2015-09-24, 14:15
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inknotmink
Så allt som är normalt i vår sekulariserade bubbla i lilla Sverige är det enda rätta?

No of course not, and I don't think anybody has said that
Citera
2015-09-24, 14:18
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Växer man upp i ett lamd i krig, förtryck och en massa andra kulturella problem kan ju även det vara orsaken att isis bildas. Skulle religion vara orsaken borde väl isis förekomma även i Indonesien som är det land i världen med flest muslimer. Fast dom kanske förekommer där också?

Religion is obviously not the only factor, but it is a very important factor in explaining their behavior. people from Indonesia have traveled to join Isis, but in general people in Indonesia do not follow exactly the same religion as Isis.
Citera
2015-09-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Växer man upp i ett lamd i krig, förtryck och en massa andra kulturella problem kan ju även det vara orsaken att isis bildas. Skulle religion vara orsaken borde väl isis förekomma även i Indonesien som är det land i världen med flest muslimer. Fast dom kanske förekommer där också?
Har troligtvis med tolkning att göra. Vissa tolkar sina skrifter på ett vis som inte påverkar oss bredvid. Och vissa har en annan tolkning. Så jag står fast vid att religion kan göra människor till "idioter".
Det finns ju över 30 000 inriktningar inom bara kristendomen. Och jag tror nog vissa inriktningar har "lättare" att göra människor till idioter. Enligt mig är det idiotiskt att hota sina barn om helvetet , särskilt i väldigt tidig ålder. Jag tror inte det hade skett utan religion. Ett exempel bara...
Citera
2015-09-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja och vems vilja följer en ateist som mördar eller beter sig som ett arsel då? SIG själv och sin egen vilja?
Ingen aning. Ordet "ateist" är irrelevant , om du inte kan härleda gärningen till det. Ungefär som att söga "en man med polisonger mördade idag en annan man".
Citera
2015-09-24, 14:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ingen aning. Ordet "ateist" är irrelevant , om du inte kan härleda gärningen till det. Ungefär som att söga "en man med polisonger mördade idag en annan man".
jaha! ja då så.
Ja både ateist och teist är irrelevant i människors galenskap. Det är själva idioterin som är relevant kan jag tycka i alla galenskap runt om i vår jord .
En planet bestående av en hög dumskallar. Några mer och några mindre dumma
Är vi inte fullkomligt härliga i vår ideoteri alla.
Utom den psykopatiske idoten då....
Citera
2015-09-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inknotmink
Så allt som är normalt i vår sekulariserade bubbla i lilla Sverige är det enda rätta?
Nä, så är det nog inte. Men vi får mycket "gratis" eftersom vi är ganska befriad från religiös indoktrinering. Det är hemskt sällan vi i Sverige får höra talas om föräldrar som ringer till skolan och undrar varför inte kreationism lärs ut i NO.
Citera
2015-09-24, 14:30
Medlem
Citat:
jaha! ja då så.
Ja både ateist och teist är irrelevant i människors galenskap. Det är själva idioterin som är relevant kan jag tycka i alla galenskap runt om i vår jord .
En planet bestående av en hög dumskallar. Några mer och några mindre dumma
Är vi inte fullkomligt härliga i vår ideoteri alla.
Utom den psykopatiske idoten då....
Hur kan en människas tro uteslutas?
Citera
2015-09-24, 14:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
I am not accusing you for having anything against homosexuals, I actually knew that you don't.

But there are people that believe it is wrong, both religious and nonreligious, but only the religious people believe that God killed homosexuals and that God wants humans to kill homosexuals, whereas no atheist would hold such a belief. That doesn't mean that the an atheist is is not capable of murdering a homosexual, there can be other belief systems or psychological issues that makes an atheist kill.

I'm really trying to make the connection between what people believe and the way they act. I think it's self-evident that these two are correlated, so why don't you agree with that?

Edit: what are you referring to with "God's business", what is that?
Ja jag vet att det finns idioter bland religiösa som anser homosexualitet vara av ondo men är egentligen de ondaste av dem alla eftersom de inte ser den fine varelsen bakom denna homosexualitet. Kan jag tycka då!
Skapar ett hat som i sig absolut inte är Gudomligt nu då. Blint hat, värsta hatet av allt hat.
Jag kan däremot skönja att den som är så att säga djupt religiös och ser sig som fripassagerare till Guds himmel nu då, oftast gör dumheten att sätta sig själva som felfria och Guds barn. Fast många av dem kanske beter sig som arslen rakt av.
Den idioterin har jag sett bland troende men också bland icketroende.
Finns så otroligt många individer och individuell galenskap så jag kan liksom inte sätta in ideoterin som en slags universal sanning bland vissa grupperingar.
Galningar finns. O ja!
Citera
2015-09-24, 14:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur kan en människas tro uteslutas?
Har jag uteslutit den tycker du?
Citera
2015-09-24, 14:38
Medlem
HoodGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
I know of a guy with an IQ of 180 who didn't know that you were supposed to put oil in the car. so much for his new Mercedes-Benz

You could be telling the truth, but since you wrote "I'm probably 10 times smarter than you", didn't punctuate at all and used bad grammar, and most importantly said you were a Christian, you're probably lying. (I'm half joking with the you being a Christian, so no offense meant with that )
Lägger inte någon energi på att folk ska imponeras av min grammatik, iaf inte på Flashback
Citera
2015-09-24, 14:39
Medlem
Citat:
Har jag uteslutit den tycker du?
Ja, "teist är irrelevant i människors galenskap" skrev du. Men jag tycker att det kan vara relevant, i vissa fall.
Citera
2015-09-24, 14:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, "teist är irrelevant i människors galenskap" skrev du. Men jag tycker att det kan vara relevant, i vissa fall.
Då måste jag be dig läsa om allt jag skrivit och läsa rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in