2015-09-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Då måste jag be dig läsa om allt jag skrivit och läsa rätt.
Jag läste rätt, du skrev så.
Citera
2015-09-24, 14:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag läste rätt, du skrev så.
Nej jag ser att du läser Bibeln som fan själv
Jag tänker inte ens diskutera den saken med dig mer. Då blir du och jag sittande här i timmar och förstör tråden om idioteri och religion och mellan en som tror och en atesit.
Ni får du vända dig till andra i tråden. Jag har för tillfället inget mer att säga om idioteri för stunden med dig i alla fall.
Citera
2015-09-24, 14:57
Medlem
Citat:
Nej jag ser att du läser Bibeln som fan själv
Jag tänker inte ens diskutera den saken med dig mer. Då blir du och jag sittande här i timmar och förstör tråden om idioteri och religion och mellan en som tror och en atesit.
Ni får du vända dig till andra i tråden. Jag har för tillfället inget mer att säga om idioteri för stunden med dig i alla fall.
Läs inlägg 317.
Citera
2015-09-24, 15:02
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Läs inlägg 317.
Läs alla mina andra inlägg tack.
Citera
2015-09-24, 15:09
Medlem
Citat:
Läs alla mina andra inlägg tack.
Har gjort. Du påstår att religion inte har något med folks idioti att göra. Och jag säger tvärtom. Att det kan ha med det att göra, men absolut inte jämnt.
Citera
2015-09-24, 15:11
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Religion is obviously not the only factor, but it is a very important factor in explaining their behavior. people from Indonesia have traveled to join Isis, but in general people in Indonesia do not follow exactly the same religion as Isis.

Även jag anser svenska är rätt språk här särskilt när du förstår det och har skapat tidigare trådar på svenska
Citera
2015-09-24, 15:15
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Har troligtvis med tolkning att göra. Vissa tolkar sina skrifter på ett vis som inte påverkar oss bredvid. Och vissa har en annan tolkning. Så jag står fast vid att religion kan göra människor till "idioter".
Det finns ju över 30 000 inriktningar inom bara kristendomen. Och jag tror nog vissa inriktningar har "lättare" att göra människor till idioter. Enligt mig är det idiotiskt att hota sina barn om helvetet , särskilt i väldigt tidig ålder. Jag tror inte det hade skett utan religion. Ett exempel bara...

Självklart men finns det 30.000 inriktningar inom kristendomen kanske vi inte ska klumpa ihop alla muslimer. Kan ju börja med att hålla isär sunnimuslimer från andra. Sen kan det säkert delas upp ytterligare men jag är för dåligt påläst
Citera
2015-09-24, 15:20
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Även jag anser svenska är rätt språk här särskilt när du förstår det och har skapat tidigare trådar på svenska

Why can't there be several "right languages". You seem to imply that English is wrong, how can that be when you and everyone else understands it?
Citera
2015-09-24, 15:22
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoodGood
Lägger inte någon energi på att folk ska imponeras av min grammatik, iaf inte på Flashback

Me neither, I just happened to get it right most of the times
Citera
2015-09-24, 15:25
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Why can't there be several "right languages". You seem to imply that English is wrong, how can that be when you and everyone else understands it?

För att du kan svenska
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=69741
Citera
2015-09-24, 15:27
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
För att du kan svenska
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=69741

Of course I know Swedish. And you you know English, what's your point? I just can't dictate with Swedish so I'm speaking English.
Citera
2015-09-24, 15:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Of course I know Swedish. And you you know English, what's your point? I just can't dictate with Swedish so I'm speaking English.
Då förstår jag dig och ber dig om ursäkt för min envisa engelska vägran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in