Citat:
Ursprungligen postat av
Scott Daniels
Undersökningen från Sifo i början av september där det konstaterades att fler nu vill ha ett generösare flyktingmottagande bestod ju av Sifos webbpanel. Var detta något som uppmärksammades eller var media och vänsterdebattörerna så exalterade att de "glömde" att ifrågasätta metoden den gången?
Du har helt rätt - på båda punkter.
Någon enstaka media nämnde möjligen i förbifarten att det var en webpanel, men inte mer än så. Och definitivt inget ifrågasättand av metoden denna gång.
Det faktum att de som 'ville ta emot fler flyktingar' bara hade ökat från 17 (eller om det var 19) till 25%, mitt under kulmen av medias tsunamilika flyktingpropaganda*, var heller inte helt enkelt att hitta. Att det var 62% som inte ville öka mottagandet - av vilka 29% ville att det skulle minskas - och 13% var osäkra, nämndes överhuvudtaget inte. Istället braskades de 25%'en upp som att "Svenska folket vill ta emot fler". Hade varit bättre om de skrivit 'Vi är bara 25%'.
*samma ensidiga 'nyhetsrapportering' som den veckan fick mig att sluta prenumerera på SvD. Deras uppringare häromsistens ville veta varför jag slutat, men slängde på luren i örat på mig när jag förklarade att jag ansåg att journalister på en av Sveriges största och mest välsedda dagstidningar borde ägna sig åt kritiskt granskande journalistik snarare än vinklad propaganda. Kan också nämna att den morgon jag ringde för att säga upp tidningen var det 34 före mig i telefonkön för 'avsluta prenumeration'...

Tror och hoppas att mediadrevet kan ha svidit rejält i våra dagstidningars plånböcker.