2015-09-22, 00:52
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamii
Det känns väldigt långsökt att jag köpt samvete, och det jag frågade från mods är hur jag ska tolka att detta är en annonsering, och hur jag ska tolka att det är förbjudet från regeltexten. Du gav mig inget svar och ingen av modsen heller, så frågan återstår.

Om detta är en 1.01 så menar ni alltså att recycle your stuff har undantag från 1.01? för att folk skriver liknande saker där hela tiden, och vad jag förstått så skriver de inte att forumet är ett undantag från 1.01, utan bara att det är ett undantag till att man får skänka saker, något som beviserligen inte står med i regeltexten under 1.01

så att det går varken att knyta mig till 1.01 eller påståendet till att jag (bidrar) till en annonsering, som dessutom inte heller står med under 1.01

Men du verkar ju inte förstå alls...
Alla erbjudanden om byten av varor, såväl monetära som digitala eller fysiska är en form av annonsering. Vad är det du inte förstår i det?

Ja, RYS är undantagen från 1.01, precis som det framgår i regelverket. Där gäller lite speciella regler som du får läsa om i den forumdelen.

Jo, det går att knyta dig till 1.01. Annars skulle du inte blivit varnad för det.
Citera
2015-09-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Men du verkar ju inte förstå alls...
Alla erbjudanden om byten av varor, såväl monetära som digitala eller fysiska är en form av annonsering. Vad är det du inte förstår i det?

Ja, RYS är undantagen från 1.01, precis som det framgår i regelverket. Där gäller lite speciella regler som du får läsa om i den forumdelen.

Jo, det går att knyta dig till 1.01. Annars skulle du inte blivit varnad för det.

men det är ju inget byte av varor!
Citera
2015-09-22, 18:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Men är du dum i huvudet eller? Det behöver inte ske något utbyte av varor för att klassas som en annons!
Citera
2015-09-22, 19:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Men är du dum i huvudet eller? Det behöver inte ske något utbyte av varor för att klassas som en annons!
Men kan du citera reglerna och visa var det står något om gåvor?
Citera
2015-09-22, 19:08
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Men kan du citera reglerna och visa var det står något om gåvor?

Är du också lika dum? Menar ni på allvar, att det måste ske ett utbyte av varor för att ses som reklam eller annonsering?
Citera
2015-09-22, 20:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Är du också lika dum? Menar ni på allvar, att det måste ske ett utbyte av varor för att ses som reklam eller annonsering?
Det står inte i 1.01 att man inte får skänka pengar, jag bad dig visa var det står.
Citera
2015-09-22, 20:14
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Det står inte i 1.01 att man inte får skänka pengar, jag bad dig visa var det står.

Det har jag aldrig sagt heller! Vad som däremot står är att det är förbjudet att annonsera ut att man skänker pengar!
Citera
2015-09-22, 20:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt heller! Vad som däremot står är att det är förbjudet att annonsera ut att man skänker pengar!
Jaså, var står det? Det står att man inte får göra något för vinning:
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Att ge pengar står inte med. Man vinner inget på det. Jag är inte mot att folk ska straffas för sånt här, jag ser det bara inte beskrivet i reglerna. Då är det synd om nya användare som tamii ska få varning för en regel som moderatorerna har lagt till i praktiken men inte står i reglerna. Det är enkelt att skriva till i reglerna att tiggeri och bettleri undanbedes och beivras. Nu verkar admin i en annan tråd vilja mjuka upp detta med tiggeri (om det sköts fint) så vi får väl se vad som händer, dvs admin säger åt moderatorerna att sluta tolka 1.01 på sitt eget lilla vis.
Citera
2015-09-22, 21:13
Medlem
Citat:

Jag svarade på detta med att det inte är utbyte av varor, och det är jag dum i huvudet för?

Citat:
Alla erbjudanden om byten av varor, såväl monetära som digitala eller fysiska är en form av annonsering. Vad är det du inte förstår i det?!
Citera
2015-09-22, 21:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Jaså, var står det? Det står att man inte får göra något för vinning:
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Att ge pengar står inte med. Man vinner inget på det. Jag är inte mot att folk ska straffas för sånt här, jag ser det bara inte beskrivet i reglerna. Då är det synd om nya användare som tamii ska få varning för en regel som moderatorerna har lagt till i praktiken men inte står i reglerna. Det är enkelt att skriva till i reglerna att tiggeri och bettleri undanbedes och beivras. Nu verkar admin i en annan tråd vilja mjuka upp detta med tiggeri (om det sköts fint) så vi får väl se vad som händer, dvs admin säger åt moderatorerna att sluta tolka 1.01 på sitt eget lilla vis.

Ni lägger alldeles för mycket vikt vid VAD det är idioten annonserar om, inte ATT den annonserar.
Det är en annons, oavsett vad ni tycker.

Bara för att ni är två aspies som inte fattar oskrivna regler, som större delen av befolkningen gör, behöver ni inte bete er som två idioter och rättshaverister.
Citera
2015-09-22, 22:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Ska det vara så svårt att förstå? I förtydligandet till 1.01 så står det klart och tydligt:

"Regelns syfte är att förhindra att användarna använder forumet för annonsering av egna eller andras varor och tjänster".

Lägg nu förståelsen, i den mån den finns, på "annonsering av egna (eller andras) varor och tjänster".

De egna tjänsterna i det här fallet är självfallet att det erbjuds pengar. Är det inte en tjänst, eller? Vad är oklart i det? Solklar annonsering enligt 1.01.

Att tolkningen och skrivningen möjligen kan göras om är en annan sak (vilket behandlas i annan tråd), men just nu är det detta som gäller.
Citera
2015-09-22, 22:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ni lägger alldeles för mycket vikt vid VAD det är idioten annonserar om, inte ATT den annonserar.
Det är en annons, oavsett vad ni tycker.

Bara för att ni är två aspies som inte fattar oskrivna regler, som större delen av befolkningen gör, behöver ni inte bete er som två idioter och rättshaverister.
Det är inte speciellt svårt för admins att skriva till i reglerna det som saknas. Det är synd att nybörjare ska få varningar för saker som inte står i regler, som oskrivna regler... Tycker inte du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in