Citat:
Ursprungligen postat av
Tremadog
Jag har tilltro att många (inte alla) i Sverigeeliten inom SL är rena. Varför inte? Det tror jag absolut går och framförallt i lägre viktklasser.
Förövrigt blir det en enorm underdrift att säga att Svend Karlsen drog 300+ som folk idag matchar i mark. Han reppade på 400 och maxade ut på en 430kg vilket det inte är många i världshistorian som matchat och garanterat inga 18-åriga stereoidlyftare på svenska gym.
Svend Karlsen drog det som 17 åring, fullsmetad av steroider redan då.
Idag gör man det tydligen rent med en lägre kv och färre timmar investerat troligen runt samma ålder.
Men svend karlsen hade säkert dåliga gener bara och de som matchar det idag runt samma ålder har bättre gener. Det är så enkelt tydligen.
Han har ju bara vunnit världens starkaste man, europas starkaste man och X flertalet titlar. Så är nog dåliga gener, därför han fortfarnade lever, på grund av sina dåliga gener.
https://en.wikipedia.org/wiki/Svend_Karlsen
Eller så är steroider mer lättillgängligt än någonsin och alla kan preppa anonymt några veckor för att sedan testas på tävling och vara ren 1-2 år senare utan problem.
Eller så kan vi ju alla ta youtubes nya gullungen George Leeman som bollade med 250+ som 17 åring. Lite som Svend, bara sprutar steroider ur örona på killen med en HÖG kroppsvikt dessutom. Det matchar folk idag rent, lugnt! Vägandes waay less. Måste vara bättre gener.
Har för mig jag såg någon notis om att Leeman nyss drog 412 kg eller liknande och satt något rekord i powerlifting. Snart gör våra nordiska ungdomar det rent också, bara ge det 10-20 år så har vi nya och bättre träningsmetoder än då som nu. Ingen ifrågesätter något utan ryggdunkar och säger CLEAN!