2015-09-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
44 procent vill ta emot fler flyktingar, fy fan vad ni fir.fb är rökta!

Snart kommer över 50 procent vilja ta emot fler flyktingar.

Jag måste säga att jag är imponerad och stolt över det svenska folket, då den årliga, teoretiska tillväxttakten redan ligger på över 350.000 flyktingar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

Det är nog inte bara svenskar bland de 44% som vill ha ökad invandring. 29% av vår befolkning är invandrare och väldigt många av dessa 2.8 miljoner invandrare vill nog ha ökad invandring i Sverige.

Ju fler utlänningar som får medborgarskap ju mer kommer rösta för ännu högre invandring.
Citera
2015-09-27, 12:30
Bannlyst
Artikeln är bullshit från början till slut. Fullständigt ihopdiktad.

4,4% vill ha ökad invandring och 3,1% kan tänka sig att te emot en flykting i sitt hem. Där har ni sanningen.
Citera
2015-09-27, 12:40
Medlem
Fris avatar
Fantastiskt!
Varför håller Migrationsverket på att hyra alla hotell, vandrarhem och stugbyar som finns i landet, det har ju bara 320 000 bäddar så de räcker bara ett halvår om Migrationsverket hyr allihop, och bygga om vårdcentraler och skolor och konferensgårdar, när de istället helt enkelt kan lotta ut invandrarna till alla miljoner svenskar som ansökt om att snälla få ta emot en arapa hemma själva? Jag antar att mat ingår i den gratis login, så att den snälla svensken låter sin arapa behålla hela sin dagpenning.

Finns väl 7 miljoner svenskar i Sverige, så 31% är cirka 2 miljoner och man bor kanske i snitt 2 per bostad, så det blir EN MILJON gratis boendeplatser! Det räcker ju i dagens invandringstakt på 2000 om dagen nästan 18 månader, ett och ett halvt år. Oj vad de kan pusta ut på Migrationsverket nu, vad skönt!
Senast redigerad av Fri 2015-09-27 kl. 12:42.
Citera
2015-09-27, 12:42
Medlem
Steinarrs avatar
Som jag skrev i den andra tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Självklart är detta propaganda. Det fattar ju vem som helst.

Tex så försökte ju Jönköping få folk att öppna sina hem för inte så länge sedan.

NOLL personer var villiga. NOLL.

Alltså så är denna undersökning 110% propaganda.
Citera
2015-09-27, 12:47
Medlem
Klappars avatar
Jag är väldigt kritisk till att det är så många som verkligen är vill hjälpa flyktingar när det väl kommer till kritan, men det är inte av moraliska skäl som svenskarna gör det. Det handlar antingen om pengar eller uppmärksamhet, finns mycket pengar att tjäna på att ta emot flyktingar i sitt hem.
Citera
2015-09-27, 13:16
Medlem
Glauciuss avatar
Jag väntar på artiklar som visar att folk tar emot flyktingar i sitt hem.
En tredjedel är trots allt beredda att göra det och med tanke på att Migrationsverket har problem med att hitta tillräckligt många boenden, så blir man säkerligen glad över att privatpersoner ställer upp.

Hur länge kommer jag behöva vänta?
Citera
2015-09-27, 13:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous

4,4% vill ha ökad invandring och 3,1% kan tänka sig att te emot en flykting i sitt hem. Där har ni sanningen.

Jaaaaaaaaa, dina fantasier är givetvis betydligt mycket mer värda än fakta!
Citera
2015-09-27, 13:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Det är nog inte bara svenskar bland de 44% som vill ha ökad invandring. 29% av vår befolkning är invandrare och väldigt många av dessa 2.8 miljoner invandrare vill nog ha ökad invandring i Sverige.

Ju fler utlänningar som får medborgarskap ju mer kommer rösta för ännu högre invandring.

Långt ifrån säkert. Var det inte SD som hade 30 procent invandrare ibland sina medlemmar?

Det kan snarare vara tvärt om: Invandrare kan vilja begränsa invandringen för att undvika ökad konkurrens.
Citera
2015-09-27, 13:27
Bannlyst
Citat:
Jaaaaaaaaa, dina fantasier är givetvis betydligt mycket mer värda än fakta!
Du är ett uppenbart troll. Du vet att mina siffror ligger närmare sanningen.
Citera
2015-09-27, 13:27
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Det kan snarare vara tvärt om: Invandrare kan vilja begränsa invandringen för att undvika ökad konkurrens.

Även om jag nödvändigtvis inte håller med dig om konkurrensen så finns det andra anledningar som invandrare inte vill se viss invandring till Sverige.
Bland de jugoslaver som jag känner som kom hit på 90-talet så är många väldigt frispråkiga med vad exakt man tycker om dessa araber som kommer till Sverige. Sydasiater är heller inte särskilt välvilligt inställda till folk från Mellanöstern.
Citera
2015-09-27, 13:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Jag har aldrig riktigt fattat alla dessa undersökningar som kommer fram.

Vart skall man "hänga" för att få svara på dessa? är det någon speciell hemsida alla går in på eller är det påhittad vinklad skit från media som vanligt?

Då lever du relativt mycket som en struts. De ringer runt till slumpmässigt utvalda.
Citera
2015-09-27, 13:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in