2015-09-18, 04:44
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Edit, många vill ta argumentet att djuren tvärtom inte behandlas så väl alls, se på djurförsöken som är så grymma.

Sant, djurförsöken kan inte allihiopa försvaras på samma sätt allihiopa, men viktigast är ändå att människan är lika använd som försöksobjekt som djur, enbart att försökskaniner opponerar sig och protesterar olika, där det går att argumenetera på samma språk, brukar experimenten ta vissa etiska hänsyn, som de med annat språk, dvs djuren.. inte kan och därför används i fler experimentella kontexter, som människor också används till. . dock inte lika systematiskt gångbart.

Men alla varelser är helt införlivade i utvecklingsprojekt, dock så äter vi djuren och äter upp dem, och djuren tänker inte ens tanken och attraheras inte ens av att jaga oss för att äta upp oss - ändå påstår ännu religiösa sällskap över hela klotet, att människan är *högt stående*

så abstrakt, att ha skapat en gud att försvara det liderliga beteendet och fortsätta dessa urfalska antagandena om bl.a (för fanatiker har så mkt mer än sina små avynglade biblar och haditer) och fortsätta valsen om hur korkade djuren är, och hur korkat det är att förhålla sig till evolutiom och därmed kontradiktera det som RELIGIONER!! sanktionerat och med extrema matkmedel så och finansierat rätt saftigt felaktiga mannualer och antaganden att äga t.o.m vetenskaplig giltighet.

Det är därför som koindustrin är så extrem och religionen, t.ex islam ensamt, men judendom är inte särskilt bättre, via den massiva kohandeln... utarmat för många människor och livsstilssjukdomar enbart ökar och ökar.

för man tycker man är så in i helvete högt stående , över djuren som man kan behandla som slödder, för de kan inte be vackert.

vilken urbota idiotisk markör.. djuret talar inte, skriver inte och framförallt kan inte bete sig och be vackert , då är det därmed människans rätt att stena dem och ge dem sämsta sortens mat också?

galna kosjukan, vilka religiösa öht yppade ett knyst... med sin förbannade högt stående etiiiiiiiik, ingen religiös - för djur, kan inte be. de platsar inte i kyrkor och försök att få in en griskulting i en moské. det skär sig direkt, muslimen tror att den är i anden, smutsig.

hur hänger det ihop snälla muslimer? kan någon förklarar vad för smuts den har. och hunden.. och ett par kvinnoben, vari ligger smutset?

och judar, som också är sjukt upphängda kring detta, so islam tagit efter.. och driver alldeles för hårt med otroligt kostsamma konsekvenser därav.

slut

(förlåååååååååååååååååååååååååååååååt för oooooooooooooooooootroligt många, många många ord, inte kloooooooooooooooooooooooooookt , vilket missbruk och störigt och onödigt och helt åt skogen, att skriva mer än vars lagom-ord, och helst förutsägbart format, som ska gå att utväxlas förutsägbart. men religioner per se, är itiotin opå jordklotet. allt stagnerar där hatare.. tar sig ton, man har syndagjort nästan allt. det är så djupt ologiskt att det är svårt att bejaka religion som ett paket rakt av, men folk gör det, och konsekvenserna därav enbart fortsätter

och kommer inte sluta. ni äter kor som om det vore lika självklart som att andas (äckelgrisar)

..och inte är det lite per år, ramadan... please.. VILKET FIASKO RENT UT SAGT.. efter ramadan går det loss som bara den, igen. utan en enda tanke på vad ni sysslar med i denna fullskaliga slakthysteri av slaskande o slaskande och knivskärande mani.
Citera
2015-09-18, 09:57
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Edit, många vill ta argumentet att djuren tvärtom inte behandlas så väl alls, se på djurförsöken som är så grymma.

Sant, djurförsöken kan inte allihiopa försvaras på samma sätt allihiopa, men viktigast är ändå att människan är lika använd som försöksobjekt som djur, enbart att försökskaniner opponerar sig och protesterar olika, där det går att argumenetera på samma språk, brukar experimenten ta vissa etiska hänsyn, som de med annat språk, dvs djuren.. inte kan och därför används i fler experimentella kontexter, som människor också används till. . dock inte lika systematiskt gångbart.

Men alla varelser är helt införlivade i utvecklingsprojekt, dock så äter vi djuren och äter upp dem, och djuren tänker inte ens tanken och attraheras inte ens av att jaga oss för att äta upp oss - ändå påstår ännu religiösa sällskap över hela klotet, att människan är *högt stående*

så abstrakt, att ha skapat en gud att försvara det liderliga beteendet och fortsätta dessa urfalska antagandena om bl.a (för fanatiker har så mkt mer än sina små avynglade biblar och haditer) och fortsätta valsen om hur korkade djuren är, och hur korkat det är att förhålla sig till evolutiom och därmed kontradiktera det som RELIGIONER!! sanktionerat och med extrema matkmedel så och finansierat rätt saftigt felaktiga mannualer och antaganden att äga t.o.m vetenskaplig giltighet.

Det är därför som koindustrin är så extrem och religionen, t.ex islam ensamt, men judendom är inte särskilt bättre, via den massiva kohandeln... utarmat för många människor och livsstilssjukdomar enbart ökar och ökar.

för man tycker man är så in i helvete högt stående , över djuren som man kan behandla som slödder, för de kan inte be vackert.

vilken urbota idiotisk markör.. djuret talar inte, skriver inte och framförallt kan inte bete sig och be vackert , då är det därmed människans rätt att stena dem och ge dem sämsta sortens mat också?

galna kosjukan, vilka religiösa öht yppade ett knyst... med sin förbannade högt stående etiiiiiiiik, ingen religiös - för djur, kan inte be. de platsar inte i kyrkor och försök att få in en griskulting i en moské. det skär sig direkt, muslimen tror att den är i anden, smutsig.

hur hänger det ihop snälla muslimer? kan någon förklarar vad för smuts den har. och hunden.. och ett par kvinnoben, vari ligger smutset?

och judar, som också är sjukt upphängda kring detta, so islam tagit efter.. och driver alldeles för hårt med otroligt kostsamma konsekvenser därav.

slut

(förlåååååååååååååååååååååååååååååååt för oooooooooooooooooootroligt många, många många ord, inte kloooooooooooooooooooooooooookt , vilket missbruk och störigt och onödigt och helt åt skogen, att skriva mer än vars lagom-ord, och helst förutsägbart format, som ska gå att utväxlas förutsägbart. men religioner per se, är itiotin opå jordklotet. allt stagnerar där hatare.. tar sig ton, man har syndagjort nästan allt. det är så djupt ologiskt att det är svårt att bejaka religion som ett paket rakt av, men folk gör det, och konsekvenserna därav enbart fortsätter

och kommer inte sluta. ni äter kor som om det vore lika självklart som att andas (äckelgrisar)

..och inte är det lite per år, ramadan... please.. VILKET FIASKO RENT UT SAGT.. efter ramadan går det loss som bara den, igen. utan en enda tanke på vad ni sysslar med i denna fullskaliga slakthysteri av slaskande o slaskande och knivskärande mani.
Fast just du har väl inte alla hästar hemma Honey.B.Blue? Eller vad säger dom?
Citera
2015-09-18, 10:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede

Kan du förtydliga ... och möjligen ... belägga, vad du menar med detta?

Jag har t.ex. för min del inga problem med att förstå ... och ofta inspireras av ... HBBs unika och komplexa tanker.
Citera
2015-09-18, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vad.. bland annat ekonomiskt sinnade individer, som vet hur man tvättar religionen in i samhället och applicerar ekonomiska ekvationer så det förvrids till en märkliga socioekonomiska faktorer vektorer och allsköns statistik utmed oändligt antal sociala markörer, som ju som bekant alltid tolkas.

Och i detta hittar du i botten skatteplanering och olika slags fördelningspolitiska kalkyler = SKATTESATSER och transfererings-karusell. Som försöker gå "analogt" att korreleras till de lika snurriga verstolkningarna. beroende på hur rel.historiker och rel.sociologer nu VILL uppdatera de ständiga förändringarna och folks själva motivation att fortsatt underhålla detta inom demokratiska ramarna.

Det är sanslöst vad folk är beredda att acceptera helt enkelt. Men kan skyllas på gamla tiders hjärntvätt, moralistiska samhällsfostrare, det är inget mer än den skolan som ännu är fullt tillämpad.

Det finns mycket gruff mygel och vita lögner insprängt där bibelvers-tolkning ska in i ekonomiska styrdokument, var så säker.

Så här handlar det om samvetslöshet i större skalor och sinnesförvirring i den högre mer avancerade skolan, sociopater har en ordentlig tolkningsdjungel att skyla sig bakom.

Allt saknar det viktigaste : evidens för gud. Därav, att det GåR att sortera det under mentalsjukdom på en glidande skala. Från light.. till vad som borde rendera straff. Men vad religiösa är utmärkta på, är att slingra sig, man har haft så många århundranden på sig att det går av sig självt. Bara att se hur ihåliga gudsvevare som t.ex "santa goran" som nappar på att gud = godhet.. ch det redan utan att ens vara religiös, då kan du föreställa dig vad dem som vill uppfylla den kalkylerande religionen som en samhllskoloss.

Rätt konstigt, och rätt konstigt att en gumma som tant Merkel i modern tid ber folk ge sig in i religion. Jackelen samma där... de är väl medvetna om att det finns fullständigt irrationell botten i skapelse-hypotesen och kan icke försvara bibelunderlaget, men skicka in folk där i tolkningshysterin, det kan man baske mig göra och sedan känna sig snobbigt representabel ut efter det.

Det är ju falskt och ytligt och därför sociopatiskt, där det inte handlar om ren narcissism. Eftersom man så medvetet förleder folk att snällt titta bort när man ska räkna "på riktigt" och samla på hög, där folk borde få helt andra upplysningar av självklart helt annan kvalitet, men nej.. så medvetet undanhållande med religionen som förkläde, kan aldrig vara mentalt friskt i förlängningen utan enbart fortsatt mjölka folk på deras intellekt som skulle kunna genomskåda mer, om de inte var så förbannat lättlurade.
Påstår du att jag har accepterat något? Jag kan inte göra ett skit åt allt du stör dig på. Tråkigt.. är allt jag kan säga.. att du blir upprörd ibland.
Citera
2015-09-21, 17:14
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
haha.. och denna fråga kommer från dig gamle häststallsmockare?

nej jag har ingen häst alls stående i stallet, spiltorna är tomma.

däremot har jag sett folk med alla sina hästar fullt galopperande och bakutsparkande så skallen sprängs på dem, japp hemma i stallet.

låt mig säga att jag är lycklig över att inte behöva räkna några hästar eller sitta och klura ut vilka utsatta hinder de ska ta sig över. jag lämnar ditt hästgnäggeri därhän. du får försöka lära dina hästar den polityrdressyr du är så fascinerad av.

däremot yppade jag mig om galna kosjukan och hur så systematisk gudstro, inte kunde via allt gudsbudskap ha förhindrat sådant, som ju inte alls visar på vällevnadssjukdom.. många troende slaktar hellre 20 000 kossor i månaden, än tar en skinkstek i mun.

så tja.. volymerna.. de berömda volymenra, som inte är "påkallade av gud" " via övertygande bönesvar?

någonstans kommer ju övertygelsen ifrån , väl...
Citera
2015-09-21, 17:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Påstår du att jag har accepterat något? Jag kan inte göra ett skit åt allt du stör dig på. Tråkigt.. är allt jag kan säga.. att du blir upprörd ibland.
Nu förstår jag inte alls vad du dillar om. Accepterat vad?

Har inte hängt upp mig vid något du yttrat, tråden här diskuterar vad som inom övertro kan hålla sig inom frisk förmåga att hålla till godo med tron, samt vad som inte.. utan skenar iväg till alltför stora kravvolymer och därmed antastar rörelsefrihet t.ex - för bl.a djur

Djur som jag förstått, röner mycket låg status i de mer fundamentalistiskt troende folklagren - vill du diskutera, så shoot jegooooo

just shoot on topic, spekulera inte vad jag tycker utan om du vill, om topic

är religionsutövning någonstans på något sätt tangerande meentalt vilsefaren tillämpning av vad de anser är "guds vilja" , eller är det bluff o båg att öht påstå att fundamentalistisk gudsövertygelse.. kan gå blint och styra blint?

just shoot, jag välkomnar en lång avhandling, du får skriva och klaga så mycket du orkar vad fan ha jag nu med det att göra?? så långt du bara vill.. för min del.

om du sedan gillar "gud" är inte något jag ojar mig över, men du kanske vill att jag ska underordna mig din bön.. om du ber om det.

det får man isf ta där det uppstår när det uppstår. vad vet jag om dina önskningar? har fullt upp av att uppfylla mitt eget, och det skär sig inte alldeles för starkt med allmänt troende, för de liksom skriker inte direkt i mitt öra om att man är .. a stupid ass , men så skriker inte jag heller att troende är stupid asses.

jag som inte tror på gud, ser inte mig som syndare, följdaktligen ser jag sällan andra troende som syndare, men märkt att gudsfundamentalister inte riktigt ser på ateister så som atesiter ser på folk, generellt sett... har troende många ouppfyllda önskningar, att gärna se medmänniskor brinna.

men i sådan skottglugg är jag inte placerad.. rör mig för mycket men visst kan man få ett skott i pannan för den skull, om man söker upp folk att lägga ord i mun på.

något jag inte gör. då jag inte föddes med behovet av gud/filtret att kränga mig igenom innan jag avlägger något om min t.ex vilja.. jag har andra vägar än att åla mig igenom tröga filter.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-09-21 kl. 17:28.
Citera
2015-09-21, 17:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kan du förtydliga ... och möjligen ... belägga, vad du menar med detta?

Jag har t.ex. för min del inga problem med att förstå ... och ofta inspireras av ... HBBs unika och komplexa tanker.
Åh kära hjärtat, vad gulligt sagt - det värmde.

Tack
Citera
2015-09-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
religiösa människor är mentalsjuka.

Ja, så är det. De har mentala problem. Deras Gud borde hela dem.
Citera
2015-09-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
Ja, så är det. De har mentala problem. Deras Gud borde hela dem.
Deras Gud finns troligtvis inte.
Citera
2015-09-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Citera
2015-09-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

men om man har en mentalsjukdom och får människor att vända till Jesus och de får hopp och tro så finns Jesus.
Citera
2015-09-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
men om man har en mentalsjukdom och får människor att vända till Jesus och de får hopp och tro så finns Jesus.
Fungerar det så? Om jag tror på Harry Potter så finns han? Eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in