Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-24, 18:57
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Jag menar kolla bara på vissa som haft allvarliga sjukdomar, men som blivit friska och tränat upp sig.
Folk som varit så sjuka tar ju knappast steroider för att riskera bli dåliga igen.

Vem var Ludmilla Engquist och varför måste man bli sjuk av ett steroidbrukande om man vet vad man håller på med? Steroider förbättrar återhämtningen och används helt legitimt i rehabiliteringen efter vissa sjukdomar.
Citera
2015-09-24, 21:22
Medlem
libbens avatar
Ett annat forum spekulerar i prestationer och doping samt hur vanligt det är.

Senast redigerad av libben 2015-09-24 kl. 21:24.
Citera
2015-09-24, 21:58
Medlem
Gomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Jag håller med om att man inte ska grina att man har dåliga gener innan man har försökt, men att påstå som "Kenny Dalhsyröm" att dåliga gener inte existerar är ju bara löjligt. 2 personer som tränar likadant och äter likadant kommer växa olika PGA gener.

Är du hörselskadad eller? Han sa det finns inget som heter dåliga gener, BARA dålig inställning till träning. -Utifrån det du skriver gömmer du dig bakom generna. Det är GENERNA som kommer att göra jobbet för få drömkroppen Varför är det så många som är så trångsynta här? Gener spelar inte ett fan roll om man nu vill komma i form. Sluta å ge folk fel information!!!

Dessutom har Kenny styrketränat i 28 år. Vad har du gjort? träna 28 år för sen komma tillbaka hit och kolla hur fel du hade angående gener.
Citera
2015-09-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Nu är det dock så att steroider är sjukt vanligt, det är ingen subkultur längre utan mainstream.

Man ska aldrig gå i god för andra. Det är bara dumt. Fullsmetad Svend Karlsen (strongman) på 80 talet drog 300+ kg i marklyft som dagens 18åringar matchar, rent utan att väga tresiffrigt eller tränat riktigt länge för det.

Det är inte träningsmetoderna som blivit avsevärt bättre, det är steroiderna som blivit sjukt lättillgängligt och mer mainstream.

Så länge man vet att IPF/SL skiter i att folk har varit dopade och tillåts tävla även efter en avstängning så är alla resultat inom SL misstänksamma. Den sporten som har STÖRST fördel någonsin av steroider är helt plötlsligt den som skulle vara renast för att man påstår det.

Yeah buddy, light weight!

Jag har tilltro att många (inte alla) i Sverigeeliten inom SL är rena. Varför inte? Det tror jag absolut går och framförallt i lägre viktklasser.

Förövrigt blir det en enorm underdrift att säga att Svend Karlsen drog 300+ som folk idag matchar i mark. Han reppade på 400 och maxade ut på en 430kg vilket det inte är många i världshistorian som matchat och garanterat inga 18-åriga stereoidlyftare på svenska gym.
Citera
2015-09-24, 22:42
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomen
Är du hörselskadad eller? Han sa det finns inget som heter dåliga gener, BARA dålig inställning till träning. -Utifrån det du skriver gömmer du dig bakom generna. Det är GENERNA som kommer att göra jobbet för få drömkroppen Varför är det så många som är så trångsynta här? Gener spelar inte ett fan roll om man nu vill komma i form. Sluta å ge folk fel information!!!

Dessutom har Kenny styrketränat i 28 år. Vad har du gjort? träna 28 år för sen komma tillbaka hit och kolla hur fel du hade angående gener.

Är du efterbliven? Finns massor med studier ang detta. Men tro du på din broscience..
Citera
2015-09-24, 23:07
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Jag har tilltro att många (inte alla) i Sverigeeliten inom SL är rena. Varför inte? Det tror jag absolut går och framförallt i lägre viktklasser.

Förövrigt blir det en enorm underdrift att säga att Svend Karlsen drog 300+ som folk idag matchar i mark. Han reppade på 400 och maxade ut på en 430kg vilket det inte är många i världshistorian som matchat och garanterat inga 18-åriga stereoidlyftare på svenska gym.

Svend Karlsen drog det som 17 åring, fullsmetad av steroider redan då.

Idag gör man det tydligen rent med en lägre kv och färre timmar investerat troligen runt samma ålder.

Men svend karlsen hade säkert dåliga gener bara och de som matchar det idag runt samma ålder har bättre gener. Det är så enkelt tydligen.

Han har ju bara vunnit världens starkaste man, europas starkaste man och X flertalet titlar. Så är nog dåliga gener, därför han fortfarnade lever, på grund av sina dåliga gener.
https://en.wikipedia.org/wiki/Svend_Karlsen

Eller så är steroider mer lättillgängligt än någonsin och alla kan preppa anonymt några veckor för att sedan testas på tävling och vara ren 1-2 år senare utan problem.

Eller så kan vi ju alla ta youtubes nya gullungen George Leeman som bollade med 250+ som 17 åring. Lite som Svend, bara sprutar steroider ur örona på killen med en HÖG kroppsvikt dessutom. Det matchar folk idag rent, lugnt! Vägandes waay less. Måste vara bättre gener.

Har för mig jag såg någon notis om att Leeman nyss drog 412 kg eller liknande och satt något rekord i powerlifting. Snart gör våra nordiska ungdomar det rent också, bara ge det 10-20 år så har vi nya och bättre träningsmetoder än då som nu. Ingen ifrågesätter något utan ryggdunkar och säger CLEAN!
Citera
2015-09-24, 23:20
Medlem
Citat:
Svend Karlsen drog det som 17 åring, fullsmetad av steroider redan då.

Idag gör man det tydligen rent med en lägre kv och färre timmar investerat troligen runt samma ålder.

Men svend karlsen hade säkert dåliga gener bara och de som matchar det idag runt samma ålder har bättre gener. Det är så enkelt tydligen.

Han har ju bara vunnit världens starkaste man, europas starkaste man och X flertalet titlar. Så är nog dåliga gener, därför han fortfarnade lever, på grund av sina dåliga gener.
https://en.wikipedia.org/wiki/Svend_Karlsen

Eller så är steroider mer lättillgängligt än någonsin och alla kan preppa anonymt några veckor för att sedan testas på tävling och vara ren 1-2 år senare utan problem.

Eller så kan vi ju alla ta youtubes nya gullungen George Leeman som bollade med 250+ som 17 åring. Lite som Svend, bara sprutar steroider ur örona på killen med en HÖG kroppsvikt dessutom. Det matchar folk idag rent, lugnt! Vägandes waay less. Måste vara bättre gener.

Har för mig jag såg någon notis om att Leeman nyss drog 412 kg eller liknande och satt något rekord i powerlifting. Snart gör våra nordiska ungdomar det rent också, bara ge det 10-20 år så har vi nya och bättre träningsmetoder än då som nu. Ingen ifrågesätter något utan ryggdunkar och säger CLEAN!

Vad spelar det för roll om styrkelyftare dopar sig? Det är ingen som bryr sig om styrkelyft utom styrkelyftarna själva, så det är bara att låta dem sköta sitt.
Citera
2015-09-24, 23:36
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ett annat forum spekulerar i prestationer och doping samt hur vanligt det är.

Sjukt kul att det är kolo du länkar till. Ingen där använder ju aas
Citera
2015-09-24, 23:57
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Sjukt kul att det är kolo du länkar till. Ingen där använder ju aas

Är nog ingen större skillnad på användarna här och där. Bara att där får man inte öppet prata om användare och doping i samma andetag.
Citera
2015-09-25, 00:26
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Är nog ingen större skillnad på användarna här och där. Bara att där får man inte öppet prata om användare och doping i samma andetag.
Jag håller med dej. Även i ditt resonemang kring hur vanligt aas är. Dock inte när det gäller tjejen på 16år.
Citera
2015-09-25, 00:29
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Jag håller med dej. Även i ditt resonemang kring hur vanligt aas är. Dock inte när det gäller tjejen på 16år.

Jag har aldrig uttalat mig 16åringen, däremot har jag ifrågesatt ditt påstående om noll chans.
Citera
2015-09-25, 00:38
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Jag har aldrig uttalat mig 16åringen, däremot har jag ifrågesatt ditt påstående om noll chans.

Ok noll va la o ta i.. 1%chans då!

Åldern, utseendet, flicka, o det faktum att hon säkert riskera att testas ofta eftersom hon spelar fotboll o de vet att hon kör styrkelyft räcker för att jag ska tro att hon är ren som en jungfru
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in