2015-09-24, 15:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Boden som försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Boden som försvann? Den är kanske avspärrad var den nu är?

Denna bod har fraktats bort och den får man väl också att anse som "avspärrad" antar jag.

Jag tolkar mera LJs utsago att det bl. a. skall vara ett ställe någonstans på själva Blomberg som han inte vill gå in på.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-24 kl. 15:33.
2015-09-24, 15:35
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du framför en spekulation.

Tror du NB är ett medvetet villospår?
2015-09-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Problemet är att jag inte riktigt förstår dina frågeställningar.
Jag tycker att polisen alldeles för tidigt låste fast sig. Det har diskuterats mycket i tråden tidigare.Har du missat det? "Kurdspår" anspelar på Palmeutredningen och fastlåsningen där.

Ok, då släpper jag "kurdspår"-frågan, tack för upplysningen vad det betyder
Jodå, jag har inte missat att det diskuterades mycket tidigt i tråden om att polisen låste fast sig tidigt, jag var inte en av dom som höll med om det. Inte nu heller. Du har alltså redan givit ditt svar tidigt i tråden varför du tycker att polisen tidigt låste fast sig och när du tycker att dom gjorde det m.a.o.? Det har jag isåfall missat vilket av dom inläggen som var just ditt/dina.
2015-09-24, 15:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Denna bod har fraktats bort och den får man väl också att anse som "avspärrad" antar jag.

Jag tolkar mera LJs utsago att det bl. a. skall vara ett ställe någonstans på själva Blomberg som han inte vill gå in på.
Blombergs Egendom 10 och Bäckatorpet har varit avspärrade förut. Har avspärrningarna hävts?
2015-09-24, 15:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget medvetet villospår.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Tror du NB är ett medvetet villospår?

Nej naturligtvis inte är NB något medvetet villospår. Det finns en orsak till att han har varit häktad i ca tre månader.
2015-09-24, 15:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Olika infallsvinklar, annat än meningslösa oneliners som trådens största stolpskott sysslat med i månader.

Exakt, vi utgår från den information vi har för tillfället och spekulerar kring detta, men vi har egentligen ingenting nytt att gå på idag, efter polisen dementi.

Men jag tycker mig ända känna att man får en känsla av lite mjukare handling än tidigare. Det verkar som att dödandet inte har skett utav våldsamheter utan snarare av tillfälligheter. Vi får se om den tidigare ostraffade litauern, utan någon som helst känd historik av våldsamheter, har mördat henne med berått mod eller om hon dog på grund av oaktsamhet.
2015-09-24, 15:41
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Balternas bostad?
2015-09-24, 15:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej naturligtvis inte är NB något medvetet villospår. Det finns en orsak till att han har varit häktad i ca tre månader.

Nej han är nog så skyldig man kan bli.
2015-09-24, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Boden som försvann? Den är kanske avspärrad var den nu är?
Boden är väl omhändertagen av olika skäl kan jag tro, men det som rimligen väckt mest intresse efter boden är den den gula mellanbyggnaden vid Martorp gård.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/Martorp-G%C3%A5rd-gult-fikarum-kontor-Bod-4-BPA.jpg
Kan gott tänka mig att vissa aktiviteter kunde utövas där i enlighet med GMs egna specifikationer. Men att aktiviteterna där, eller spåren i hjälpligaste mån avlägsnat på grund av att andra skulle börja använda lokalen följande dag.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-09-24 kl. 15:49.
2015-09-24, 15:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avspärrningar.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Blombergs Egendom 10 och Bäckatorpet har varit avspärrade förut. Har avspärrningarna hävts?

Vet inte. Kom aldrig dit. Skulle kunna vara något av dessa båda ställen. Fast LJ vill inte gå in på detta så det verkar vara en hemlighet.

Alla som bor i detta område måste ju se var det ännu råder avspärrningar och då bir detta knappast någon hemlighet.
2015-09-24, 15:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Balternas bostad?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankta-mannen-ska-ha-arbetat-dar-lisa-holm-forsvann/
Citat:
Arbetet i det avspärrade området pågick under gårdagen, polisens tekniker sökte bland annat igenom en brunn som ligger vid en stenmur mittemot huset där de tre anhållna greps. Vid 20-tiden på lördagskvällen hävdes avspärrningarna runt huset, uppger lokala medier.
2015-09-24, 15:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Förvirrande dag måste sägas.
Jag har väldigt svårt att se något annat motiv i grunden här än det sexuella.
Unga tjejer försvinner inte bara utan anledning.
Om en man ger sig på en tjej/kvinna och det slutar på detta sätt ser jag bara det som att det är det sexuella eller hat som motivet är det det lutar åt. LH förefaller ju inte ha något hatiskt ex.
Men det kanske aldrig gick så långt som våldtäkt?
Rånteorin, alltså att LH skulle blivit utsatt för ett rånförsök som gått snett, går inte ihop.
Att hon har blivit påkörd och den som körde istället för att kalla på hjälp mördade henne är inte särskilt troligt.
Att hon har kommit på ett pågående inbrott är ju möjligt, men då är ju NB en bra mycket mer korkad person än vad som verkar vara fallet.

Just motiv är en hypotes ända tills GM talar då det är obevittnat. Det sammanfogas via dödsorsak och spår. Ofullbordad våldtäkt kan väl fortfarande vara med i bilden, men våld talar väl för vrede och affekt om så är fallet.
Hade trott (...och troligen främst hoppats på) snabb död via strypning direkt.
Det talas om blod på tillhörigheter.
Det verkar vara frånvaro av blodstänk yttre caféområdet men ett hårt, välriktat slag inledningsvis behöver inte ge blodvite. Är hon släpad till mjölkrummet sen?
På ett sätt bra om det är låst utrymme..
Har bilen gett nåt resultat?
Usch, stackars tjej - måtte hon blivit medvetslös snabbt vad det än är..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in