävla massa. Helt fantastiskt. Vanligtvis är jag inte chokladjunkie i stil med "syndigt gott!"-kärringar på 45-50 som läser Femina och byter lågkalorirecept eller 14-åriga "ja kan inte leva utan choklaaad ;P"-brudar, äter det knappt alls, men just det är riktigt jävla fint.
Citera
2010-09-21, 10:33
Medlem
Godast BJ's smaken någonsin är "Cinnanmon Bun" perfekt med vaniljglass med små kanelbullar i. Dock finns den bara i USA ännu hoppas innerligt att den dyker upp här snart =)
Citera
2010-09-22, 14:56
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallp
Godast BJ's smaken någonsin är "Cinnanmon Bun" perfekt med vaniljglass med små kanelbullar i. Dock finns den bara i USA ännu hoppas innerligt att den dyker upp här snart =)
Den är utsökt, gärna med en liten klick chokladsås till. Smaskens för mina smaklökar.
Citera
2010-09-22, 22:00
Medlem
Druluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallp

Fyfan den där låter riktigt mummig, synd att den bara finns i USA. Håller tummarna för att den ska dyka upp här i Sverige så man får prova den.
Citera
2010-09-26, 01:30
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2
Köpte half baked idag, gott vare

Det är nog faktiskt den bästa. Cookie Dough och Chocolate Fudge Brownie är inte dumma heller.
Citera
2010-09-26, 01:49
Medlem
DoGGvILLes avatar
Jag har inte testat alla smaker ännu, men enligt mig så är glass lite smått överskattad.

Märks även att det är en "statusgrej" bland fjortisarna att äta det.

Min favorit hittills är; "Chocolate Fudge Brownie".

Finns det någon med lakritssmak?
Citera
2010-09-26, 02:20
Medlem
Grim_Reapers avatar
Varför är de så dåliga på att lansera nya smaker i Sverige? Det känns som att deras försäljningstoppar borde ligga runt samma perioder som nya glassar kommer ut i butikerna men ändå har det bara tillkommit runt 4-5 varianter sedan lanseringen.
Citera
2010-09-26, 02:22
Medlem
Denoms avatar
Munchies tidigare idag blev en chocolate fudge brownie, tillsammans med en smuldegspaj och lite friterade bananer. Gick förvånansvärt bra ihop alltsammans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in