2015-09-27, 11:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
44 procent vill ta emot fler flyktingar, fy fan vad ni fir.fb är rökta!

Snart kommer över 50 procent vilja ta emot fler flyktingar.

Jag måste säga att jag är imponerad och stolt över det svenska folket, då den årliga, teoretiska tillväxttakten redan ligger på över 350.000 flyktingar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/
Citera
2015-09-27, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Man kan ju undra om siffran "44% vill ha ökad invandring" är lika "ord utan handling" som siffran "31% kan tänka sig öppna sitt hem". Som statistiker, om man jämför de två siffrorna, kan man säga att den sistnämnda är 0% istället för 31% - och om man tillämpar samma oändliga felmarginal på den föregående siffran (44%) så torde den också vara 0%.

Sen är det ju aningen ohederligt att vilja betala för rum och mat genom skattesedeln istället för att betala direkt ur plånboken. Man betalar trots allt för samma rum och mat i båda fallen.
Senast redigerad av fbtest11 2015-09-27 kl. 11:20.
Citera
2015-09-27, 11:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag kan mycket väl tänka mig att många lite slentrianmässigt svarar ja på en fråga som denna när ett opinionsinstitut ringer och hör sig för, men skulle saken ställas på sin spets och man gick hem till dessa människor med ett kontrakt i handen så skulle nog ursäkterna komma ganska fort. Förmodligen skulle man få höra "- jo, självfallet vill jag hjälpa till, men för tillfället bor jag så trångt", "- visst, men min ekonomi tillåter inte det för tillfället", "- absolut, men för tillfället passar det lite dåligt med min arbetssituation", osv. osv.

Om det nu, mot förmodan, faktiskt är så att 31% i praktiken vill inhysa "flyktingar" i sina hem så torde ju en hel del av Migrationsverkets problem vara lösta, men så är det knappast. Skulle snarare säga att det här kan liknas vid det som alltid tycke hända när det utlyses valfritt jippo på Facebook. Massor av klick, men få som verkligen dyker upp när det väl är dags.
Citera
2015-09-27, 11:36
Medlem
madchances avatar
Undrar vad Migrationsverket tycker om trovärdigheten i dessa siffror...
Citera
2015-09-27, 11:40
Medlem
Ferhs avatar
Undrar hur många procent som skulle ha svarat ja ifall man ställde frågan som: "Skulle du vilja ta emot och ta hand om en 30årig islamistisk man i ditt hem utan att få nån ersättning för det?"
Citera
2015-09-27, 11:41
Medlem
Flashshits avatar
Snart är det upp till bevis för dessa godhjärtade svenskar:

”Utredningsmannen föreslår vidare att en fastighet eller del av fastighet som tillhör annan än staten genom rekvisition får tas i anspråk för att tillgodose behovet av lämpligt belägna och utformade lokaler för utredning och inkvartering. En sådan rekvisition förutsätter att regeringen gett tillstånd till den.

Utredningsförslaget har remissbehandlats och ärendet bereds för närvarande inom regeringskansliet.”
SOU: 1993:89

http://ledarsidorna.se/2015/09/handlingsalternativ-i-folkvandringens-tidevarv/
Citera
2015-09-27, 11:44
Medlem
Maxteds avatar
Talk is cheap, som man säger.
Citera
2015-09-27, 11:48
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Snart kommer över 50 procent vilja ta emot fler flyktingar.

Jag måste säga att jag är imponerad och stolt över det svenska folket, då den årliga, teoretiska tillväxttakten redan ligger på över 350.000 flyktingar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/
Vi får se hur djupt denna splittring hos svenska folket går, för jag ser inga hinder i sikt.
Citera
2015-09-27, 11:53
Bannlyst
Var är dom 31% då? Varför är det sådan platsbrist överallt om nu inte flera miljoner svenskar enligt undersökningen är redo att ta emot "flyktingar"?
Citera
2015-09-27, 11:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtest11
Man kan ju undra om siffran "44% vill ha ökad invandring" är lika "ord utan handling" som siffran "31% kan tänka sig öppna sitt hem". Som statistiker, om man jämför de två siffrorna, kan man säga att den sistnämnda är 0% istället för 31% - och om man tillämpar samma oändliga felmarginal på den föregående siffran (44%) så torde den också vara 0%.

Sen är det ju aningen ohederligt att vilja betala för rum och mat genom skattesedeln istället för att betala direkt ur plånboken. Man betalar trots allt för samma rum och mat i båda fallen.

Intressant att veta om du verkligen är statistiker.

Citat:
Samtliga förändringar som nämns i artikeln är statistiskt säkerställda.

Ipsos har ännu inte lagt ut undersökningen på sin sida.

http://ipsos.se/arkiv-publicerade-matningar

Jag tror du bluffar! Ingen statistiskt undersökning har "oändliga felmarginaler".

Men det skulle å andra sidan inte precis vara den första gången som fir.fb bluffar och blåljuger!
Senast redigerad av Ola Schubert 2015-09-27 kl. 11:56.
Citera
2015-09-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Hoppas att dom ljuger annars så är det här beviset på att 31% är helt dum i huvet

De ljuger det finns typ inga svenskar som har tagit in flyktingar i sitt hem än så länge. Och ingen kommer typ göra det heller framöver när krisen går över i total kaos.

PK-svenskar alltså, säger en sak men menar en helt annan!
Citera
2015-09-27, 11:56
Medlem
SpecialEditions avatar
Kvalificerat skitsnack. Det är godhetsknarkande kärringar som svarar ja i den här typen av undersökningar. De är så naiva och en stor anledning till att Sverige håller på att gå åt helvete.

Om 1/3 av svenskarna var villiga att ta in en flykting i sitt hem hade vi inte haft en enda tiggare boendes i skjul och husvagnar. Så, bull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in