Citat:
Vad jag menade är att det är lättare att ta till sig om det är en person som begått brott tidigare. Det är skrämmande att en till synes normal människa helt plötsligt kan begå ett hemskt mord. Givetvis vill jag inte att en mördare ska gå fri därute!!!
"Livet leker" är ren spekulation från min sida. Om man bara varit gift i tre år så kanske det finns lite nykärs-känsla kvar. Jag har inga länkar på det. Ren och skär spekulation.
Sen måste fråga om inte alla är fria att framföra sina tankar i denna tråden. Man behöver väl inte hugga direkt? "Destruktivt och mörkt tankesätt"? Det är så långt ifrån mig som person att du inte anar.
"Livet leker" är ren spekulation från min sida. Om man bara varit gift i tre år så kanske det finns lite nykärs-känsla kvar. Jag har inga länkar på det. Ren och skär spekulation.
Sen måste fråga om inte alla är fria att framföra sina tankar i denna tråden. Man behöver väl inte hugga direkt? "Destruktivt och mörkt tankesätt"? Det är så långt ifrån mig som person att du inte anar.
Du framförde dina tankar/åsikter och jag besvarade genom att ange mina. Det är så kommunikation fungerar. Väljer man att skriva sina åsikter på fb så måste man väl ändå vara beredd att bli ifrågasatt.
Sen handlar mycket om hur vi uttrycker oss. Du skrev att du önskade att han var oskyldig och självklart reagerar jag på en sådan önskan.
Att du menar att det skulle vara enklare för dig att förstå om någon var straffad förut, vet jag inte riktigt. Hela sommaren har vi sett mord såsom mordet på Ida, mordet på den unga mamman, ikea-morden etc. Alla utförda av mänskor som inte begått brott förut. Finns säkert massor av övriga exempel.
Vi har ingen aning om vad som rör sig i huvudet på NB. Vad jag vet har han inte genomgått en psykundersökning?
Jag har inte sett något som helst skrivet i media som påstår att hans fru skulle vara lycklig och glad. Jag har heller inte sett något som berättar motsatsen. Jag har inte läst någonstans om vad NB drömde om och vad hans fru drömde om.
Det enda jag kunnat läsa är att AB tänkte resa hem till Litauen i juli, hem till fru och barn, när han sparat ihop lite mer pengar.
Känns som det enda som det tjatas om när det handlar om empati är en bortsprungen katt