2015-07-06, 19:59
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Nån som vet om det är någon ny sort på gång?

Årets nyheter med Cinnamon Buns plus de två Core-varianterna som är exklusiva för Hemmakväll och 7-eleven släpptes ju för inte så länge sen, så vi får nog vänta tills nästa vår innan det blir dags för något nytt igen.
Citera
2015-07-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Årets nyheter med Cinnamon Buns plus de två Core-varianterna som är exklusiva för Hemmakväll och 7-eleven släpptes ju för inte så länge sen, så vi får nog vänta tills nästa vår innan det blir dags för något nytt igen.
Vilka är dom två core varianterna?
Citera
2015-08-17, 00:42
Medlem
jamesdeans avatar
Provade en Cinnamon Bun precis, episkt god. Kanske lite sötsliskig, men god som fan.
Citera
2015-08-17, 00:47
Medlem
jonesy.s avatar
Smällde i mig en kartong cookie dough i går,tråkig smak. Men den där caramel är god som fan.
Annars är det rejäla överpriser för denna glass imo.
Citera
2015-08-17, 12:45
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Smällde i mig en kartong cookie dough i går,tråkig smak. Men den där caramel är god som fan.
Annars är det rejäla överpriser för denna glass imo.

Håller med om att den är jävligt dyr. Dock är det väldigt mycket man får, kan visserligen smälla i mig en sådan men efter det känner man inte direkt för att äta något mer på ett tag....
Citera
2015-08-17, 21:34
Medlem
SpazticFantastics avatar
Köper inte Ben & Jerry's så ofta, blir c.a. två gånger om året, men fick en förpackning Cookie dough av mormor igår. Jag blandade den med chokladglass från Lidl eftersom jag tyckte Cookie doughen är allt för söt. De två gifte sig fin fint.
Citera
2015-08-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Håller med om att den är jävligt dyr. Dock är det väldigt mycket man får, kan visserligen smälla i mig en sådan men efter det känner man inte direkt för att äta något mer på ett tag....
Så mycket är det väl inte man får för det priset, de är rätt små de där burkarna. För Cinnamon Buns är det värt det dock!
Citera
2015-08-17, 23:24
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare

Jag håller med, den är lite för dyr kanske men också jävligt god haha.
Citera
2015-08-18, 00:53
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Tänk om de kunde blanda ner lite maräng i någon glass, cookie dough kanske, hade vart dynggött
Citera
2015-08-24, 04:25
Medlem
Bunnys avatar
Ni som kan Ben & Jerry kanske kan svara på två frågor:

1. Varför är B & J så dyrt, jämfört med nästan hela det övriga glassortimentet som finns i en vanlig livsmedelsbutik? Är deras tillverkning, marknadsföring m.m. dyrare än till exempel GB: s dito, eller handlar det bara om val av prisläge för att satsa på att vara ett premiummärke? Det sistnämnda uppfattar jag som lite motsägelsefullt eftersom i vart fall jag inte uppfattar B & J som något premiummärke, snarare som ett märke som försöker vara lite ungdomligt/trendigt, och såna brukar i de flesta branscher ha ett lägre prisläge än de som satsar fullt ut på att vara premiummärken.

2. Är prisförhållandet mellan B & J och andra glassmärken likadant i andra länder som i Sverige, eller skiljer det sig åt?
Citera
2015-08-24, 08:28
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Ni som kan Ben & Jerry kanske kan svara på två frågor:

1. Varför är B & J så dyrt, jämfört med nästan hela det övriga glassortimentet som finns i en vanlig livsmedelsbutik? Är deras tillverkning, marknadsföring m.m. dyrare än till exempel GB: s dito, eller handlar det bara om val av prisläge för att satsa på att vara ett premiummärke? Det sistnämnda uppfattar jag som lite motsägelsefullt eftersom i vart fall jag inte uppfattar B & J som något premiummärke, snarare som ett märke som försöker vara lite ungdomligt/trendigt, och såna brukar i de flesta branscher ha ett lägre prisläge än de som satsar fullt ut på att vara premiummärken.

2. Är prisförhållandet mellan B & J och andra glassmärken likadant i andra länder som i Sverige, eller skiljer det sig åt?
1. Tja, du kan ju testa att samtidigt väga en Big Pack i ena handen och en BJ i andra handen och sedan dra en slutsats utifrån det. Big Pack är gjord på skummjölkspulver och luft medan BJ är gjort på grädde. Ingredienserna är dyrare i BJ, helt enkelt. Att du uppfattar märket som ungdomligt kan bero på att det ursprungligen vände sig till den genomsnittlige amerikanen.

2. BJ är alltid dyrare än "vanlig glass" i alla länder, men prisglappet är större i Sverige (Norden).

1 liter Häagen-Dazs (likvärdig BJ) väger 888 gram, medan 1 liter Big Pack väger 446 gram. Skillnaden i kilopris är fortfarande enorm, dock.

https://www.gp.se/konsument/granskningar/1.708212-kvalitet-kan-vaga-tungt?m=print

http://www.testfakta.se/guider-och-artiklar/livsmedel/mycket-luft-i-glassen

/Alplandskap
Citera
2015-08-24, 13:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Precis när B&J kom till Sverige så kostade det 20 kr på hemmakväll!
Måste ha varit ett introduktionserbjudande. Sen B&J lanserades på stor front har den aldrig legat under 50-lappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in