Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Så bra att du håller Sverige flytande ! OBS ! Satir !
Att du skriver satir innebär då att du vill se minskande BNP/Capita.
Ni kommunister brukar ju verka för negativ tillväxt i handling. Men få av er medger öppet att det är en strävan.
Jag får väl ge credit för att du klarar av att medge att du är tillväxtfientlig. Och helst vill se fallande levnadsstandard i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Men det där med att privatisera flyktingar kan du väl utveckla. Om inte här så någon annanstans.
Jag kan kort nämna impact på bostadsfrågan.
Iom att du och Göran Persson skulle betala flyktingarnas boende ur egen ficka så kommer ni att betala för ytterligare bostäder och då kommer de att byggas, enligt ordinära marknadsmekanismer. Ni pyntar, Nisse Byggare ser en business att bygga, och så blir det byggt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Men jag gissar att du har någon sorts vision om fastkedjade
slavarbetare lite varstans, kanske rentav hemma hos dig själv ...
Att du tänker fram den sortens tankar säger mer om hur du är som människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Nja, Kurtan skriver inte som du, som ofta excellerar i plattityder och personangrepp
(som du sedan anklagar andra för att ägna sig åt). Om jag orkade skulle jag kunna
citera valda delar av dina tarvligheter och be dig förklara vad du menar.
Jag håller mig mest till fakta. Det upplever många som irriterande. Framförallt folk som släpar runt på vanföreställningar som inte har någon förankring i verkligheten. Och de som tar rent känslomässiga ställningstaganden.
Ibland påvisar jag hur verkligheten kolliderar med dessa vanföreställningar. Och ibland uppmärksammar jag att de är vanföreställningar (Och visar alltid att så är fallet).
Det upplever en del som personangrepp.
Så här ser ett typiskt inlägg av dig ut:
(FB) Sverige: landet där det råder stor bostadsbrist
Notera att ditt inlägg är helt kliniskt rent från fakta och substans. Du skrev det med enda syfte att trakassera kurt-sune. (Och fick med förklenande uttalande om människor som bor i Hammarby Sjöstad).
Så om jag här konstaterar att du är en dålig människa, så har jag ganska hyggligt stöd för det. Sedan få vi se om du tar intryck och blir mindre dålig fortsättningsvis.
Så här ser mina inlägg ut:
(FB) finanspolitik och penningpolitik, skillnad?
Sedan kan var och en jämföra de inläggen map faktainnehåll, logiska/rationella resonemang, logisk konsekvens. Och naturligtvis förekomst av personangrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Men du borde faktiskt göra något åt ditt förakt för vanliga/fattiga/mindre bemedlade människor. Hur blev du sådan förresten ? Olycklig barndom ?
Nästan alla dina inlägg innehåller en passus där du fantiserar ihop egenskaper hos andra, och uttrycker på ett förklenande sätt.
Det du skriver ovan passar kanske in bättre på dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fastbuckfreddie
Och verkligheten är knappast det som härskar i läroböckerna i nationalekonomi, denna kvalificerade pseudovetenskap ...
Jag backar upp det jag skriver med fakta och rationella resonemang.
Jag kan inte påminna mig om att jag sett det en endaste gång i det du skriver. Till och med de mest enfaldig foliehattarna brukar ha mer innehåll i det dom yrar om än vad du har.