Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-24, 11:15
Medlem
Gomens avatar
Som några av dessa idioter nämnde är det bara gömma sig bakom generna... Sorglig hur folk här är så okunnig kring träning.
Citera
2015-09-24, 12:10
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomen
Som några av dessa idioter nämnde är det bara gömma sig bakom generna... Sorglig hur folk här är så okunnig kring träning.

Tog du 270 i mark med 85kg kroppsvikt efter 18 månaders träning? det är inget konstigt alls att det ifrågasätts. Killen har grymma gener eller är dopad, för det är inte nått som alla klarar av med bara ''rätt träning''.
Citera
2015-09-24, 12:20
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
MuscleShark på forumet som är en mindre Matt Ogus kopia.
Hur är det möjligt? Var inte längesen jag läste något inlägg av honom där han "ger upp" träningen pga bråkande med "den ena skadan efter den andra" under en till synes längre tid.

OnT: Ja, steroidbrukare är vanligt på gymmen och det har det varit i åratal så inget konstigt där.
En av bieffekterna med eget steroidbrukande är beroende, och vi vet alla att människor med sådana besvär mycket väl kan lägga mycket energi på att ljuga och bedra.
Men varför i h-vete ödsla en massa energi på att avslöja/få fram erkännanden ifrån dessa individer?

Kör rent om du vill, nå dina egna genetiska potential, och vet med dig att du slipper bråka med möjliga och otrevliga bieffekter i försök att nå över gränserna. Räcker inte det så är det _du_ som har problem.
Citera
2015-09-24, 12:31
Medlem
Gomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Tog du 270 i mark med 85kg kroppsvikt efter 18 månaders träning? det är inget konstigt alls att det ifrågasätts. Killen har grymma gener eller är dopad, för det är inte nått som alla klarar av med bara ''rätt träning''.

Jo, alla kan bli stärka med rätt inställning till träning. T.ex när jag började med träning kom jag upp till 110kg i knäböj efter 7-9 månadars av träning. Många gömmer sig bakom att man inte har rätt gener för styrketräning och ursäkter men vägrar aldrig att erkänna det. Istället gråter man ner sig vilket är sorgligt...
Citera
2015-09-24, 12:39
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Jo, alla kan bli stärka med rätt inställning till träning. T.ex när jag började med träning kom jag upp till 110kg i knäböj efter 7-9 månadars av träning. Många gömmer sig bakom att man inte har rätt gener för styrketräning och ursäkter men vägrar aldrig att erkänna det. Istället gråter man ner sig vilket är sorgligt...
Om det tog dig 7-9 månader att böja 110 kg gissar jag att du inte markade 270 pannor efter 18 månader. Var det för att du hade fel inställning till träning eller för att du inte hade de genetiska förutsättningarna?
Citera
2015-09-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Hur är det möjligt? Var inte längesen jag läste något inlägg av honom där han "ger upp" träningen pga bråkande med "den ena skadan efter den andra" under en till synes längre tid.

OnT: Ja, steroidbrukare är vanligt på gymmen och det har det varit i åratal så inget konstigt där.
En av bieffekterna med eget steroidbrukande är beroende, och vi vet alla att människor med sådana besvär mycket väl kan lägga mycket energi på att ljuga och bedra.
Men varför i h-vete ödsla en massa energi på att avslöja/få fram erkännanden ifrån dessa individer?

Kör rent om du vill, nå dina egna genetiska potential, och vet med dig att du slipper bråka med möjliga och otrevliga bieffekter i försök att nå över gränserna. Räcker inte det så är det _du_ som har problem.

Va nog inte bara skador som jag förstod det som. Har för mig att han sa att han tränade så hårt att nervsystemet inte funkade som det skulle, därefter fick han problem med sköldkörtel och binjurarna pga stressen. Osäker dock, men tror det va något sådant.
Men nu menade jag ju hans tidigare form som han visat på bilder och videoklipp. Hur hans nuvarande form är har jag ingen aning om.
Tycker ändå att det är tråkigt att steroider alltid kommer på tal varje gång som någon har en schyst fysik.
Jag menar kolla bara på vissa som haft allvarliga sjukdomar, men som blivit friska och tränat upp sig.
Folk som varit så sjuka tar ju knappast steroider för att riskera bli dåliga igen.

Nu har jag inget emot preparat, men det finns inget som säger att man måste ta dom för att uppnå imponerande resultat.
Citera
2015-09-24, 13:19
Medlem
Gomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Om det tog dig 7-9 månader att böja 110 kg gissar jag att du inte markade 270 pannor efter 18 månader. Var det för att du hade fel inställning till träning eller för att du inte hade de genetiska förutsättningarna?

Inställning var det som fick mig att ta så mycket i början(knäböj). När jag började att träna trodde jag att jag hade skitgener eftersom jag ökte inte i muskelmassa. Saken var att jag tränade fel. Jag började då träna rätt med "rätt inställning" att misstag gör alla. Alla kan lära sig av sina misstag som jag gjorde. Sök upp "Kenny Dalhsyröm - gener" på youtube för få en tydligare bild på det jag försöker skriva.
Citera
2015-09-24, 13:27
Medlem
Killer-queens avatar
Blir man stor och stark utan steroider kommer det ändå alltid finnas folk som anklagar en för att ha använt steroider. Det finns alltså inget riktigt sätt att bemöta rubriken till tråden eftersom det alltid går att kontra med misstänkliggörande. Även om man så tar exempel på kroppar som tillkom innan steroider ens var uppfunna så kommer det misstänkliggöras. De flesta har inte kunskap om ämnet helt enkelt.

Att hävda natty är alltså redundant: är du stor och stark kommer folk tro att du är på steroider i alla fall, och är du liten och klen så kommer folk inte att bry sig.
Citera
2015-09-24, 16:56
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Blir man stor och stark utan steroider kommer det ändå alltid finnas folk som anklagar en för att ha använt steroider. Det finns alltså inget riktigt sätt att bemöta rubriken till tråden eftersom det alltid går att kontra med misstänkliggörande. Även om man så tar exempel på kroppar som tillkom innan steroider ens var uppfunna så kommer det misstänkliggöras. De flesta har inte kunskap om ämnet helt enkelt.

Att hävda natty är alltså redundant: är du stor och stark kommer folk tro att du är på steroider i alla fall, och är du liten och klen så kommer folk inte att bry sig.
Så jävla stor och stark behöver man inte bli heller,det räcker att man inte ser ut som överdimensionerad amöba så börjar det viskas bland dem som inte kan avvara fredagsmyset sju dagar i veckan.
Citera
2015-09-24, 17:12
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHustler
Hur vanligt tror du det är i just Sverige? Jag har bilden av att det går att vinna SM i samtliga klasser inom både tyngdlyftning och styrkelyftning utan doping. Delar du min reflektion?

Jag vet att steroider är sjukt vanligt i sverige, det är ingen subkultur längre utan mainstream. Jag känner till prestationer som står som godkända resultat som ej är rena inom SL, jag känner till fler individer som hållt på med steroider och börjat med SL i nutid. Jag tycker IPF borde slänga ut alla som någonsin dömts för doping och placera dem i en subkategori.

Att vinna SM som ren kan man ju göra ett år då fältet är svagt, går säkert att göra även om fältet är starkt. Men då förväntar jag mig en jvla massa år bakom det hela och långvarig karriär som meriterad lyftare. Ja, beror ju på vilken klass och vilket motstånd vi pratar om okså givetvis. Men ifall man tittar sunt på faktorerna bakom den som vinner och det känns lite för bra, då är det oftast för bra. Steroider är som sagt sjukt vanligt, hela sporten är byggd på en grund av steroidhuvuden och det är inget som försvinner i första laget direkt. Steroider är mirakelgrejer, och styrkelyft/OL är verkligen de sporter som verkligen har stoooora fördelar av det. Ifall alla andra sporter dopas hej vilt, då kan du ju gissar hur det går till i en sport som har störst fördel av det.

Jag delar din syn, med reservation för att ta in faktorer i bedömningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen

Man kan ju även titta mot FFMI och dra slutsatser om input/output. Om någon ligger för bra till för snabbt, så kan man dra sin egen slutsats.

http://traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/
Citera
2015-09-24, 17:31
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Va nog inte bara skador som jag förstod det som. Har för mig att han sa att han tränade så hårt att nervsystemet inte funkade som det skulle, därefter fick han problem med sköldkörtel och binjurarna pga stressen. Osäker dock, men tror det va något sådant.
Men nu menade jag ju hans tidigare form som han visat på bilder och videoklipp. Hur hans nuvarande form är har jag ingen aning om.
Ok, då är jag med bättre Har dock inte sett några bilder/klipp på MuscleShark, från tidigare.

Citat:
Jag menar kolla bara på vissa som haft allvarliga sjukdomar, men som blivit friska och tränat upp sig.
Folk som varit så sjuka tar ju knappast steroider för att riskera bli dåliga igen.
Nej, de tar steroider för att kompensera för sin tidigare svaghet; snabbt komma på banan, gå från en hostande Nissan Micra till en F1 McLaren och känna sig så välmående som många kur-rapporter berättar om.
Du är i lite naivaste laget här. Gå på mediciner för att sakta må bättre, bort från sjukdom, kan mycket väl ge en mentalitet att syntetiska droger är av godo, beroende på hur man väljer att se på det. Har läst en del fall-rapporter på nätet av typen: "Nära-döden-cancer-sjuk till Ronnie Coleman fysik" inom en lite väl snäv tidsgräns, där man typ bara skakar på huvudet av hur tydligt det uppenbara är.
Ursäkta självklarheten men även om man överlevt fysiskt så betyder inte det att psyket är återställt, men det talas det ju aldrig om iofs.
Citera
2015-09-24, 17:54
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Inställning var det som fick mig att ta så mycket i början(knäböj). När jag började att träna trodde jag att jag hade skitgener eftersom jag ökte inte i muskelmassa. Saken var att jag tränade fel. Jag började då träna rätt med "rätt inställning" att misstag gör alla. Alla kan lära sig av sina misstag som jag gjorde. Sök upp "Kenny Dalhsyröm - gener" på youtube för få en tydligare bild på det jag försöker skriva.

Jag håller med om att man inte ska grina att man har dåliga gener innan man har försökt, men att påstå som "Kenny Dalhsyröm" att dåliga gener inte existerar är ju bara löjligt. 2 personer som tränar likadant och äter likadant kommer växa olika pga gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in