Citat:
Ursprungligen postat av
oingoboingo
Instämmer i att SDU-debacklet inte har med saken att göra. Helt ointressant, alternativt helt korrekt utrensning, enligt min mening.
Varför man minskat i Sifo samt Ipsos beror som flera tidigare varit inne på att dessa var telefonuppringningar, och att de var utförda direkt i kölvattnet av den värsta mediastorm jag tror jag upplevt (kanske näst efter att SD kom in i riksdagen). Tro f-n att en hel del inte är fullt lika benägna att berätta för en vilt främmande person som ringer upp på ens hemtelefon, att man skulle röstat på SD om det vore val. "Är det AFA / Expo / RF som ringer för att kolla upp mig? Bäst att ligga lite lågt..."
Iochförsig minskade SD med futtiga 0.1% i Sifo, och i Ipsos svarade minskningen mot att 11 intervjuade personer ändrat sig (troligen till 'osäker'). Så något strömhopp rör det sig ju inte om direkt...
Frågan är om inte en del av de mer lättpåverkade svenskarna
tillfälligtvis krökt på ryggen och tagit mössan i vacker hand efter
den mest makalösa kampanj, som våra samlade media fullkomligt vräkt ut över landet den senaste månaden, som historien nog skådat?!
När man än öppnat en tidning, slagit på en radio eller TV, eller surfat in på någon mediasajt, har man fullkomligt översköljts av
regelrätt hjärntvätt. Snyftreportagen och den tillrättalagda PK-bilden har hamrats in med en frenesi och en samordning som måste överträffa Nordkoreas propagandaapparat i sina bästa stunder.
Man har verkligen gått förbi maxnivån med sitt skrikande, och det är inte underligt om vissa personer vikit ner sig under denna kampanj!
Problemet med dessa upprepade kampanjer är att svensken först blir lomhörd och sen helt döv för liknande spektakel i framtiden, och snart är gränsen nådd!
De senaste
skojarmätningarna, som är en del i denna samordnade kampanj där "ändamålen helgar medlen",
är det bara att bortse ifrån för oss som förstår spelet bakom kulisserna. Att SD
möjligen kan ha halkat ner någon procent från 24% till 23% är som sagt tänkbart.
Men om några veckor kommer uppgången att fortsätta på alla fronter, det är jag övertygad om...