Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag försöker personligen undvika den hysteriska massidioterin och försöker ha ett förstånd utanför den färdiga förståndsmallen.
Jag anser till exempel INTE att homosexualitet är en synd av den värsta synden som finns. OCH man låser sig fast då vid till exempel kyrkans sätt att se på den saken och struntar fullkomligt i människorna bakom homosexaliteten så anser jag att man ej använder förståndet utan blundar för människan.
Har homosexuella vänner som jag älskar. Blir vansinnig då någon dömer dessa fina personer till helvetet, när de inte ens känner deras hjärtan och personligheter.
Då kan jag tycka den religiöse beter sig som en stor idiot. Eller en ateist med för den delen. Det är inte alla ateister som gillar homosexualitet heller och DÖDAR för detta också.
Politik och religion bör ej blandas ihop kan jag tycka men det gör det. Människan står för politiken och Gud nu då bör stå för det Gudomliga. Men då den mänskliga hjärnan blandar sig in i GUDS affärer blir det idioteri av det hela.
I am not accusing you for having anything against homosexuals, I actually knew that you don't.
But there are people that believe it is wrong, both religious and nonreligious, but only the religious people believe that God killed homosexuals and that God wants humans to kill homosexuals, whereas no atheist would hold such a belief. That doesn't mean that the an atheist is is not capable of murdering a homosexual, there can be other belief systems or psychological issues that makes an atheist kill.
I'm really trying to make the connection between what people believe and the way they act. I think it's self-evident that these two are correlated, so why don't you agree with that?
Edit: what are you referring to with "God's business", what is that?