Citat:
Svend Karlsen drog det som 17 åring, fullsmetad av steroider redan då.
Idag gör man det tydligen rent med en lägre kv och färre timmar investerat troligen runt samma ålder.
Men svend karlsen hade säkert dåliga gener bara och de som matchar det idag runt samma ålder har bättre gener. Det är så enkelt tydligen.
Han har ju bara vunnit världens starkaste man, europas starkaste man och X flertalet titlar. Så är nog dåliga gener, därför han fortfarnade lever, på grund av sina dåliga gener.
https://en.wikipedia.org/wiki/Svend_Karlsen
Eller så är steroider mer lättillgängligt än någonsin och alla kan preppa anonymt några veckor för att sedan testas på tävling och vara ren 1-2 år senare utan problem.
Eller så kan vi ju alla ta youtubes nya gullungen George Leeman som bollade med 250+ som 17 åring. Lite som Svend, bara sprutar steroider ur örona på killen med en HÖG kroppsvikt dessutom. Det matchar folk idag rent, lugnt! Vägandes waay less. Måste vara bättre gener.
Har för mig jag såg någon notis om att Leeman nyss drog 412 kg eller liknande och satt något rekord i powerlifting. Snart gör våra nordiska ungdomar det rent också, bara ge det 10-20 år så har vi nya och bättre träningsmetoder än då som nu. Ingen ifrågesätter något utan ryggdunkar och säger CLEAN!
Idag gör man det tydligen rent med en lägre kv och färre timmar investerat troligen runt samma ålder.
Men svend karlsen hade säkert dåliga gener bara och de som matchar det idag runt samma ålder har bättre gener. Det är så enkelt tydligen.
Han har ju bara vunnit världens starkaste man, europas starkaste man och X flertalet titlar. Så är nog dåliga gener, därför han fortfarnade lever, på grund av sina dåliga gener.
https://en.wikipedia.org/wiki/Svend_Karlsen
Eller så är steroider mer lättillgängligt än någonsin och alla kan preppa anonymt några veckor för att sedan testas på tävling och vara ren 1-2 år senare utan problem.
Eller så kan vi ju alla ta youtubes nya gullungen George Leeman som bollade med 250+ som 17 åring. Lite som Svend, bara sprutar steroider ur örona på killen med en HÖG kroppsvikt dessutom. Det matchar folk idag rent, lugnt! Vägandes waay less. Måste vara bättre gener.
Har för mig jag såg någon notis om att Leeman nyss drog 412 kg eller liknande och satt något rekord i powerlifting. Snart gör våra nordiska ungdomar det rent också, bara ge det 10-20 år så har vi nya och bättre träningsmetoder än då som nu. Ingen ifrågesätter något utan ryggdunkar och säger CLEAN!
Ja nu handlar tråden om hur stark man kan vara ren. Jag tror fortfarande att t ex Gu**amn är ren. Har ingen anledning att misstro honom. När man bedömer vem som är ren och inte utgår man ofta från sig själv. Om jag jämför vad jag tar i marklyft och vad SL eliten gör så får jag ingen anledning att misstro dem. Om jag är ca 120 kg ifrån svenskt rekord nu så utgår jag från att det absolut är möjligt att ta det ren. Varför inte? Jag är ren, jag äter inte speciellt "bra", jag är inte speciellt engagerad i mina lyft om man jämför med dem i eliten som analyserar och tränar svagheter och håller på varje dag. Jag är nog inte speciellt talangfull genetiskt. Jag kanske tillhör den lite "bättre sidan" men jag är ingen "tog 200 första gången jag markade".
Så utgår jag från mig själv ser jag det som snudd på 100%igt att det går att klämma ut 120 kg till i maxlyft i min vikt om man 1. har en än bättre genetik 2. tränar hårdare, mer tekniskt och får coacher och tips från andra i sverigeeliten 3. äter bättre 4. började när de var 14-15
Jag har som sagt ingen anledning att misstro dem.
För att återkoppla till de du sa så har jag all anledning att misstro många andra hetsiga typer på våra gym och jag säger verkligen inte att alla är rena. Men jag säger att det är möjligt att sätta svenskt markrekord ren som svar på frågeställningen i tråden.
Angående Karlsen så fattar jag ju också att det sprutade stereoider ur öronen på honom. Nog för att man kan dra svenskt rekord ren men man kan nog inte väga 180 kilo lyfta en mindre bilpark vecka ut och in. Årsjö har tex fulldratt upp 400 och de skulle inte Gu**amn kunna göra.
Edit: Täckte över lite namn. Gillar inte att blanda in SL folk i han är dopad han är inte här på FB men tog vår rekordhållare som exempel.
Senast redigerad av Tremadog 2015-09-25 kl. 01:57.
Senast redigerad av Tremadog 2015-09-25 kl. 01:57.