2015-09-24, 13:00
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoodGood
Jag är kristen och är förmodligen 10x smartare än dig har en IQ på 160

I know of a guy with an IQ of 180 who didn't know that you were supposed to put oil in the car. so much for his new Mercedes-Benz

You could be telling the truth, but since you wrote "I'm probably 10 times smarter than you", didn't punctuate at all and used bad grammar, and most importantly said you were a Christian, you're probably lying. (I'm half joking with the you being a Christian, so no offense meant with that )
Citera
2015-09-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej och om jag inte håller med dig så har det inget med teismen att göra. Jag är dessutom inte speciellt religiös av mig. Tycker du?
Kanske jag skulle skola om mig till präst ,eller vad säger du Kiss?
Fast vi pratar väl inte bara om dig och mig? Det finns människor som blivit indoktrinetad att tro på idiotiska saker. Så jag kan se samband mellan religion och idioti. Men jag tycker långt ifrån att alla teister är idioter.
Citera
2015-09-24, 13:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast vi pratar väl inte bara om dig och mig? Det finns människor som blivit indoktrinetad att tro på idiotiska saker. Så jag kan se samband mellan religion och idioti. Men jag tycker långt ifrån att alla teister är idioter.
Ja och jag ser sambandet människa och idioteri och vart den än befinner sig i sin kostym eller riddarborg.
Citera
2015-09-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ja och jag ser sambandet människa och idioteri och vart den än befinner sig i sin kostym eller riddarborg.
Japp, den religiösa kostymen kan leda till idioti. Man kan börja tro på saker helt utan belägg, och agera därefter. Man tror helt enkelt att man gör Guds vilja, än hur tokigt det låter. Hos en ateist hittar du bara en icketro på gudar. Det behövs något mer än att vara icketroende för att trigga igång idioti.
Citera
2015-09-24, 13:10
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Would you agree that what people believe affects the way the act?

For example, if I believe I'm hungry, chances are pretty high that I will go and something to eat. or if I believe that the world will end tomorrow, I might go to an amusement park and spend all my money. Or if I believe in the doomsday where God will punish the wicked and put all righteous up in the heavens, I just might lend God a hand and start apocalypse myself. Or if I believe in martyrdom and that there is plenty of pussy waiting for me when I die, I might just want to die "fighting for God".

Can you now see how certain (religious and other) beliefs make it more likely that people will behave like idiots?
Citera
2015-09-24, 13:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Would you agree that what people believe affects the way the act?

For example, if I believe I'm hungry, chances are pretty high that I will go and something to eat. or if I believe that the world will end tomorrow, I might go to an amusement park and spend all my money. Or if I believe in the doomsday where God will punish the wicked and put all righteous up in the heavens, I just might lend God a hand and start apocalypse myself. Or if I believe in martyrdom and that there is plenty of pussy waiting for me when I die, I might just want to die "fighting for God".

Can you now see how certain (religious and other) beliefs make it more likely that people will behave like idiots?
Nej jag ser endast idioteri bakom människans beteende. Inte om den tillhör Gud eller Fan själv!
Idioten beter sig som en idiot vart den än befinner sig så att säga.
Har mött idiotiska A-teister. Har mött idiotiska Teister...
Ser ingen skillnad på idioterin i båda fallen.
Citera
2015-09-24, 13:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Japp, den religiösa kostymen kan leda till idioti. Man kan börja tro på saker helt utan belägg, och agera därefter. Man tror helt enkelt att man gör Guds vilja, än hur tokigt det låter. Hos en ateist hittar du bara en icketro på gudar. Det behövs något mer än att vara icketroende för att trigga igång idioti.
Ja en människa tror sig alltid följa den goda viljan. En ateist kan tro sig bekämpa något(vad det nu är)och stycka någon, likadant en religiös så att säga.
Ser ingen som helst skillnad i brottet dessa två grupperingar mellan.
Ingens gärning är mer berättigad än någon annans så att säga. Oavsett om man kallar sig präst eller luffare.
Citera
2015-09-24, 13:21
Medlem
Citat:
Nej jag ser endast idioteri bakom människans beteende. Inte om den tillhör Gud eller Fan själv!
Idioten beter sig som en idiot vart den än befinner sig så att säga.
Har mött idiotiska A-teister. Har mött idiotiska Teister...
Ser ingen skillnad på idioterin i båda fallen.
Så alla Isis-soldater skulle kriga fastän dom inte var muslimer? Dom kristna i USA skulle vilja lära ut kreationism som vetenskap, oavsett vad deras tro är? Religionen ör inte orsak där?
Citera
2015-09-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ja en människa tror sig alltid följa den goda viljan. En ateist kan tro sig bekämpa något(vad det nu är)och stycka någon, likadant en religiös så att säga.
Ser ingen som helst skillnad i brottet dessa två grupperingar mellan.
Ingens gärning är mer berättigad än någon annans så att säga. Oavsett om man kallar sig präst eller luffare.
Precis, det är ingen skillnad på brotten. Frågan är varför brotten sker. Den religiöse kan ju begå ett brott p.g.a. sin religion. Men varför begår ateisten ett brott? För att den inte tror på Gud? Jag tvivlar på det.
Citera
2015-09-24, 13:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Så alla Isis-soldater skulle kriga fastän dom inte var muslimer? Dom kristna i USA skulle vilja lära ut kreationism som vetenskap, oavsett vad deras tro är? Religionen ör inte orsak där?
Varför dödar en människa en annan människa oavsett var den befinner sig?
Citera
2015-09-24, 13:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Precis, det är ingen skillnad på brotten. Frågan är varför brotten sker. Den religiöse kan ju begå ett brott p.g.a. sin religion. Men varför begår ateisten ett brott? För att den inte tror på Gud? Jag tvivlar på det.
Nej för att den är en idiot naturligtvis.
Citera
2015-09-24, 13:28
Medlem
Citat:
Nej för att den är en idiot naturligtvis.
Bra,det tar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in