2015-09-26, 01:34
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Det kan väl inte finnas någon lag som gör att journalister får göra olagliga saker utan att få straff..?

Nej, det gör det inte. Kolla bara på idioterna som blev tagna för vapenbrott när de skulle visa hur lätt det var att få tag i vapen i Malmö. De försökte hävda att det bara var journalistiskt arbete och att de därför inte kunde bli fällda, men det gillade inte rätten.
Citera
2015-09-26, 01:38
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Äh, jag hade knäckt henne verbalt direkt och fått ner hennes från den höga socionom-hästen direkt för ingen kan väl lyssna på sådant trams utan att vilja trycka tillbaka stackarn?
Får inte ordningsvakter på krogar sätta munkavle?

Jodå. Sedan ett par år tillbaka så är alla ordningsvakter, väktare och poliser utrustade med en sån här:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41U3a4fCcyL._SX450_.jpg

Tragisk dam det där. Jag tror faktiskt att hon arbetar som socionom, får den känslan. Ordningsvakten skötte det på det stora hela bra. Mycket bättre än vad jag sett väldigt många gånger. Men jag tror inte att han hade varit lika passiv om det hade varit en full man, istället för en kvinna. Att först försöka peta vakten i ögonen och sedan knäa honom i skrevet, det hade garanterat besvarats med några rapp med batongen och/eller en nedkastning på marken för att sedan sätta ett knä i nacken, om det hade varit en fyllegubbe istället för fyllekärring.
Citera
2015-09-26, 02:06
Medlem
säger egentligen inte så mycket om hur hon är på jobbet... filmen visar egentligen bara att hon blir ett praktarsle när hon dricker...
Citera
2015-09-26, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
säger egentligen inte så mycket om hur hon är på jobbet... filmen visar egentligen bara att hon blir ett praktarsle när hon dricker...
Dem som blir är arslen när dem dricker är arslen innerst inne annars också
Citera
2015-09-26, 03:39
Medlem
WangHaos avatar
Back up på filmen?
Citera
2015-09-26, 03:47
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Back up på filmen?

På sidan ett finns en länk till filmen (Youtube) annars sök på Youtube "Ordningsvakt socionom".
Citera
2015-09-26, 04:36
Medlem
crillecrilles avatar
Hoppas innerligt att hon verkligen är utbildad socionom och arbetar på socialtjänsten. Det skulle nämligen bekräfta fördomen vilket alltid är roligt när det sker.

Oavsett utbildning eller inte så är hon en riktig jävla praktfitta. Det är ingen ursäkt att vara berusad. Snarare påvisar det extremt dålig karaktär att man dricker så pass mycket alkohol när man beter sig på det här sättet under påverkan.

Man vill ju knappt tänka på vad för slags tankar hon har som inte kommer fram här. Tankar som säkerligen döljs med en massa godhjärtade "aktioner" på sociala medier. Kan ge mig fan på att hon är en av de tiotusentals som klickade "kommer" på demonstrationen på Medborgarplatsen och som aldrig dök upp.

Hon lär dömas för våld mot tjänsteman hur som helst. Det är omöjligt att frikänna henne när det finns video som visar hela händelseförloppet. Någon som känner till vad kommuners policy vad gäller brottsbelastade socialsekreterare är, får gärna redogöra för den.

Ordningsvakten gjorde allt rätt och jag har inget emot att videon ligger på YouTube heller för den delen. Det är nog till och med bra att den finns tillgänglig. Kanske kan den lära någon något.
Citera
2015-09-26, 04:58
Medlem
Isnatts avatar
Gäsp, en vanlig kväll på krogen. Nån som druckit för mycket och vakt som har ett triggande sätt att föra dialog. Det är ju uppenbart att han säger saker för att hon ska reagera.
Och det vanliga tjafset om '-ni har ingen utbildning, jävla väktare!'
'-Jag är ORDNINGSVAKT!!'
Citera
2015-09-26, 05:03
Medlem
JahLoves avatar
vad är det man säger..
"När alkoholen går in, går vettet ut.."

jobbar själv i krogbranchen, och har så gjort i många många år, och detta är "vardagsmat". Det finns folk som blir helt banabla efter lite alkohol i kroppen.

Just av sådanna här händelser som jag också personligen bär kamera i jobbet.
Citera
2015-09-26, 05:24
Medlem
Att det finns riktiga praktarsel ute på krogen är ingen nyhet men vakter som filmar gäster och lägger ut på youtube är fan illa.

Att filma för att visa upp i en rättegång är en sak men att stå och smygfilma gäster som blivit för packade och lägga ut på nätet är fan illa.

Sverige har blivit bra sjukt från alla håll.
Citera
2015-09-26, 05:25
Medlem
Psyktabus avatar
Va i helvete! Det där är ju min sockärring! :O
Citera
2015-09-26, 05:28
Medlem
Sunimods avatar
Intressant. Alkoholen öppnar upp denna persons verkliga sidor.
Hon berättar att hon i sitt jobb kommer utöva makt genom att neka betalning till vissa personer.

Troligen jobbar hon med sådant hon utger sig för och missbrukar sin roll genom att neka vissa ersättning.

Och det jävla förakt vissa personer har mot de som inte har någon större utbildning. Det betyder inte att man är en bättre människa bara för man har en akademisk utbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in