2015-09-24, 21:07
Medlem
ME077s avatar
Inget nytt i programmet. Quelle surprise.
2015-09-24, 21:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, Martorp var inte avsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är väl rätt så lätt att räkna ut om man följt fallet eller?
Söket utgick från kaféet, man hittade småsaker som ledde söket längre och längre österut.

Det kan ha varit hastigt genomsökt av litauiska gästarbetare redan under söndag kväll, då "anställda vid Blombergs säteri" hjälpte till att leta.
2015-09-24, 21:09
Medlem
Skulle gärna vilja veta vad tekniska bevis som binder honom till gärningen är. Verkar som Hasse o co vet, men väljer att inte berätta.
2015-09-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, Martorp var inte avsökt.
Vi vet inte, det vill säga att vi har inget facit på, vilka ställen var avsökta under tiden som man sökte efter LH i förhoppningen att finna henne levande. Men jag antar, precis som du att Martorp inte var avsökt. För övrigt tycker jag inte att det är konstigt att poliser gråter när de påträffar LH död. Det behöver inte betyda att hon var speciellt illa tilltygad. Det kan lika gärna betyda att de hade hoppats på att hitta henne levande men blev illamående när de hittade hennes döda kropp som efter en vecka kanske inte såg ut som passbilden av henne.
2015-09-24, 21:10
Medlem
PeoFallmos avatar
NB är rökt.
2015-09-24, 21:11
Medlem
Kan mördarens DNA hamna i hennes lungor i samband med kvävning? Kan ju självklart vara DNA på andra ställen som halsen. Bara en sak jag funderade på.
2015-09-24, 21:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Min tolkning är, att man är långt ifrån säker på att rätt man sitter och måste gardera sig ifall han släpps...

Det kan vara så. Fast hur går det ihop med att man anser sig ha ett någorlunda händelseförlopp med vittnen och tillhörande god DNA-bevisning - kan osäkerheten istället bestå i att MGM lika gärna kan ha varit den som har kört ut henne till Martorp efter brottet? Utan att själv vara GM.

Det är inte ovanligt att gärningsmän nekar till brott. Det är ovanligare att två bröder bor tillsammans och att de båda har haft möjlighet att begå brottet.
2015-09-24, 21:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vi vet inte, det vill säga att vi har inget facit på, vilka ställen var avsökta under tiden som man sökte efter LH i förhoppningen att finna henne levande. Men jag antar, precis som du att Martorp inte var avsökt. För övrigt tycker jag inte att det är konstigt att poliser gråter när de påträffar LH död. Det behöver inte betyda att hon var speciellt illa tilltygad. Det kan lika gärna betyda att de hade hoppats på att hitta henne levande men blev illamående när de hittade hennes döda kropp som efter en vecka kanske inte såg ut som passbilden av henne.
Martorp hamnade inom sökområdet på torsdagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
NB är rökt.

Verkar som han är på väg in i röken,ja
Medlem
Det ska alltså finnas teknisk bevisning som binder MGM till själva gärningen (Förmodligen strypning).

Om detta stämmer har vi en fällande dom till 100%

Som jag sagt hela tiden. Man har rätt GM.

Nu är jag mest nyfiken på motivet...
Medlem
LH sms:a till sina föräldrar sägs det i Brottsplats. Vem sms: ade LH till?
"Föräldrarna" åkte dit på söndag. Nej, pappa Holm åkte dit.
Flummigt av TV4.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Vilken koll du har!
Kan tänka mig att vissa kan få saker nedtryckta i halsen framöver...
I mastodonttrådar ska man spara viktiga inlägg, så man slipper leta upp dem på nytt.
Och ja, om vi får facit någon gång, lär det bli livat här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in