2015-09-22, 19:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ett års FRI surf finns väl inte...?
Kollade i senaste Maxibladet och det fanns en dyrare skittelefon med ett års surfkort för 699
I sommar hade de en samsung young eller något för 399 (kan ha varit 499) med sånt årskort.
Fråga mig inte hur mycket som ingår, men hade ett sånt kort för tre-fyra år sedan och det räckte för mig.
Se bifogad länk fjärde sidan bakifrån.
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=ttmskm44

Edit. verkar bara vara 0,5gig/månad.. rätt säker på att det var mer förut.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-09-22 kl. 19:21.
Citera
2015-09-23, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Edit. verkar bara vara 0,5gig/månad.. rätt säker på att det var mer förut.

Mmm, precis, och vi sitter och gnäller på att det bara är 2 Gb per månad på wifog nu...
Citera
2015-09-23, 08:35
Medlem
ImBurnings avatar
Har du ett Telia kontantkort kan du köpa till 2 GB/mån surf för 600 kr/år dvs 50 kr/mån!
Citera
2015-09-23, 17:08
Medlem
.

Bara ni alla är medvetna om att Telias "månader" är 31 dagar, och alla de andras bara är 30 dagar, så är det helt Ok.

.
Citera
2015-09-23, 17:10
Medlem
ImBurnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
.

Bara ni alla är medvetna om att Telias "månader" är 31 dagar, och alla de andras bara är 30 dagar, så är det helt Ok.

.

Den 1:a varje månad finns två nya GB att leka med.
Citera
2015-09-23, 18:54
Medlem
lobstoks avatar
Kolla på 67 filmer för att betala månadsavgiften
Nu känns det inte lika omoraliskt att göra ett script som fixar detta
Senast redigerad av lobstok 2015-09-23 kl. 19:07.
Citera
2015-09-24, 11:22
Avslutad
Jag fick idag mail om hur nya Wifog kommer att fungera, de skriver såhär" Vad händer om jag inte betalar?
Om du inte betalar månadskostnaden med antingen 39 kronor eller 200 Wifogpoäng kommer ditt SIM-kort att inaktiveras tills dess att du återaktiverar det genom att då betala 39 kronor.

3. Kommer ni att skicka ut en faktura?
Vi kommer aldrig att skicka ut en faktura, betalningen sker direkt via ditt kort och det du förbrukar under den månaden har du alltså redan betalat för. Vi kommer inte att göra några debiteringar i efterhand."

Det torde då vara ganska klart att gör man inga inbetalningar så aktiveras inte ditt konto på Wifog
så den som vill hoppa av har ju bara att glömma saken.

Jag själv är inte särskilt förvånad att det inte fungerade i längden, jag väntade bara på den dag då det skulle "skita" sig, vilket nu har hänt.

Det var roligt så länge det varade.
Dock tycker jag lite synd om dessa som har flyttat sitt mobilnummer till Wifog och de stackare som köpte en aktiepost för 900:- är det riktigt synd om, men de får allt skylla sig själva att hoppa på något sådant oj oj.
Citera
2015-09-24, 12:06
Medlem
Debatten som förs på Wifogs egen Facebooksida är mycket bättre än i denna tråden
https://www.facebook.com/Wifog/
Citera
2015-09-24, 12:58
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Så om man inte vill betala/eller koppla nåt betalkort till sim:et så återstår en teoretisk möjlighet att betala med 200 wifogpoäng. jag skriver teoretisk för varje avtittad reklamfilm ger 3 poäng enligt wifogs facebook, dvs ca 67 reklamfilmer. Bortser här från enkäterna(angående dessa så verkar det som Wifog öppnar för möjligheten att underkänna gjorda enkäter)

Tror ingen orkar detta-och tvivlar på att det i praktiken kommer att funka med enkäter/reklamtittande för att fylla på.

Wifog-simet ska alltså stängas av om man inte betalar 39 kr eller enkät/reklamtittande för 200 poäng.
Citera
2015-09-24, 14:55
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Wifog-simet ska alltså stängas av om man inte betalar 39 kr eller enkät/reklamtittande för 200 poäng.

Enligt Wifog har gamla kunder fram till 25 nov på sig. Går det då inte att dra antingen 39kr från ett registrerat bankkort, eller 200 poäng från en pott på yminst 500 poäng, så inaktiveras sim-kortet. Nyblivna kunder kliver direkt in i det nya systemet.
Citera
2015-09-24, 15:14
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, blir spännande månader, man ska ta betalt, och man måste ändå se många gånger mer reklam än förut...

Känns inte som om det kommer funka...
Citera
2015-09-24, 15:27
Medlem
Svampspors avatar
Jag har svårt att se någon målgrupp för detta nya omständiga koncept och tvivlar på att Wifog kommer att finnas kvar på marknaden om ett år. Ett tips är ju att om man vill behålla sitt telefonnummer hos dem, är att inom en nära framtid se till att få det porterat till en annan mobiloperatör. Har "abonnemanget" hunnit stängas ner brukar det bli svårt att få med sig telefonnumret någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in