2015-09-17, 20:54
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Någon som har koll på hur värmetålig montana black respektive gold är, samt hur det står emot bensin? Har ett par burkar hemma och tänkte lackera grenröret.

Kör på att köpa nya burks som klarar av värme. Finns en sort som ska klara av 800. Den är skitbra. Angående graff färg så är den ofta lite mjukare än vanlig billack och rostskydd.
Citera
2015-09-20, 21:18
Medlem
ps3mafackas avatar
Okey, vad fan har hänt med henxs.com

Verkar va en försämring då utbudet minskat till endast montana?

Priserna något högre?
Citera
2015-09-20, 22:28
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps3mafacka
Okey, vad fan har hänt med henxs.com

Verkar va en försämring då utbudet minskat till endast montana?

Priserna något högre?
"Gått ihop" med några andra under de senares namn. Med förändringarna som följd. Det finns inget Henxs längre.
Citera
2015-09-26, 21:27
Medlem
Foxiess avatar
Vilka är de bästa samt mest prisvärda burkarna för lackering utav metall samt en del plast?

Kollat in Montana Gold -white pure. Samt metallic/plastic primer och klarlack.

Väldigt billigt och efter att ha läst recensioner verkar det fungera väldigt bra, även till cyklar?

Tanken är att lackera datorchassi.

Har tidigare använt matt svart från Biltema, tror det var färg för bilar, som jag använda på smidesjärn till trädgården, efter ett år har färgen börjat lossna och flagna. Ingen vidare kvalité på deras grejer.

Köpte 4 burkar Plasti Dip, svindyrt, för att lackera datorn först, gick åt en hel burk för ett par småsaker, därför jag behöver ny färg. Samt, resultatet blev katastrofalt, lagt 6 lager och det svart går fortfarande igenom det vita, och hela strukturen känns klibbig. Plasti dip är riktigt skräp, gav 220kr/burk på mekonomen, fyfan.
Citera
2015-09-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxies
Vilka är de bästa samt mest prisvärda burkarna för lackering utav metall samt en del plast?

Kollat in Montana Gold -white pure. Samt metallic/plastic primer och klarlack.

Väldigt billigt och efter att ha läst recensioner verkar det fungera väldigt bra, även till cyklar?

Tanken är att lackera datorchassi.

Har tidigare använt matt svart från Biltema, tror det var färg för bilar, som jag använda på smidesjärn till trädgården, efter ett år har färgen börjat lossna och flagna. Ingen vidare kvalité på deras grejer.

Köpte 4 burkar Plasti Dip, svindyrt, för att lackera datorn först, gick åt en hel burk för ett par småsaker, därför jag behöver ny färg. Samt, resultatet blev katastrofalt, lagt 6 lager och det svart går fortfarande igenom det vita, och hela strukturen känns klibbig. Plasti dip är riktigt skräp, gav 220kr/burk på mekonomen, fyfan.
Känns ju som väldigt fel ställe att fråga på egentligen, i och med att detta är konstnärsburkar vi diskuterar.

Montana Gold verkar ju dock vara ganska populär bland Ernst Kirchsteigers fans, men nu är det ju varken ljusstakar eller lampskärmar du ska måla. Ifall du är ute efter att den ska se lackad ut så får du väl lägga ut pengar på grundfärg, lack och klarlack. Samt köra med något sandpapper innan.
Citera
2015-09-26, 22:32
Medlem
Foxiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Känns ju som väldigt fel ställe att fråga på egentligen, i och med att detta är konstnärsburkar vi diskuterar.

Montana Gold verkar ju dock vara ganska populär bland Ernst Kirchsteigers fans, men nu är det ju varken ljusstakar eller lampskärmar du ska måla. Ifall du är ute efter att den ska se lackad ut så får du väl lägga ut pengar på grundfärg, lack och klarlack. Samt köra med något sandpapper innan.

Ja då ber jag så mycket om ursäkt, givetvis!

Märkte dock att det diskuterades mycket om Montana's burkar här. Har kollar på HLstore (highlight?) där de nämner att det ska fungera för metaller.

Måste väll vara någon som klottrar lyktstolpar som kan berätta om konstverket sitter kvar?
Citera
2015-09-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxies
Ja då ber jag så mycket om ursäkt, givetvis!

Märkte dock att det diskuterades mycket om Montana's burkar här. Har kollar på HLstore (highlight?) där de nämner att det ska fungera för metaller.

Måste väll vara någon som klottrar lyktstolpar som kan berätta om konstverket sitter kvar?

jodå montana sitter fint på lyktstolpar 1 år senare :P
Citera
2015-10-05, 16:34
Medlem
ubiconcordias avatar
Vad har ni för favoritkanna när det gäller snabba ''knorr''tags? Det man gör med penna vill man ju göra med en kanna, har dock inte hittat en favorit ännu. Och med det nyss nämnda menar jag riktigt snabba linjer etc utan att färgen fadear iväg vid en för snabb rörelse
Citera
2015-10-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Vad har ni för favoritkanna när det gäller snabba ''knorr''tags? Det man gör med penna vill man ju göra med en kanna, har dock inte hittat en favorit ännu. Och med det nyss nämnda menar jag riktigt snabba linjer etc utan att färgen fadear iväg vid en för snabb rörelse

Det handlar om din teknik göbben.
Citera
2015-10-05, 17:16
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Det handlar om din teknik göbben.

Tror jag tyvärr inte.
Citera
2015-10-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Tror jag tyvärr inte.

Det är det definitivt, närmare väggen och snabb rörelse = smalare sträck och kompakt med färg, för att optimera detta lutar du även burken snett nedåt.

För bredare stråle samt mer fadeat de du försöker beskriva är längre bak med burken och långsammare dragning, och såklart mer lut på burken bakåt desto mer fadeat blev det. Att lägga tags med burk är underbart för att man kan skapa en blandning av dess båda i clean stil. Inte att lägga tags likt med penna som en nybörjare är bara fel. Men det är bara min åsikt.

Inte så att du köper en burk för att få fram till där. Handlar givetvis om vilka caps man använder med men går och få tillbåda med allt. Köp montana spider och sätt på en skinnycap så optimerar du dina chanser att få pennliknande mönster. Om jag tror vi syftar på samma sak.
Citera
2015-10-05, 18:42
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Inte att lägga tags likt med penna som en nybörjare är bara fel.

Älskar att du får det att låta som att jag sitter och ritar streckgubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in