2015-09-26, 05:50
Medlem
Är inget fan av ordningsvakter,,,, men att jobba som socionom ? stinker WT.

Snickare, byggare, butiksbiträden och massa mer yrken utan universitetsutbildningar är fan så mycket högre i rang än henne.

Dessa Fylle-grinkärringart håller på och skrika brukarfitta o klankar ner för hon druckit alkohol. Jösses.

Skönt att hon blev uthängd och hoppas hon blir av med jobbet. och inte får något bidrag för det är hon inte värld kräket. helt klart olämplig människa att jobba med folk som har det svårt och behöver hjälp.
Citera
2015-09-26, 06:24
Medlem
Vem är hon? ska ringa ocg prata med hennes chef och kräva hennes avgång. Det värsta är att ordningsvakten kan nog göra hennes jobb som socionom mycket bättre än hon själv.
Senast redigerad av sampanl 2015-09-26 kl. 06:28.
Citera
2015-09-26, 06:49
Medlem
S.P.Q.R.s avatar
Att det finns socionomer utan omdöme är föga förvånande, dom är ju också människor i grund och botten.

Att dörrvakten filmar krogbesökare och lägger ut dem på tuben är fan så mycket värre.
Senast redigerad av S.P.Q.R. 2015-09-26 kl. 06:58.
Citera
2015-09-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men det var jävulen va skit hon snackade. Hon verkar inte gilla icke-svenskar i alla fall. Hon verkar hysa ett ganska stort hat mot dem. Så hon är nog inte någon socionom, snarare SD:are?(

Förlåt mig, men det ena behöver väl inte utesluta det andra? Det finns säkert fler socionomer som sympatiserar med SD än vad både du och jag kan ana.

Extra intressant blir det förstås när någon rödgrönrosa sympatisör eller annan invandringsförespåkare någon gång får "rasistiskt tokspel" under alkoholens inverkan.
Citera
2015-09-26, 07:44
Medlem
Som krogägare skulle jag bli asförbannad på en filmande ordningsvakt.
Speciellt om han la ut filmen på nätet.

Det vakten gör är att han visar upp bevis för att krogen brutit mot alkoholtillståndets bestämmelser.
Dvs om inte lagen ändrats nyligen så får du inte servera alltför berusade personer.

Kommer det fram att folk titt som tätt serveras fast dom är pruttfulla på din krog så kan du bli av med tillståndet. Bartendern kan få rejäla böter dessutom.

Varför som anställd personal ge myndigheten verktyg och bevis i onödan som kan användas i framtiden emot krogägaren om det vill sig illa.

Visst kan man filma men då bör man nog använda filmerna med väldig försiktighet.

Med detta menar jag generellt och inte bara specifikt i detta fall.

Är det överhuvudtaget lagligt som myndighetsutövare att filma i krogdörr hur som helst?.
Vad jag vet så är bevakning med fasta kameror i krogdörrar omgärdat med ganska många villkor och att det skulle falla bort för att man hänger kameran på ordningsvakten skulle förvåna mig.
Senast redigerad av ramrod 2015-09-26 kl. 08:03.
Citera
2015-09-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Vilken skräpig människa. "4-år" – "socionom". Pack. Kärringen har gått den mest låtsasakademiska utbildningen på universitetet och försöker använda detta i ett slags övertag mot en simpel ordningsvakt. Det vi skådar är den allra lägsta sortens människa: en otrevlig, rabiat, översittande kärring. Hoppas innerligen att hon blir outad.

lite lustigt att hon behövde fyra år på sig när utbildningen normalt tar 7terminer=3, 5 år sköndal har visserligen utbildningen på fyra år men hon verkar inte så religiös av sig så att hon pluggar en extra termin för det....; )
Citera
2015-09-26, 08:02
Medlem
HGs avatar
Blev kvinnan dömd för våld mot tjm?
Kan det vara så att hon blev friad och att ordningsvakten lade upp videon som hämnd?
Citera
2015-09-26, 08:07
Medlem
Låt den som är utan synd kasta första stenen.

Vakten är en oprofessionell pajas som borde få kicken.
Citera
2015-09-26, 08:12
Medlem
segadongs avatar
Ska man bli förvånad? haha
Citera
2015-09-26, 08:17
Medlem
Medicinens avatar
Jag kan börja med att säga att jag inte sett hela videon, men det är inte så mycket innehållet av den jag vill ta upp.

Jag tycker att det är väldigt oproffsigt av vakten att lägga ut videon på internet.

Om jag ska gissa utgången på denna händelse, eller den utgång jag kanske hoppas på, så är det att både vakt och gäst får stå till svars på något sätt.

Han har ju definitivt ett jobb. Om hon har det vet vi ju egentligen inte. Hon kanske inte får något jobb efter högskolan.

Han borde få en skriftlig varning av sin arbetsgivare, eller till och med uppsägning och har hon ett jobb borde arbetsgivaren skicka henne till företagshälsovården för en alkoholutredning, eftersom det är hennes fritid har inte arbetsgivaren så stora möjligheter, men vissa.

Hade han bara använt filmen som ett bevis på att hon utövade våld mot honom så okej. Jag såg inget våld från hennes sida det lilla jag såg. Bara att vakten sa/skrev det i videon. Det lär ju inte räcka som bevis.

Hade hon fått sin telefon hade hon nog gått.
Senast redigerad av Medicinen 2015-09-26 kl. 08:19.
Citera
2015-09-26, 08:19
Medlem
Att sockärringen är en idiot på fyllan råder väl ingen tvivel om men vilket vidrigt samhälle vi går till mötes.

Vart du än är och vem du än pratar med så får du räkna med att både vara filmad och avlyssnad.

Mobiler och små jävla kameror som filmar eller spelar in ditt samtal överallt och småpåvar som lägger ut på nätet utan tanke på följderna är fan sjukt.

För även den som filmar kan råka få med något som inte var menat för allmän beskådan och då kan det bli jävligt jobbigt om det vill sig illa.
Citera
2015-09-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Jag kan börja med att säga att jag inte sett hela videon, men det är inte så mycket innehållet av den jag vill ta upp.

Jag tycker att det är väldigt oproffsigt av vakten att lägga ut videon på internet.

Om jag ska gissa utgången på denna händelse, eller den utgång jag kanske hoppas på, så är det att både vakt och gäst får stå till svars på något sätt.

Han har ju definitivt ett jobb. Om hon har det vet vi ju egentligen inte. Hon kanske inte får något jobb efter högskolan.

Han borde få en skriftlig varning av sin arbetsgivare, eller till och med uppsägning och har hon ett jobb borde arbetsgivaren skicka henne till företagshälsovården för en alkoholutredning, eftersom det är hennes fritid har inte arbetsgivaren så stora möjligheter, men vissa.

Hade han bara använt filmen som ett bevis på att hon utövade våld mot honom så okej. Jag såg inget våld från hennes sida det lilla jag såg. Bara att vakten sa/skrev det i videon. Det lär ju inte räcka som bevis.

Hade hon fått sin telefon hade hon nog gått.

Hon är väl trött och uppgiven på skiten av alla som väller in på soc är otrevliga och ska ha femstjärnigt på allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in