2015-09-26, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Precis. Och hans dna som används i arbetet , skrev du. 1+1=? .

"ett redskap som NB använde i sitt jobb. - Om så är fallet, är fallet öppet."
= att mördaren använde NB:s verktyg.
2015-09-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
= att mördaren använde NB:s verktyg.

Precis . Och vem fan är mördaren då? Tips. Inte AJ eller pappan eller pizzabagarn eller mats alm.
2015-09-26, 19:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Om det ligger någon sanning i det Aro säger - att MGM kan "knytas till brottet genom det sätt LH avled på" - så borde det betyda att man funnit hans DNA på något som används vid mordet, det som kvävt/strypt henne till döds (om nu kvävning är dödsorsak) och/eller så har han använt sig av någon egen tillhörighet, kanske något han använder i jobbet, lina, rep eller dylikt, vet ej vad snickare kan tänkas ha och det som använts är fullt av hans DNA-spår. Endera återfanns detta vid mordplatsen eller kroppen, eller så är det en sak han försökt göra sig av med men som hittats och då har man funnit DNA-spår av både honom och LH på denna sak.

Ja men exakt! en alternativ GM kan ju, i Ladan, ha hittat et rep eller dylikt och använts som mordvapen, et rep som MGM/NB tidigare använt i sitt jobb och det därför finns MGM/NBs DNA på.
Om GM då använt handskar vid mordet, och polisen sedan hittat detta mordvapen rep/snara, ja då hittar dom ju MGMs DNA på repet/snaran och inte den alternativa GMs DNA, och kan då påstå att MGMs DNA binder honom till mord gärningen även om det var den alternativa GM som begick mordet,
2015-09-26, 19:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Precis . Och vem fan är mördaren då? Tips. Inte AJ eller pappan eller pizzabagarn.
Vem som helst som hittade verktyget på mordplatsen.
2015-09-26, 19:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
DNA kan också sitta på mordvapnet, ett redskap som NB använde i sitt jobb. - Om så är fallet, är fallet öppet...

Kan bli en lång kedja av indiciebevisning...........

NB:s DNA har hittats på hennes tillhörigheter + ev "mordvapen". Ett rykte säger att hon hittades halvnaken. NB klädde av henne utan att avsätta sitt DNA på henne. Han kanske fick för sig att använda handskar just vid avklädningen?
2015-09-26, 19:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan bli en lång kedja av indiciebevisning...........

NB:s DNA har hittats på hennes tillhörigheter + ev "mordvapen". Ett rykte säger att hon hittades halvnaken. NB klädde av henne utan att avsätta sitt DNA på henne. Han kanske fick för sig att använda handskar just vid avklädningen?
Det är rätt sannolikt att främmande DNA fanns på Lisas kläder efter en arbetsdag. Mördarens DNA kan finnas där.
2015-09-26, 19:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I HA:s program sades uttryckligen att NB:s DNA kopplar honom till själva mordet, inte bara till LH:s tillhörigheter. - För att ta ett exempel kan NB:s blod ha droppat ned på ett klädesplagg LH varit iförd då hon hittades. - Om så är fallet, är fallet avslutat...
Teknisk bevisning binder MGM till själva mordet, sas det väl.
Jag tror det är hudavskrap från balten som påträffats under Lisas naglar.
Sen håller jag det inte heller för osannolikt att han efterlämnat diverse fingeravtryck.
På hals och armar.
För några handskar lär han knappast ha varit förutseende nog att plocka på sig innan
attacken inleddes mot den stackars tjejen.

Bevisningen mot herr B torde vara så överväldigande att det får foliehattsgänget här
att bli knäckta för lång tid framåt.
2015-09-26, 19:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Om det ligger någon sanning i det Aro säger - att MGM kan "knytas till brottet genom det sätt LH avled på" - så borde det betyda att man funnit hans DNA på något som används vid mordet, det som kvävt/strypt henne till döds (om nu kvävning är dödsorsak) (...)

Det sista förnekade SL.
Jag ger inte så mycket för Aro, tyvärr. Det kan vara si och så med hans spekulationer till skillnad från GW:s och det handlar inte om hur ofta de har rätt eller fel.

Jag frågade efter källor på att NB kan "bindas" till gärningen. Hittills har det refererats till uppgifter om att han kan "kopplas" eller "knytas" till den. Det sistnämnda är månne synonymt med "bindas" men inte riktigt ändå. Vad sa egentligen HA eller vem som nu sa något? (Tyvärr kan jag inte se tv4play.)
2015-09-26, 19:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sen håller jag det inte heller för osannolikt att han efterlämnat diverse fingeravtryck.
På hals och armar.
För några handskar lär han knappast ha varit förutseende nog att plocka på sig innan

Bevisningen mot herr B torde vara så överväldigande att det får foliehattsgänget här
NB:s DNA återfanns inte på Lisas kropp, och dit räknar jag under naglarna.

Bevisningen mot herr B torde vara så undermålig att det får foliehattsgänget här att bli knäckta för lång tid framåt.
2015-09-26, 19:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är rätt sannolikt att främmande DNA fanns på Lisas kläder efter en arbetsdag. Mördarens DNA kan finnas där.
Jag saknar ändå mördarens DNA på hennes kropp för att jag ska bli helt nöjd.
Avskyr indiciebevisning.
Sen vet vi inte hur dom här bevisen ser ut. Det kan handla om ett luftslott.
2015-09-26, 19:40
Medlem
Psykonaut-s avatar
Vilket är det mest sannolika motivet?
2015-09-26, 19:41
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På hals och armar.

Jo men visst!! ! Hoppas att hon hann riva honom riktigt ordentligt! Vi får hoppas att de hittat hans celler under hennes naglar. Troligtvis är det så. De verkar säkra på sin sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in